Audi Q3 1.4 TFSI – Configurația preferabilă

Cum se prezintă prima generație Audi Q3, recent scoasă din producție? Am testat un exemplar fabricat în 2014 cu 58.000 de kilometri la bord. Preț: 18.300 de euro. Merită interesul?

Ultimii 10.000 Km au fost parcurși, dacă ne luăm după computerul de bord, cu un consum mediu de 6,8 l/100 km. Nu-i rău deloc pentru motorizarea 1.4 TFSI, care furnizează 150 CP. De asemenea, asta ne spune că mașina nu a fost „fugărită' – cel puțin de-a lungul acestui interval recent de rulaj. Stai așa! Nu cumva motorizările 1.4 TFSI erau cele care prezentau riscuri de defectare a distribuției datorită sistemului de întindere a lanțului, care își pierdea unsoarea?

Nu este cazul acestui Q3, deoarece numai prima serie a fost rechemată pentru remedieri la motoarele EA111. Acest Q3 dispune de o motorizare apărută ulterior, având distribuție cu curea: EA211. Aceasta ar trebui să reziste cel puțin 210.000 km, conform indicațiilor producătorului. De altfel, întregul concept al motorului fabricat din aluminiu este mai inteligent. Prin integrarea galeriei de evacuare în circuitul său de răcire cu lichid, turbocompresorul are condiții mai bune de lucru.

Consum de ulei? Nimic anormal, cel puțin până acum – ca să nu părem naivi. Situația este, însă, diferită în cazul motorizărilor EA888: riscul menționat mai devreme este ceva firesc în cazul variantelor 2.0 TFSI de 170 și 211 CP. Versiunile de 180, 200 și 220 CP au fost produse ulterior și au alți segmenți de ungere.

Gata cu motoarele, să vedem ce altceva mai are de spus Q3. Unii se vor plânge de dotarea interioară cam subțire – sunt clienți care au vrut ambianță premium, dar nu s-au grăbit să și ceară opțiuni premium. De exemplu, în mașina noastră lipsește cruise-controlul (opțiune care poate fi montată și în regim retrofit). Cutia DSG ar fi fost apreciată (cu excepția șocurilor care apar uneori la schimbarea vitezelor), farurile cu xenon la fel, dar nu ne-ar fi plăcut trapa „open sky'. Pierderile de etanșeitate, în timp, sunt inevitabile, iar reparațiile sunt scumpe. Cât despre șocurile produse de funcționarea DSG, se poate încerca o reparație prin schimbarea softului (nu întotdeauna a avut efectele dorite).

În cazul unui alt exemplar cu transmisie DSG, schimbarea manuală a vitezelor nu funcționa. Nu a fost nevoie de o intervenție în service, problema a fost rezolvată pe loc prin diagnosticare și resetare pe computer.

Tocmai am examinat un caz reprezentativ: sub designul premium Audi avem o platformă tehnică de tip MQB de mare serie a grupului VW care e bună, dar nu e fără de păcat. Să luăm partea bună…

 

În testul de anduranță Auto Bild, nota lui Audi Q3 a fost aproape catastrofală: 4–.

În varianta 2.0 TDI de 177 CP, Audi Q3 a dezamăgit în testul de anduranță efectuat în Germania, cel puțin din punct de vedere tehnic. Cel mai important defect a apărut la transmisie. Un defect de montaj din faza producției cutiei s-a manifestat ca o bombă cu ceas, cedarea unui arbore și distrugerea angrenajelor fiind urmarea sa. S-au mai defectat sonda Lambda, sistemul de recirculare a gazelor de evacuare și un far cu xenon. Iar numărul vizitelor la service pentru reparații a fost mai mare decât numărul defectelor.

Arcuri elicoidale casante

În statisticile cu probleme tehnice apar destule mențiuni referitoare la arcuri de suspensie rupte.

Motorul EA888

Motoarele 2.0-TFSI (170 și 211 CP) au reputația unui consum de ulei teribil. În imagine: un propulsor nevinovat, EA211.

Discuri de frână zgomotoase

Statisticile TÜV menționează funcționarea zgomotoasă a frânelor cu disc. Valabil și pentru mașina din testul de anduranță AUTO BILD.

Zgomote ale elementelor interioare

Exemplarele Audi Q3 asamblate în Spania și-au enervat posesorii cu diverse zgomote în zona planșei de bord. Mașina din testul de anduranță AUTO BILD n-a făcut excepție.

 

Verdict

Acest Q3 e un vis frumos pentru doritorii de mașini second-hand: nu are dotări complexe și fragile (nici cutie DSG, nici faruri cu xenon), iar motorizarea nu a fost solicitată grav și pare a fi în formă. Nu găsești ușor așa ceva – de aceea e bine să vezi mai multe oferte.

 

    romi says:

    de la 1.9tdi pd….vw n a mai scos nimic bun pe motoare; scandalul emisiilor arata ca de fapt au pierdut lupta cu concurenta; pacat pt ca arata bine

Adaugă un comentariu