Renault Megane, de la 5.000 de euro: Farmecul șoarecelui gri

Adio extravaganță – Renault Megane III este o compactă discretă, cu care mergi aproape la sigur.

Extravaganța nu ridică cifrele de vânzări în clasa compactă. Acest lucru este demonstrat cu prisosință de a doua generație a lui Renault Megane: celebrul „fund de rață, care atrăgea privirile ca un magnet, i-a dat lui Megane un aer unic, dar nu a reușit să influențeze cifrele de vânzări și nici statisticile de înmatriculări.

Cei mai mulți cumpărători de modele compacte nu doresc să iasă în evidență și nu caută niciun fel de experimente, dar apreciază o caroserie simplă, mobilată cu ceva dotări și siguranță de top, la un preț atractiv. Așa cum a oferit a treia generație a lui Megane. Dacă la lansare acesta a avut un preț foarte atractiv, ca mașină rulată este un adevărat chilipir.

Renault Megane

Succesorul, care a fost lansat cu un an în urmă, și-a adus la rândul său contribuția la scăderea prețurilor. Spre exemplu, un model cu cinci portiere din 2010, cu motorizarea de 1,6 litri pe benzină și 100.000 km la bord, se poate cumpăra acum de la 5.000 de euro – un Golf comparabil costă cu cel puțin 1.500 de euro mai mult.

Mașina testată de noi, impecabilă atât vizual, cât și tehnic, de la un dealer Renault din Hamburg, costă 9.990 de euro și are aproape 66.000 km. Chiar dacă ne-a convins prin comportamentul de rulare sigur, motorul turbo pe benzină de 1,2 litri cu 115 CP nu lasă impresia că ar folosi și turbina. Apatic și îndărătnic, acesta trage din greu discreta compactă franceză. Din fericire, face asta foarte silențios și rafinat.

Și dacă tot veni vorba de rafinament: confortul suspensiei era în trecut ceva la fel de obișnuit pentru mașinile franceze ca și croissantul la micul dejun. Renault a abandonat însă de mult trenurile de rulare moi, iar Megane stă acum ferm pe viraje și este deranjant doar în cazul denivelărilor importante.

Renault Megane

Siguranța a fost întotdeauna prioritară la Renault. Megane a obținut cinci stele la testele EuroNCAP. Pe de altă parte, Megane se încadrează în media categoriei la inspecțiile TÜV, iar prin numărul de defecțiuni raportate se situează întotdeauna la mijlocul plutonului.

În ceea ce privește numărul de versiuni de caroserie în care a fost fabricat, Megane nu este deloc inferior unui VW Golf. Pe lângă modelul clasic cu cinci portiere, francezul a avut și un coupé stilat, un break practic Grandtour, un cabriolet cu hardtop CC și chiar o versiune în trei volume pentru țările în curs de dezvoltare, numită Fluence.

Renault Megane: Discurile uzate sunt o problemă frecventă

A treia generație a lui Renault Megane (2008-2016) stă mult mai bine în rapoartele TÜV decât predecesorul său cu „fund de rață. Totuși, unele probleme tipice pentru Renault au fost moștenite și de a treia generație. Astfel, discurile de frână se uzează rapid, iar tiranții și bucșele ajung la capătul vieții mult mai repede decât media industriei. Deranjant la motoarele pe benzină: cablaj electric rupt și senzor volumetric de aer defect. Bilă albă: sistemul de evacuare solid.

Renault MeganeAccesul fără cheie
Sistemul funcționează fără probleme de cele mai multe ori. Sfat: ca să nu rămâneți pe dinafară, schimbați bateria cardului de acces o dată pe an.

Renault MeganeCablaj electric
La motoarele pe benzină, cablajul se poate rupe, înlocuirea costă spre 2.000 de lei. Uneori, senzorul de aer se defectează.

Renault MeganeArticulații ale direcției
Mai solide decât la generația precedentă, dar încă au o uzură accelerată, semnalată adesea la controlul TÜV.

Renault MeganeSistemul de frânare
Din păcate, tipic pentru Renault: discurile de frână se uzează mult mai rapid decât la alte mașini.

Verdict
Pe șosea, a treia generație a lui Renault Megane trece repede neobservată, dar nici nu își alungă clienții cu un design extravagant. Se conduce întotdeauna sigur, dar nu impresionează nici prin confort, nici prin calitate. Ce pledează pentru aceasta: succesorul este deja pe șosele, prețurile modelelor rulate scad corespunzător. De asemenea favorabil: motorizarea diesel puternică și economică și oferta mare de modele.

    Alin says:

    Masina este OK doar SH (pretul de nou este exagerat). suficient e spatioasa si confortabila. Minus: ceasul display central de la sofer cu viteza etc este o porcarie…mai este si pe fond alb, fiabilitate sub medie, piese relativ scumpe. per total nu merita in fata japonezelor sau masinilor germane.

    Jonyy says:

    Alin este doarun alt admirator al vechiturilor de 15 ani din Germania.
    Intereseaza-te pe la service-uri siaisaafli ca la mai toate modelele germane
    le pica piesele aproximativ la fel iar daca este adevarat ca gasesti piese mai ieftine pt
    ele acele piese de obicei au o calitate inferioara si se inlocuiesc mai des. In afara de asta cu banii cu
    care poti cumparaun megane din 2012 de 50k km , cumperi un golf sau octavia din 2006 cu peste 200 k km.
    Veniti cu toate tropetele ruginite din Germania la care va anulati filtrele de particule ca au si 500 mii km si nu au gura sa spuna pe mainile la ce idioati care secred soferi au fost si nu stiti sigur daca ajungeti cu ea sau pe platforma iinapoi de la un drum mai lung dar e “mai buna” decat o frantuzoaica aproape noua. Bati campii si din pacate sunt multi bagatori de seama ca tine…

Adaugă un comentariu