Lamborghini Urus: primul Super Sport Utility Vehicle

Lamborghini Urus este descris de compania italiană drept primul Super Sport Utility Vehicle lansat vreodată pe piaţă.  Şi asta e doar prima veste proastă pentru purişti pentru că şi Ferrari se pregăteşte să lanseze un SUV.

Lamborghini Urus debutează cu un motor de 4 litri V8 care dezvoltă 650 CP şi 850 Nm. Aceste date dinamice îi oferă noului Urus care cântăreşte 2200 kg o acceleraţie de la  0-100 km/h în 3.6 secunde, de la 0-200 km/h în 12,8 secunde şi o viteză maximă de 305 km/h.

Cum SE FURĂ la pompele din România! Nu-ţi vine să crezi….

Cum arată DACIA care poate fi COMANDATĂ EXCLUSIV PE INTERNET!

Lamborghini Urus are o lungime de 5112 mm, o lăţime de 2016 mm şi o înălţime de 1.638 mm. Ca să înţelegem despre ce e vorba trebuie să spunem că este mai mare decât Rover Range Rover Sport 5.0 S/C 550CP SVR Auto 4WD (4872 mm lungime) şi este doar o idee mai mic decât Bentley BENTAYGA (lungime 5140 mm). Deşi italienii susţin că va avea performanţe off road de top ne dăm seama din toate datele tehnice de mai sus că Urus nu va fi folosit chiar atât de mult pe teren accidentat.

Tracţiunea acestui Super Sport Utility Vehicle este 4WD cu diferenţial frontal integrat, diferenţial central (Torsen) şi diferenţial sport spate. Transmisia se face prin intermediul unei cutii automate cu opt rapoarte şi Urus a primit sistemul de direcţie rear-wheel steering de la Aventador S.

La interior găsim sistemul  Lamborghini Infotainment System III care poate reda muzica 3D prin cele 21 de boxe implementate într-un sistem dedicat Bang & Olufsen.  În standard sunt oferite scaune încălzite reglabile în 12 moduri şi opţional se pot alege scaune ventilate cu 18 reglaje.

Lamborghini Urus va fi disponibil din primăvara anului viitor pentru cei care sunt dispuşi să plătească 171.429 euro.

Acest Super Sport Utility Vehicle nu este prima încercare a celor de la Lamborghini în segmentul SUV-urilor. Cu o masă de 2.700 de kilograme, Lamborghini LM 002  lansat în 1986 avea același motor V12 de 450 CP întâlnit și pe Countach. Off-roaderul putea accelera de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde, iar viteza maximă ajungea până la 209 km/h.

    CC-Bv says:

    Masinuta asta va cam fi TATA lor (a SUV-urilor sportive)…

    … cu parere de rau ptr Levante (care va fi cel mai afectat), dar si Cayene are de ce sa se teama… pe restul nu are nici un rost sa le mai mentionez, ca nu au treaba cu Urus.
    Poate Aston-Martin sau Ferrari sa mai poata avea un cuvant de spus la nivelul acesta…
    Mai ramane Bentley Bentayga in picioare, dar se adreseaza unui alt gen de clienti.

Adaugă un comentariu