Prima mașină electrică “fabricată” în România: GTG Oxigen

GTG Oxigen este numele primei mașini electrice fabricate în România. Cel puțin, asta declară cei care o vând. Este propunerea unor întreprinzători din Baia Mare și proiectul său a fost finanțat în proporție de 74% din fonduri europene.

Noua taxă de poluare va fi gata la finalul anului 2018

Numele companiei vine de la GoTech Green, iar modelul în sine se numește Oxigen. Are o cutie de viteze automată cu “reglaj continuu”, adică de tip CVT, în timp ce motorul este o unitate trifazată asincronă, alimentată la 48V și cu o baterie de 150 Ah. Viteza maximă a acestui model este de numai 55 km/h. Adică poate înlocui o mașină convențională în mediul urban, dar nimic mai mult de atât.

Potrivit celor care vând acest model, design-ul este realizat de o casă specializată din Italia, iar componentele necesare punerii în mișcare sunt obținute de la diverși furnizori din întreaga lume. Înainte de a comercializa mașini electrice, compania denumită astăzi GTG era o firmă care producea textile, dar a fost decisă o restructurare în urma crizei economice din 2009. Rămâne de văzut dacă vânzarea de cvadricicluri electrice va fi un succes pentru băimăreni.

VIDEO: Mesaj anti-PSD pe airbag-urile unei Dacia

VIDEO: Șoferul unui Logan plătește scump o depășire prin dreapta

Un număr de înmatriculare a pus pe jar Poliția și a devenit viral pe internet

Conform omologării, vehiculul este în clasa L7e, adică este un cvadriciclu greu, nu un autoturism clasic, care ar fi fost încadrat la clasa M1. Are o masă totală de 700 de kilograme, dar cântărește doar 400 de kilograme fără baterii. Cu șofer și pasager, este clar că nu va fi rapidă.

Producătorul estimează că modelul oferă o autonomie cuprinsă între 120 și 150 de kilometri, iar costul parcurgerii a 100 de kilometri este de 2.5 lei. În materie de dotări există servodirecție, computer de bord, Radio cu USB și card SD, geamuri electrice, frâne față pe disc și suspensie de tip McPherson.

Culoarea standard este alb, dar poți alege altă nuanță metalizată pentru 200 de euro în plus, arată lista de prețuri care era valabilă în luna iunie 2018. Linia de asamblare va fi pusă în funcțiune în februarie 2019, spune Gheorghe Mureșan, fondatorul GTG. Mureșan a declarat că s-a inspirat de la Elon Musk pentru a restructura compania și pentru a oferi un asemenea model. Similitudinile dintre modelele Tesla și acest cvadriciclu sunt limitate.

Elon Musk dezvoltă strategia Tesla: ce urmeză

Omul care repară mașini Tesla făcute daună totală

Motivul pentru care nu trebuie să lași acest obiect în mașină

Aerul condiționat este o dotare opțională și costă 850 de euro fără TVA. Totodată, cablul Type 2 pentru încărcarea de la stațiile publice disponibile în diferite locuri din orașele românești te va costa încă 250 de euro. Poți să-ți montezi și o stație de încărcare acasă, care te va costa între 950 și 1450 de euro, în funcție de tipul ales.

Sunt oferite patru versiuni ale acestui model, iar toate au o motorizare de 4.5 kW. Garanția este de doi ani fără limită de kilometri, în timp motorul are o garanție de trei ani fără limită de kilometri. Vopseaua este și ea garantată pentru doi ani.

Restituirea taxei auto: mai ai doar o lună ca să-ți ceri banii înapoi!

Cinci probleme pe care le poți avea vara cu mașina

Miracol la PSA: Opel a revenit la profit

Prețul de bază al celei mai ieftine variante, GTG Oxigen 2, este de 11.888 de euro cu TVA inclus. Aceeași variantă, dar cu echiparea de vârf costă 13.625 euro cu TVA inclus. Însă, dacă doriți baterii Litiu-ion cu echiparea standard, prețul urcă la 13.851 euro cu TVA inclsu. Pentru varianta de echipare de vârf și cu baterii Litiu-Ion, prețul ajunge la 14.910 euro cu TVA inclus. Conform programului Rabla Plus, puteți primi o bonificație de la stat în valoare de până la 10.000 de euro la achiziția unui autovehicul electric, însă acest bonus este limitat la maximum 50% din prețul de listă al vehiculului.

Potrivit Mediafax, compania livrează în prezent o mașină la trei luni, dar linia de asamblare va reduce timpul de așteptare la doar două sau trei săptămâni de la recepția comenzii.

Șoferii români și viteza: Depășirea vitezei maxime cu peste 50km/h este din ce în ce mai frecventă

Ai nevoie de permis pentru trotinetele electrice?

UPDATE 31.07.2018

Vigilența cititorilor noștri a relevat un fapt interesant. Cvadriciclul GTG Oxigen este bazat integral pe o mașină electrică fabricată în China. Vorbim despre Lichi A01, construită de Shandong Lichi New Energy Technology Company din Dezhou. Compania este localizată în provincia Shandong și a fost înființată în 2011. De atunci, a reușit să acumuleze 1,500 de angajați și să aibă propria fabrică.

MINI Electric va fi produs în China

BMW iX3 va fi fabricat în China începând cu 2020

Tesla face fabrică în China: Capacitate de producție de 500.000 de mașini pe an

Iohannis: Dacă adunăm câţi kilometri de autostradă s-au promis în 20 de ani, am avea autostrăzi cât China

O căutare pe site-ul Alibaba a relevat faptul că poți cumpăra un Lichi A01 pentru un preț cuprins între 5.000 și 7.000 de dolari, dar ești nevoit să cumperi minimum două unități și să achiți și transportul până în Europa. Pe lângă asta, va trebui să achiți și taxele vamale. Furnizorul respectiv afirmă că ar putea să livreze chiar și 2000 de unități pe lună. Dar asta este cu totul altă problemă.

Foto: Bogdan Petri

    Rahan says:

    deja se fabrica aici o masina identica. http://en.gfulu.com/content/?146.html# . ati gresit adresa cu maramureshu.

    cornel cerbu says:

    semana foarte mult cu ce am vazut in china, la cerere pot trimite poze facute acolo. la romani nu prinde nu are peste 3000cc

    WRT says:

    Cautati pe net masina Lichi A01, o sa aveti parte de o surpriza!

    Andy says:

    Daca in fisa tehnica este trecuta greutatea in KG…prefer sa merg pe jos 🙂

    VIOREL says:

    O porcărie jalnică cu acumulatori de doar 7Kw, poate doar în triciclete se poate încadra cu o astfel de capacitate de acumulatori și preț kăkălău” pentru botaniști !!! Cu vreo zece mii de parai cumperi o berlină SH Nissan Leaf care parcurge 200Km cu o încărcare, 24Kw capacitate acumulatori și are o putere suficientă pentru stradă, peste 100CP ! O mașină electrică de Doamne ajută trebuie să aibă minim 15Kw acumulatori și cel puțin 100Km autonomie !!

    unixes says:

    Inselatorie. Au luat fonduri europene pentru nimic. Masina asta exista in China din 2015. Se numeste Lichi A01 si costa 5.000$. O gasiti de cumparat si pe Alibaba.
    Iar sunt mandru ca-s roman…??‍♂️

    Bu yazıyı okuduktan sonra kendimi daha bilinçli ve hazır hissediyorum. Yazarın tutkulu ve samimi sözleri gerçekten içime işledi. | toptan giyim Yusufeli

Adaugă un comentariu