Fiesta-spirit, dar la modul serios

ȘTIM CĂ HISPANICII PETREC TURBULENT atunci când se pune de o „fiesta”. Dacă ținem cont de aceasta atunci când evaluăm noua generație Ford Fiesta în comparație cu cea de dinainte, am putea zice că petrecerea zurlie s-a transformat într-o reuniune relaxată și distinsă, cu cocktail-uri pretențioase.

Ford spune că a ales această cale de evoluție pentru seria modelelor hatchback din segmentul B tocmai pentru că o bună parte din clientela modelelor mai vechi s-a maturizat și preferă acum un alt gen de condiții de conducere și călătorie. Apropo de cocktail, modul în care este structurată oferta noii generații Fiesta se prezintă fix într-un asemenea fel. Revenind la idee, cocktail-ul liniilor de dotare are doar trei ingrediente esențiale: Trend și Titanium – specific mainstream, ST-Line – caracter sportiv și Vignale – stil luxos. Acestea sunt mai bine personalizate ca niciodată. Între ele există diferențe de design exterior și interior semnificative. Nu sunt șanse ca un client axat pe sportivitate să aleagă altceva decât ST-Line sau ca unul doritor de ambianță stilată să scape din vedere variantele Vignale.

Vestea bună: conceptul bordului a fost total schimbat. Aglomerația de butoane de pe consolă și structura dificilă a meniurilor au rămas în urmă. Touch- screenul color al sistemului multimedia SYNC 3 are dimeniuni destul de generoase (diagonală de 8,0 inchi) și oferă o grafică modernă, stilată. Variantele de vârf pot primi sisteme audio B&O Play tehnologie Bang & Olufsen) cu 10 difuzoare. Volanul multifuncțional încă pare oarecum aglomerat cu butoane, dar identificarea și utilizarea acestora nu pune vreo problemă. Detaliile decorative, indiferent despre care dintre liniile de finisare vorbim, sunt mai elaborate decât se obișnuiește, în general, în segmentul B. Tabloul de bord nu renunță la cele două cadrane analoage în favoarea unui afișaj digital (cum am văzut la VW Polo), însă designul său are o tușă avansată.

În privința motorizărilor, noua versiune Ecoboost de 1,0 litri și 140 CP s-a dovedit a fi mai mult decât convingătoare prin performanțe și sunet incitant. În cazul finisării ST-Line, acest motor se armonizează bine cu conceptul sportiv al mașinii și depășește așteptările în plan dinamic. La potențialul său considerabil se adaugă o direcție precisă și cu asistare ireproșabil dozată, pe lângă o suspensie fermă și silențioasă în funcționare.

Adepților dieselului le este dedicat noul propulsor TDCi de 1,5 litri (versiuni de la 85 la 120 CP). Acesta consumă, în medie, sub 3,5 l/100 km și funcționează, în general, silențios. Urcarea în ture, chiar și la versiunea de 120 CP, nu e tocmai un exemplu de vigoare și spontaneitate.

Spre deosebire de vechea generație, Ford oferă pentru noua Fiesta mai multe versiuni: premium (Vignale), sport (ST-Line), versiunea stilată (Titanium) și crossover (Active).  În România cel mai ieftin Ford Fiesta de 1,1 litri 70CP costă 11.900 euro TVA inclus

Adaugă un comentariu