Curajul celor de la Citroën de a promova un stil ieșit din comun într-o clasă în care trebuie să satisfaci o percepție comună comună a clientelei aflate în căutare de modele crossover familiale compacte este realmente remarcabil. Abordarea lor scoate în evidență seria Citroën C4 pe fondul propunerilor tipice. Situația este accentuată acum datorită recent prezentatului facelift.
Radicalismul legat de modul în care marca tratează clasa compactă nu se opresc la design: atragem atenția că există diferențe importante între Citroën C4 și Citroën C4 X, deși s-ar putea crede că al doilea e tot cam ca primul (ambele fiind crossovere), cel puțin la o primă vedere. De fapt, între Citroën C4 și Citroën C4 X constatăm diferențe notabile provind proporțiile caroseriei, volumul portbagajului (380 l pentru C4, respectiv 510 l pentru C4 X) și lungimea mașinii (4360 mm pentru C4, respectiv 4600 mm pentru C4 X). Ce-i drept, platforma tehnică și ampatamentul (2670 mm) sunt aceleași la ambele modele.
Înainte de facelift, și partea frontală era cu totul altfel la Citroën C4 în comparație cu aceea de la Citroën C4 X, însă modernizarea a adus integrarea unui singur design frontal la ambele crossovere compacte. Cât despre partea din spate, cea de la C4 X a fost păstrată, în timp ce spatele lui C4 a fost redesenat într-o notă expresivă de puritate cu tentă hightech.
Noul Citroën C4 se va face apreciat inclusiv prin adoptarea scaunelor reproiectate Citroën Advanced Comfort și a unui nou panou de instrumente digital cu diagonala de de 7 inchi care completează demersul de digitalizare al touchscreenului pentru infotainment cu diagonala de 10 inchi. Alături de acestea, suspensia Citroën Advanced Comfort completează argumentele privind condițiile de călătorie, împreună cu spațiul generos pentru toate locurile și cele 20 de funcții de asistență la rulare care înlesnesc cu adevărat utilizarea curentă.
Electrificarea și-a pus amprenta asupra seriei Citroën C4 încă de la începutul carierei, iar lucrurile sunt duse mai departe ca urmare a introducerii faceliftului. Versiunile Hybrid 136 și Hybrid 100, apărute în 2024, sunt acum și mai bine puse în valoare. Oferta va fi completată cu două variante 100% electrice numite Citroën ë-C4 care oferă fie baterie de 50 kWh, motor de 110 kW (150 CP) și autonomie de 355 km, fie fie baterie de 54 kWh, motor de 115 kW (156 CP) și autonomie de 415 km.
Pentru anumite piețe va mai fi disponibilă o versiune de motorizare turbo de 1,2 litri alimentată cu benzină, numită 130 EAT8. Mizând pe 130 CP și o transmisie automată cu opt trepte, acesta oferă o experiență de condus fluidă și economică.