Aro 244 făcut pe comandă și lăsat în paragină: unde este acum mașina lui Năstase

Aro 244 a primit mai multe versiuni speciale de-a lungul timpului, iar ultima dintre ele i-a fost făcută cadou lui Adrian Năstase la începutul anilor 2000.

Pe atunci, Năstase era premierul României și se ocupa de privatizarea Aro Câmpulung. Compania a decis să-i facă un cadou special pasionatului de vânătoare: un Aro unicat în lume. Au pornit de la un 244 și l-au echipat cu aer condiționat și cu un motor Ford. Acesta era cuplat unei cutie de viteze de origine americană și păstrând sistemul de tracțiune integrală decuplabil al companiei românești.

La vremea aceea, Aro folosise componente mecanice de la mai multe mărci auto din lume, de la Ford și Chrysler, până la Toyota, VM Motori, Andoria, Cosworth și Peugeot. Diferitele permutări și personalizări au dus la numeroase modele ieșite din comun, iar Năstase se putea mândri cu un Aro unicat în lume.

iAro Camarad sau modernizarea unei mașini istorice

Mașina a fost modificată de diviza CESAR, care a realizat și mașinile Aro folosite de Nicolae Ceaușescu. Printre dotările suplimentare se numără sistem de frânare cu ABS, interior personalizat, bord special și multe alte ornamente în afara producției de serie.

Un ARO cu care s-a plimbat Nicolae Ceaușescu este de vânzare

Unele surse anunță că motorul acestui model era Cosworth, adică un V6 de 4.0 litri și 207 CP, însă Aro-ul găsit de cei de la 4tuning în Câmpulung avea un propulsor semnat de Ford și o transmisie realizată de Chrysler. În orice caz, specificațiile tehnice nu mai sunt importante în prezent, deoarece mașina care i-a fost făcută cadou celui văzut pe atunci drept salvatorul mărcii Aro este în paragină.

Vehiculul este părăsit de mai bine de un deceniu și rugina a afetat numeroase componente. Cel mai probabil, costurile recondiționării acestui model depășesc valoarea sa pe piață chiar și pentru un colecționar înfocat. Valoarea istorică a acestui Aro 244 este discutabilă în acest moment, în ciuda faptului că este unicat în lume, însă ar putea fi valoros peste câteva decenii dacă va fi restaurat și păstrat în condiții optime.

ARO Carpatic, versiunea modernă a off-roaderului românesc

Privatizarea mărcii Aro, care era responsabilitatea lui Adrian Năstase, a fost un eșec. Marca a fost vândută în 2003 unui anume John Perez, dealer Aro în SUA. În ciuda faptului că marca din Câmpulung nu avea succes pe continentul Nord American, Perez a insistat în repetate rânduri să preia compania românească. Și pentru Perez au fost făcute modele 244 pe comandă, acestea din urmă fiind echipate cu motorul Cosworth de 4.0 litri și 207 CP.

Perez a organizat o traversare a celebrului traseu Rubicon din munții Sierra Nevada. Din cele trei autovehicule Aro înscrise, doar unul a supraviețuit, iar știrile de la acea vreme anunțau că Perez a încasat avansul pentru mii de exemplare Aro 244 cu motor Cosworth V6.

Cum a vrut Mercedes-Benz să cumpere fabrica ARO

El redenumise modelul Cross Lander CL-244, însă niciun exemplar nu a fost livrat, deoarece americanul a lăsat clienții cu ochii în soare. Justiția americană l-a condamnat în lipsă, iar Perez a fugit în Brazilia.

Odată ajuns în țara din America de Sud, Perez a înființat o fabrică Aro care ar fi trebuit să producă 12.000 de unități pe an folosind kit-uri din Câmpulung, însă numai 15 unități au fost asamblate acolo. Adrian Năstase i-a vândut lui John Perez uzina Aro în data de 26 septembrie 2003 pentru suma de 153.000 de dolari.

ARO Nomad, ipoteză de design inspirată de ARO 244

La doar un an din acel moment, urmăritul internațional care a făcut afaceri la nivel înalt cu statul român a vândut mai departe fabrica de scule și matrițe Aro pentru 2.7 milioane de dolari. Suma aceasta este mai puțin importantă în prezent, din moment ce justiția nu l-a urmărit în niciun fel pe cetățeanul străin pentru că nu a respectat contractul semnat cu statul român.

Între timp, Aro-ul 244 al lui Adrian Năstase ruginește în Câmpulung așteptând salvarea. Spre deosebire de marca Aro, acesta încă poate fi salvat.

Ford confirmă producția celui de-al doilea model la fabrica din Craiova

Via | 4tuning.ro

    Mihai says:

    Ma intereseaza,unde e masina?
    Rog raspuns pe adresa de mail,multumesc!

Adaugă un comentariu