Ce s-ar întâmpla în București dacă proiectul de interzicere a mașinilor non Euro-Euro 4 ar fi adoptat

Consilierul general Lucian Iliescu a provocat temeri printre șoferii care dețin un autoturisme vechi. Potrivit proiectului de hotârâre depus la Consiliul General al Municipiului București (CGMB), de la 1 ianuarie 2019, autovehiculele încadrate în clasa de poluare 0,1,2 ar fi avut interdicție de a circula în intervalul 6-22 pe teritoriul municipiului Bucureşti. Restricția s-ar fi extins din 2020 și autovehiculelor din clasa de poluare Euro 3, precum și celor din clasa de poluare Euro 4 din 2021. Totodată, miercuri s-a propagat pe internet o fotografie a proiectului, care dădea de înțeles că ar fi fost adoptat, stârnind panică printre șoferi. Primăria București a risipit teama cetățenilor, lansând, ieri, un comunicat de presă pe acest subiect.

Care este situația parcului auto din București

Potrivit statisticilor Poliției Române, în Bucureşti există 1.256.691 de autovehicule înmatriculate, dintre care 1.003.738 autoturisme. Din total, 134.322 au o vechime de maxim 2 ani, 139.987 au între 3-5 ani, 346.954 au între 6-10 ani, 301.648 au între 11-15 ani, 135.474 au între 16-20 ani, iar 195.666 au peste 20 de ani vechime.

În ceea ce priveşte autoturismele, 104.068 au o vechime de maxim 2 ani, 109.132 au între 3-5 ani, 280.523 au între 6-10 ani, 251.350 au între 11-15 ani, 107.754 au între 16-20 ani, iar 150.911 au peste 20 de ani vechime.

Normele de poluare pentru autoturisme obligatorii pentru constructori sunt următoarele:

Euro 1 începând cu 1993

Euro 2 începând cu 1996

Euro 3 începând cu 2000

Euro 4 începând cu 2005

Euro 5 începând cu 2009/9

Euro 6 începând cu 2014

Astfel, potrivit proiectului consilierului Iliescu, de la 1 ianuarie 2019, nu ar mai fi avut voie să circule în perimetru selectat de PMB aproximativ 250.000 de autoturisme din totalul de 1,25 milioane înmatriculate în București.

De la 1 ianuarie 2020, restricția s-ar fi aplicat și mașinilor Euro 3, însă nu ar fi majorat considerabil numărul mașinilor cu interdicție de a tranzita centrul orașului.

Modificarea majoră ar fi venit din 2021, odată cu aplicarea restricțiilor și mașinilor care îndeplinesc norma de poluare Euro 4. Presupunând că parcul auto și-ar păstra structura actuală, celor 250.000 de autoturisme li s-ar adăuga alte circa 250.000 de autoturisme, ducând numărul total la 500.000 – aproximativ 40% din totalul mașinilor înmatriculate în Capitală.

PMB spune că nu are în plan să restricționeze traficul în centrul Capitalei

Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) a transmis, miercuri, printr-un comunicat de presă, că nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare, unor restricții privind accesul în centrul Capitalei.

Primăria Municipiului Bucureşti nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare, a unor reglementări referitoare la accesul în Capitală al autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare. Astfel de prevederi se adoptă, ca orice decizie care vizează restricţii aplicate cetăţenilor, după o analiză temeinică. Aşa cum Municipalitatea a comunicat în trecut, intenţia este de a demara un sondaj de opinie sau o altă formă de consultare publică, eventual studii de impact cu privire la acest subiect. Iniţiativa preluată în presă în ultimele zile aparţine unui consilier general, fiind depusă în nume personal, fără ca etapele de fundamentare să fi fost parcurse’, se arată în comunicatul PMB.

PREŢURI incredibile la ANAF! Volkswagen PASSAT la preţ de Logan second

De la 20 mai, DACĂ NU AI ASTA ÎN TALON, Poliția îți reține actele și numerele mașinii!

ANUL TRECUT PLĂTEAI 60 de lei pentru asta, acum vei plăti DE 5 ORI MAI MULT!

    Gigi says:

    Mai intai rezolvati problema transportului in comun, ulterior rezolvarii acestei MICI probleme puteti restrictiona ce vreti si unde vreti. Pana atunci ciocu mic si vedeti-va de borduri in continuare. Incercati macar sa nu suparati chiar pe toata lumea domnilor conducatori.

    Neamțu says:

    Gigi, se vede ca n-ai scos capul din țara asta si ești la fel de primitiv precum Firea si gașca ei de profitori. Normal ca vor dezvolta transportul public, daca vor reduce autovehiculele private care ne mănâncă sănătatea. As supraimpozita drastic si toate mașinile cu cilindree peste 2000 cmc. Toate măsuri aplicate deja in capitalele tarilor civilizate. De cand au devenit șoferii poluanți si conducatori ai urbei asupra pietonilor nepoluanți (majoritari !!) a unui oraș ?!

Adaugă un comentariu