Asa arata noul Porsche Macan

In toamna lui 2013, Porsche va prezenta fratele mai mic al lui Cayenne. Baza tehnica provine de la Audi Q5, iar designul de la conceptul Sport Turismo.

 

Porsche are viitorul in fata si stralucirea viitorului depinde in mare masura si de un SUV compact. |n anii ce urmeaza, Porsche va depasi cifra de 200.000 unitati vandute pe an, ceea ce inseamna o crestere de 70% a vanzarilor actuale.

In ultimii ani, Porsche a discutat intens cum sa isi largeasca gama si aceste discutii nu s-au incheiat.  Un coupe/roadster sub Boxster/Cayman? Studiile de piata au aratat ca nu sunt suficienti cumparatori in acest segment. Un Panamera mai mic? Ar fi destul de scump de proiectat. Niciuna din aceste posibilitati nu a fost abandonata, dar nu a primit inca nici unda verde. |n schimb, a avut prioritate un SUV compact, pentru care exista cerere si in Europa, dar mai ales in Asia si SUA. Iar cu un SUV compact, Porsche nu poate da gres, mai ales daca ne uitam la vanzarile lui Cayenne, care reprezinta peste 50% din vanzarile totale actuale.

Are sens o constructie complet noua pentru acest SUV compact? Nu, pentru ca in concernul VW din care face acum parte si Porsche, sora Audi, care in viitor se va ocupa de dezvoltarea platformei pentru SUV-uri, are deja baza tehnica pentru SUV-ul Macan, lung de 4,60 metri. Desi Macan va prelua multe componente de la Q5, acesta se va diferentia totusi destul de clar de modelul lui Audi.

Din punct de vedere optic, Macan va pastra toate caracteristicile marcii Porsche. |n fata, va fi o copie a lui Cayenne urmand a adopta aceleasi faruri ascutite si aceeasi priza de aer generoasa impartita in trei segmente. Ca proportii insa, designerul-sef Michael Mauer nu poate sa schimbe prea mult si acestea se vor orienta dupa cele ale lui Q5.

|n schimb, la partea din spate, Macan va fi foarte original. |n timp ce Cayenne adopta un stil baroc cu stopuri mai masive, fratele sau compact vine cu un aer mai proaspat si mai agresiv. Stopurile sunt inguste si tridimensionale ca la noul 911, iar intre ele se afla o banda de culoare neagra pe care este inscriptionat numele Porsche. Acest motiv a aparut si pe conceptul Sport Turismo prezentat la Salonul de la Paris in aceasta toamna, insa originile lui sunt mai indepartate, primul model cu acest element de stil fiind 911, produs intre 1973 si 1989.

Reactia pozitiva a publicului la Salonul de la Paris dupa prima aparitie a lui Sport Turismo ii face pe cei de la Porsche sa fie optimisti in privinta acceptarii designului lui Macan.

Interiorul va fi 100% Porsche. Nu vor lipsi insertiile de aluminiu de la Cayenne si inca doua caracteristici, unice pentru marca din Zuffenhausen: cheia de contact pozitionata in stanga si cele cinci cadrane intrepatrunse, cu turometrul in pozitie centrala.

Din punct de vedere tehnic, Macan preia platforma lui Q5, fiind oferit standard cu tractiunea integrala cu distributie prioritara a cuplului spre spate, pentru o dinamica de top. O versiune cu tractiune fata asa cum este cazul variantei de baza a lui Q5 2.0 TDI nu va exista. Trenul de rulare este preluat de asemenea de la Audi si va fi ceva mai sportiv, dar fara a neglija confortul. {i motoarele vor proveni de la Audi, dar aici Porsche va incerca sa se diferentieze oferind mai multa putere.

Astfel, Macan va fi primul Porsche care va primi un motor cu patru cilindri, dupa 968, a carui fabricatie a fost oprita in 1991. Motorizarea de baza va fi un 2.0 TDI, ce va livra 160, respectiv 190 CP (Q5 2.0 TDI are 143, respectiv 177 CP). Dieselul de top va fi un trei litri, care va pune la dispozitie initial 265 CP (245 CP la Q5) si ulterior peste 300 CP cu bi-turbo. Baza motoarelor pe benzina va fi formata dintr-un doi litri turbo cu 200, respectiv 245 CP (224 CP la Q5), iar nava amiral va fi un sase cilindri supraalimentat, de 333 CP (272 CP la Q5), care va ajunge la peste 400 CP in Macan Turbo S. |n cooperare cu Q5, si Macan vrea sa salveze Planeta cu o versiune hibrid care combina un motor turbo pe benzina cu un motor electric si care produc impreuna 265 CP. Motoarele de baza vor fi cuplate cu transmisii manuale cu 6 trepte, cutia PDK cu dublu ambreiaj si 7 trepte fiind optionala.

Primul contact cu Macan va fi la Salonul de la Geneva in primavara lui 2013, cand Porsche va prezenta primul concept. Productia va incepe in vara la uzina din Leipzig, iar versiunea de serie va fi prezentata la Salonul de la Frankfurt in toamna lui 2013. Vanzarile vor debuta in primavara lui 2014 la preturi incepand de la 45.000 de euro. Pentru comparatie, cel mai ieftin Q5 cu tractiune integrala, 2.0 TDI Quattro, costa 38.080 de euro.

Pare mult in valoare absoluta, dar pentru un Porsche nu este. Porsche prognozase o cerere de 45.000 de unitati anual, pe care a revizuit-o in crestere la 65.000 de unitati. Porsche are viitorul in fata dar acesta nu este asigurat de modelele sport, ci de SUV-uri.

 

Adaugă un comentariu