Camerele CNAIR, folosite în regim de radar? Răspunsul oficial al instituției

Reprezentanții Companiei de Drumuri au răspuns public, printr-o precizare oficială, zvonurilor conform cărora rețeaua de camere fixe a CNAIR ar fi folosită în regim de radar fix începând de anul acesta.

Încă din noiembrie 2018, presa din România a scris că CNAIR și Poliția au bătut palma pentru a „upgrada’ camerele foto/video de pe drumurile publice. Multe publicații au susținut chiar că cele două instituții au semnat un protocol în acest sens, decizia devenind astfel oficială.

Auto-Bild a precizat încă de atunci că nu există o înțelegere scrisă, iar acum avem un răspuns oficial al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

 

Citește și:

Duster 1.3 TCe: cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!

TOP 25 cele mai vândute mașini în Europa în 2018

Copacii căzuți peste mașini: când și cum pot cere despăgubiri șoferii

Românii au prins gustul mașinilor electrice: Câte au cumpărat în 2018

Autostrada de Centură prinde contur

Și-a modificat bicicleta ca să prindă 60 km/h, dar poliția nu a fost încântată

Ce se întâmplă dacă torni Coca-Cola în rezervorul mașinii?

Caracatița de parbriz, noua măsură împotriva șoferilor care parchează neregulamentar

 

Într-o precizare publicată ieri pe site-ul oficial, CNAIR a dezmințit zvonurile: „În urma informațiilor apărute în presă precizăm că nu există un protocol încheiat între CNAIR SA și Poliția Română privind folosirea în regim de radar a camerelor foto/video amplasate pe drumurile publiceCamerele foto/video care aparțin CNAIR sunt folosite doar pentru identificarea autovehiculelor care circulă pe rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale fără a deține rovinietă sau care tranzitează podurile dunărene fără a achita tariful de trecere (peaj), ori pentru a identifica situațiile care afectează siguranța circulației‘.

Potrivit oficialilor Companiei de Drumuri, parafrazați de digi24.ro, camerele foto amplasate pe drumurile publice nu au posibilitatea tehnică de a măsura viteza cu care circulă un autoturism. Limitarea s-ar datora atât echipamentului propriu-zis, cât și software-ului pe care îl rulează acestea.

În schimb, aceste camere fixe ar putea fi utilizate pentru a verifica valabilitatea asigurării RCA a autoturismelor din trafic. Ideea a fost detaliată astăzi (5 februarie) la o conferință pe tema pieței de asigurări, de către vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Cristian Roșu. Articolul complet îl puteți citi aici.

Sursa foto: pxhere.com

    Ionel says:

    Ar fi extrem de benefic pentru CNAIR cat si pt POLITIA Romana sa verifice toate masinile de genul bolizilor parlamentarilor romani care inunda E-urile (atatea cate sunt) cu viteze de peste 130 la ora. Ar avea surprize serioase !

Adaugă un comentariu