CLS: O limuzina Mercedes la pret de Dacia!

12.650 de euro costa un Logan 1.5 dCi echipat complet. Dar, la aceiasi bani, poti sa alegi si un Mercedes CLS rulat, de la un vanzator de incredere.

Logan nou sau Mercedes la mana a doua? Astfel de socoteli sunt de cele mai multe ori in dezavantajul masinii noi. Pentru ca deprecierea o afecteaza cel mai mult pe aceasta, in timp ce la masina uzata, cea mai mare depreciere s-a produs deja. Un CLS la mana a doua poate fi gasit si la 10.000 de euro, iar cel din fotografii costa aproximativ 23.000 de euro. Chiar si la acest pret, poate fi mai ieftin decat un model de clasa mica echipat generos, cu transmisie automata. Daaaar: modelul de clasa mica nou va pierde in trei ani cam jumatate din valoarea sa (11.500 de euro in acest caz), in timp ce acest Mercedes rulat se va devaloriza in acelasi interval cu numai 5.000-6.000 de euro. Singura problema: trebuie totusi sa gasesti un CLS bun.

La primii cinci vanzatori de masini second-hand la care am apelat pentru a cumpara o masina in marja de pret de 9.900-15.000 de euro am fost dezamagiti. Ceea ce am gasit ni s-a spus ca sunt fie „masina patronului, fie „a unui client – o formula obisnuita pentru ca dealerul sa nu acorde garantie. Fara garantie insa, un client particular nu ar trebui sa cumpere o masina atat de complexa, cu toate ca modelul C219, vandut in 170.000 de exemplare intre 2004 si 2010, s-a dovedit a fi destul de solid. Cea mai deranjanta problema a fost frana electrohidraulica Sensotronic, la care Mercedes a si renuntat in 2006, odata cu faceliftul Clasei E, care ofera baza tehnica si pentru CLS. Tot atunci au fost introduse pe CLS noi motorizari sau cel putin au fost schimbate denumirile. Gama include astfel unitati de la CLS 320 CDI (ulterior 350 CDI) cu 224 CP, pana la CLS 63 AMG cu motor V8 de 514 CP. Cutia de viteze automata cu sapte trepte era, de asemenea, noua, numai modelul de varf cu 700 Nm a pastrat vechea cutie automata AMG cu cinci trepte.

Nu sunt multe lucruri negative de spus despre motoare, numai turbina amplasata intre bancurile de cilindri la motoarele V6 CDI se poate supraincalzi. O turbina aftermarket costa noua in jur de 6.500 de lei, relativ rezonabil.

Exemplu concret: nu foarte veche, dar destul de uzata pentru varsta ei

Masina testata provine de la un dealer din Bremen si a fost inmatriculata prima data in iulie 2009, acumuland un rulaj de 107.700 km. La exterior, dispune de vopsea metalizata Obsidian Black, faruri bi-xenon si roti mari de 18 inci, iar la interior remarcam pielea neagra, navigatia si bordul imbracat in Alcantara. Pretul ei: 22.990 de euro, cu circa 50.000 de euro sub pretul nou.

Proba conducerii. Usa de la sofer se inchide cu un sunet tanguitor – un model premium nu ar trebui sa scartaie. Dar aceasta problema am mai constatat-o si la alte modele CLS rulate. Numeroase zgomote in interior sunt deranjante – un Mercedes ar trebui sa stea mai bine la acest capitol. Deranjant: rotile mari, mai ales in combinatie cu suspensia cu arcuri din otel, destul de rigida. Probabil proprietarul a vrut sa economiseasca neconfigurand suspensia pneumatica Airmatic, destul de sensibila, de altfel. Puternic, dar imposibil de confundat ca diesel: motorul V6 de 3,0 litri. Cutia automata cu sapte trepte smuceste la schimbarea treptelor si cupleaza treapta de mers inapoi mai incet decat un cursant la scoala de soferi.

Parerea noastra: Pretul nu poate fi judecat corect in raport cu impresia de uzura, avand in vedere ca, la momentul testului, acesta era cel mai ieftin CLS 320 CDI rulat de pe piata, la acest nivel de varsta si rulaj. Totusi, o echipa de la un service Mercedes trebuie sa remedieze neaparat scartaitul usii de la sofer.

Ce probleme pot aparea

Frumosul din Stuttgart nu cunoaste defectiuni majore. Chiar si rapoartele TüV confirma fiabilitatea acestei Clase E in rochie de seara. Lista de probleme este scurta: puntea fata, puntea spate, pierderi de ulei. Acestea din urma sunt prezente in special la diesel, unde mici pete pot fi detectate la intercooler de catre un observator meticulos. In ceea ce priveste suspensia, componentele aftermarket se pot dovedi mai fiabile decat cele din fabrica. Celelalte elemente  electrice si electronice: sistemul Comand montat in aproape toate CLS-urile a fost instabil inainte de facelift, cand problemele s-au rezolvat. Si pentru ca geamurile coboara putin la fiecare deschidere a usii fara rama, uzura este de asteptat. La 350 CGI bobinele de inductie pot cauza neplaceri, iar la 350 fara CGI, angrenajele distributiei pot ceda.

 

1. Rugina in zona inferioara a radiatorului, dupa numai cinci ani. Mai are inca Mercedes probleme cu coroziunea?

2. Ventilator: Daca unitatea de control face condens, ventilatorul merge continuu pana la descarcarea bateriei.

3. Bucsa barei antiruliu de pe puntea fata: cea mai frecventa problema la TüV, urmata de bascula superioara.

4. Sistemul Comand se blocheaza adesea sau nu citeste CD-ul navigatiei. O problema generata de praf.

5. 7G-tronic: Solida mecanic, dar schimba incet si smucit treptele. Un update pentru softul de control e necesar.

6. Liftul geamurilor cedeaza adesea, in special la usa soferului. Geamurile pot sa scartaie.

 

Verdict
Ne place forma lui CLS. Probleme mecanice nu sunt multe, dar o verificare atenta nu strica. Totusi, mai practic, mai spatios, mai fiabil si chiar mai ieftin este fratele sau geaman, Mercedes Clasa E.

Adaugă un comentariu