Mai multe publicații germane au publicat informații potrivit cărora nemții de la VW ar fi vândut 17.000 de mașini de pre-producție fără să notifice clienții cu privire la destinația inițială a acestora.
Citește și…
Skoda Kodiaq RS debutează în România
Accidentele rutiere ucid 1.35 milioane de oameni pe an
Nici Mercedes-Benz nu s-a gândit la asta! Ford patentează centurile încălzite
Pericol pentru circulație: podul peste Argeș de la Adunatii Copaceni
Un record inedit în SUA: 1.6 milioane de kilometri cu un Hyundai Elantra
Skoda Scala se prezintă: Înlocuitorul lui Rapid e gata de debut
Second-hand | Mazda CX-5 de la 12.000 de euro: Tinerețe fără bătrânețe
Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească
Reputația celor de la Volkswagen a fost pătată iremediabil în urmă cu trei ani, atunci când s-a dovedit că producătorul german a folosit un soft la motoarele diesel pentru a înșela modul de testare folosit de centrele americane.
De data aceasta, nemții au comis-o din nou. Se pare că au vândut peste 17.000 de autoturisme de test. Tipul acesta de autoturism de pre-producție este folosit pentru a omologa diverse piese și componente, sau pentru a testa o mașină care urmează să fie lansată.
Autoturismele de pre-producție nu sunt omologate și nu au drept de circulație pe drumurile publice, decât pe durata testării efective. Vehiculele trebuie casate imediat după ce versiunea omologată devine disponibilă pe piață.
Volkswagen a recunoscut că a comercializat astfel de autoturisme între 2006 și 2018. Aceștia au organizat un recall pentru 6.700 dintre ele, un număr infim pe lângă cele 11 milioane de mașini diesel care au fost implicate în scandalul Dieselgate.
Peste 4.000 de autoturisme au fost vândute în Germania, unde Volkswagen a decis să ofere un buy-back pentru acestea. Autoritățile germane încă dezbat dacă să amendeze Grupul Volkswagen cu o amendă de câteva mii de euro pentru fiecare autoturism neomologat vândut.
Nemții de la VW au declarat că nu cunosc situații în care au fost cauzate accidente de aceste autoturisme. În orice caz, aceste autoturisme pot să difere foarte puțini de versiunile normale. Unele pot avea, de exemplu, o singură discrepanță la soft-ul unității media, pe când altele pot avea componente complet diferite.