Brent Valmar: 2018 este un an special pentru noi

Brent Valmar deține funcția de director general Porsche România din iunie 1998, fiind astfel omul de care se leagă aproape întreaga istorie a filialei românești a Porsche Holding Salzburg. Are o experiență solidă în industria auto, ocupând poziția de președinte al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) în perioada iunie 2003 – aprilie 2007. Din aprilie 2007, Brent îndeplinește rolul de vicepreședinte APIA.

 

Ce au însemnat acești 20 de ani la conducerea Porsche România?

„Privind în urmă, sunt mândru că, împreună cu colegii mei, am reușit să aducem Porsche România pe prima poziție în topul importatorilor de mașini. Dacă în primul an de activitate am vândut numai 2.000 de mașini, în 2007, cel mai bun an din istoria companiei, Porsche România a vândut peste 53.200 de mașini. În acești 20 de ani am vândut în total mai mult de 450.000 de mașini noi, peste 60.000 de mașini rulate prin Das WeltAuto, piese de schimb și accesorii în valoare de peste 900 milioane de euro și am î­nregistrat o cifră de afaceri care depășește opt miliarde de euro. De asemenea, î­mpreună cu companiile din Porsche Finance Group, am încheiat 200.000 de contracte de finanțare cu un volum al finanțărilor de 2,3 miliarde de euro, 350.000 de contracte de asigurare și 25.000 de contracte de mentenanță.

 

Spuneați că 2007 a fost cel mai bun an, ulterior piața fiind afectată de acutizarea crizei financiare. Cum s-a simțit criza din perspectiva Porsche România?

„Din 2008 până în 2013, piața a înregistrat pierderi succesive, ajungând la nu mai 66.609 autoturisme în 2013. În ciuda acestui regres dezastruos, Porsche România a reușit să-și crească performanț­a relativă, majorându-și cota de piață de la 17.1% în 2007 până la 23.1% în 2013. Piața resimte chiar și acum urmările crizei, nereușind încă să revină la nivelul-record din 2007. Spre exemplu, în 2017, performanța noastră a înregistrat 31.569 vânzări și 23.2% cota de piață pe autoturisme.

 

Cum vedeți dezvoltarea pieței auto în anii următori și care sunt obiectivele Porsche România în acest context?

„Intenționăm să ne păstrăm poziția de lider de piață. Pentru aceasta adaptăm continuu oferta noastră de produse și servicii astfel încât să facem față schimbărilor de paradigmă din industrie: mașini electrice; car sharing, ridesharing, canale noi de vânzare care să răspundă așteptărilor clienților. Planul nostru strategic este să avem în aglomerările urbane câte două locații pentru fiecare marcă, cu cel puțin 35 de locații noi până în 2030. De asemenea, ne propunem «spargerea» pragului de 50.000 de mașini vândute și depășirea nivelului-record din 2007, până cel mai târziu în 2025.

 

Cum veți reuși să îndepliniți aceste obiective în condițiile în care piața este într-o continuă mișcare?

„Suntem încredințați că putem contribui semnificativ la ceea ce noi numim «Strategia de mobilitate a României», prin î­ntinerirea parcului auto – ținta ar trebui să fie o vârstă medie a mașinilor de 11 ani – și promovarea mașinilor cu motoare eficiente. Intenția noastră este să susținem ofensiva accelerată a mașinilor electrice și hibride, încurajarea soluțiilor de car sharing și ridesharing. De asemenea, susținem investițiile în infrastructura electrică și de combustibili alternativi și trebuie spus că toți distribuitorii noștri vor fi integrați într-o rețea națională cu stații de încărcare pentru mașini electrice.

NR: În foto directorii generali ai Porsche România – Brent Valmar și  Kurt Leitner 

Adaugă un comentariu