Caracatița de parbriz, noua măsură împotriva șoferilor care parchează neregulamentar

Începând din primăvară, șoferii gălățeni se vor gândi de două ori înainte să parcheze neregulamentar. Autoritățile locale vor introduce un nou sistem de blocare a mașinilor, cum nu s-a mai văzut în România până acum.

Este vorba despre ceea ce putem numi „caracatițe de parbriz’, dispozitive electronice care acoperă complet câmpul vizual al șoferului. Sistemul de prindere împiedică îndepărtarea lor forțată, iar monitorizarea prin GPS este o garanție a faptului că posesorii autoturismelor nu vor circula cu parbrizul acoperit. Teoretic, ar putea face acest lucru, dar – practic – și-ar îngreuna inutil viața. Poliția ar fi alertată instant, iar acuzațiile aduse ar deveni semnificativ mai grave.

„Caracatița’ poate fi îndepărtată numai prin tastarea unui cod PIN. Acesta le este comunicat proprietarilor autoturismelor blocate numai după ce amenda contravențională este plătită.

 

Citește și…

Accidentele rutiere: pierderi enorme pentru statul român

VIDEO: Ce scrie pe airbag-urile Dacia

Mick Schumacher a semnat cu Ferrari

De ce șoselele nu crapă de frig în țările dezvoltate

Ce mașină conduce Cristi Borcea după ce a a ieșit din închisoare

Record mondial: cum arată cea mai lungă mașină construită vreodată

Românii nu învață pentru examenul auto

VIDEO: Șoferul unui Logan plătește scump o depășire prin dreapta

 

Prin intermediul societății subordonate „Gospodărie Urbană’, Primăria Galați a lansat o licitație publică pentru a intra în posesia dispozitivelor. Conform sistemului electronic de achiziții publice SICAP, valoarea maximă a contractului este de 151.260 lei. Autoritățile locale intenționează să monteze primele „caracatițe’ încă din primăvară.

Citat de Libertatea, directorul societății Gospodărie Urbană Galați, Bogdan Ardean, detaliază funcționalitatea noilor aparate: „Vrem să facem o formă de închiriere, preţul este de peste o mie de euro pentru un dispozitiv, la care se adaugă aplicaţia informatică, alte mii de euro. Ideea este să implementăm sistemul cu costuri iniţiale zero. Vrem 12 dispozitive, în prima fază, vor fi monitorizate prin GPS. Dispozitivul acoperă câmpul vizual al şoferului, iar sistemul de prindere este în ventuze cu acţionare electrică, nu poate fi tras şi dezlipit de pe geam cu forţa. Este posibil să fim primii din ţară’.

Să sperăm că dispozitivul nu va readuce la modă provocarea Bird Box, din cauza căreia șoferi din întreaga lume conduceau legați la ochi pentru a strânge like-uri și share-uri. Acoperirea completă a parbrizului amintește de scena din horror-ul „Bird Box’ în care personajele vopsesc toate geamurile mașinii și circulă orientându-se doar cu ajutorul senzorilor de parcare și al GPS-ului. Din fericire, YouTube și-a actualizat regulamentul, astfel încât filmarea unor provocări periculoase este acum interzisă pe rețeaua socială.

 

Sursa foto: captură ecran YouTube/Tech Insider

    gigi says:

    teoretic vorbind daca incalzesti geamul ventuza ar trebui sa piarda vacuumul care o tzine , deci Ha-Ha-Ha!

    tzutzu says:

    e de incercat dar 700lb vacuum….

    ITRobert says:

    Nu vreau sa le dau sfaturi mitocanilor care parcheaza aiurea, dar nici nu suport o primarie care nu face nimic pentru cetateni in afara de a-i napadi cu amenzi…
    Aici este metoda prin care le dati acest gunoi inapoi fara sa va goliti contul:
    Sa aveti in portbagaj o bormasina cu acumulator si un spiral (sau mai multe cu diametrul de 2 – 3 mm). Constrtuctia este din plastic tare, deci ff usor de penetrat. Pe mijlocul fiecarei jumatati se afla o ventuza din cauciuc. In momentul penetrarii, aceasta pierde presiunea si puteti lasa pe trotuar obiectul molestarii…

    Vasile says:

    Intreb retoric: ADMINISTRATIILE PUBLICE, CAND SE VOR DECIDE SA CONSTRUIASCA PARCARI SUBTERANE, SUPRATERANE, DEOARECE MODURI DE AMENDARE, BLOCARE A MASINILOR SI DE RIDICARE A MASINILOR VAD CA II DUCE MINTEA SI INTELIGENTA LIMITATA. SUNT DE ACORD SA MI SE BLOCHEZE MASINA DOAR DACA CU REA INTENTIE NU FOLOSESC LOCURILE DE PARCARE DISPONIBILE.

Adaugă un comentariu