Opel Zafira Tourer de la 10.000 euro: Încape aici tot norocul casei?

Avem aici un personaj  de genul tocilarului cu înfățișare cenușie care trece mereu pe ultimul loc în spectrul figurilor de băgat în seamă, dar care, privit mai îndeaproape, se arată a fi înțelegător, binevoitor, capabil să fie de ajutor, ba chiar simpatic și talentat – în felul său. În astfel de cazuri, inspirația vine după primul contact.

Zafira Tourer, model a cărui lansare a avut loc în 2011 cu prilejul Salonului Auto de la Frankfurt, este ceva de acest fel. Vorbim de cea de-a treia generație de van-uri familiale compacte Opel cu acest nume, interiorul său ilustrând bine experiența casei în materie de spațiu și idei de confort. În prezent, prețurile la care poate fi găsit un exemplar Zafira Tourer cu vechime de doi ani pe piața second-hand tind spre o treime din prețul mașinii noi. Mașina are lungime de aproape 4,65 m și oferă condiții de călătorie realmente plăcute. Strict în cazul exemplului nostru (un vehicul bine dotat), prețul nou a fost de aproximativ 35.000 de euro, iar acum dealerul Autohaus Bockel i-a stabilit o cotă de 11.680 euro, doar-doar o sensibiliza mai repede vreun cumpărător. Propulsorul turbodiesel de 1,6 l cu aditiv de depoluare AdBlue furnizează 136 CP, nu consumă în stil mare și nici nu e expus la excludere din mediul urban. Fără a face furori în materie de dinamism, motorul poate duce destul de bine o mașină plină cu persoane, bagaje, cumpărături, materiale sportive și altele. În funcție de nivelul de echipare, sarcina utilă ajunge până la 650 kg – ceea ce nu-i deloc puțin.

Cei mai puțin interesați de valențele practice vor descoperi că și condițiile de călătorie pe care le poate oferi Zafira Tourer pot fi altceva decât se așteaptă în mod obișnuit de la un automobil. Libertatea de mișcare pe care o asigură posibilitățile de modulare ale primelor două rânduri de locuri nu are termen de comparație. Nivelul de echipare Innovation aduce și câteva dotări a căror contribuție la confort se va face sesizată. E vorba despre scaune ergonomice conforme standardelor AGR, scaune individuale culisante pe cel de-al doilea rând, climatizare, sistem multimedia cu navigație și volan încălzit. Jantele de 17 inchi fac și ele parte din peisaj, deși nu reprezintă un beneficiu pentru confortul la rulare (anvelopele lor au secțiune cam joasă). Una peste alta, Zafira Tourer emite unele pretenții demne de mașinile de lux.

În total, 21 de versiuni de motorizare au intrat în alcătuirea gamei Zafira Tourer, dezvoltând între 110 și 200 CP. Posibilitățile de alimentare includ diesel, benzină, GPL și gaz natural. Calitatea de fabricație și fiabilitatea se prezintă bine, fapt verificat într-un test de anduranță realizat în Germania de Auto Bild. Puternicul diesel biturbo de 195 CP implicat în acel test l-a dus la bun sfârșit fără vreo problemă semnificativă. Mai puțin fiabile sunt dispozitivele de asistare și navigația. Cutia automată are unele ezitări la alegerea treptelor, iar sistemul start&stop mai mult a enervat decât a economisit. Față de generațiile Opel anterioare, rugina a dispărut de pe lista inconvenientelor. Cu ocazia faceliftului din 2016, Zafira a beneficiat de perfecționări vizibile, mai ales în interior.

Verdict

Jos pălăria! Zafira Tourer primește recomandarea Auto Bild fără nicio reținere. Este fiabil la partea mecanică, spațios, plăcut la drum și relativ economic la consum. Prețurile sale sunt în cădere, mai ales pentru că acum SUV-urile sunt preferate în defavoarea van-urilor.

Adaugă un comentariu