Skoda Rapid de la 8000 euro: Mai mult de atât nu-ți trebuie!

Cine își mai amintește  de Yugo Florida? Până în prima parte a anilor ’90, micul producător iugoslav a oferit un model hatchback promovat sub cuvintele „Mai mult de atât nu-ți trebuie!”. Cel puțin, asta s-ar fi dorit să crezi.

Din păcate, Florida a fost un produs simplist și nefiabil, care a dispărut repede de pe piață. Totuși, ideea unui vehicul familial minimalist și prietenos și-a găsit în zilele noastre o interpretare calibrată cam la fel: Skoda Rapid.

Un dealer din apropiere de Hamburg avea recent în ofertă un exemplar Rapid Spaceback de culoare roșu Corrida.

Prețul nu e dintre cele mai mici, însă este tentant. Geamurile din spate se manevrează manual, oglinzile de asemenea, iar finisarea interioară este dominată de materiale plastice tari, cu aspect rezistent. Închiderea centralizată cu telecomandă există și funcționează, alături de aceasta făcând parte din dotare și aerul condiționat, radio-CD-ul, servodirecția, ESP-ul, punctele Isofix pentru scaun de copil.

Motorizarea aspirată cu 3 cilindri de 75 CP este cea de la baza ofertei. Obiectul a costat, de nou, vreo 15.000 de euro, iar după trei ani și jumătate și 34.650 km parcurși, pe această mașină se cer 8.490 de euro. Sună corect, mai ales că (puținele) probleme tehnice cunoscute în legătură cu Rapid vizează versiunile mai pretențioase.

Printre acestea se numără versiunile diesel produse între anii 2011 și 2015 care intră sub incidența scandalului Dieselgate. Cutiile de viteze cu dublu ambreiaj tind să se defecteze după 150.000 km. Suporții motorului se pare că au fost ușor subdimensionați și de aceea la mașinile care au circulat mult încărcate tind să se slăbească. Zgomotele din sistemul de ventilație ar putea indica o defecțiune a dispozitivului de recirculare.

Uzura tipică a lanțului de distribuție a primelor contingente de motoare TSI s-a manifestat uneori la Rapid, însă e o problemă lesne de identificat și de rezolvat. S-au mai observat și scurgeri de ulei, discuri de frână uzate prematur, faruri dereglate, cam acestea fiind principalele mențiuni din listele tehnicienilor de specialitate de la TÜV. Cu condusul te acomodezi imediat și mașina nu este evident zgomotoasă. În principiu, n-ai ce să dorești în plus de la o mașină față de ceea ce oferă acest Rapid.

Verdict

Poți să simpatizezi sau nu cu grupul VW, dar trebuie să recunoști că produsele sale sunt demne de apreciere. Un bun exemplu este Skoda Rapid. Toată lumea șade convenabil la bord, doar designul finisării se cere a fi trecut cu vederea.

taguri
    im says:

    Masina asta era 11000 euro pret de lista si in 2014 aveai inca 1000 euro reducere. .E varianta de baza, fara optiuni . Cu un tichet rabla o luai la 9000. 15 mii euro e un golf sau Octavia “chel”. Sa ceri acum 8500 euro plus transport……

Adaugă un comentariu