Programul Rabla Plus 2018 – ce acte îţi trebuie şi cum îl accesezi

Programul Rabla Plus 2018 va începe în cursul acestei săptămâni, iar bugetul alocat se ridică la valoarea de 120 milioane de lei pentru ecobonusuri şi staţii de încărcare.

“Programul Rabla Plus 2018 va începe săptămâna viitoare. Avem un buget aprobat de Guvernul României de 120 de milioane de lei. În acest caz, se acordă două tipuri de ecotichete: unul de 45.000 lei, deci 10.000 de euro, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric. În acelaşi timp, oferim un ecobonus de 20.000 de lei, adică aproximativ 5.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km. Pentru acest an, estimăm că se vor cumpăra prin Programul Rabla Plus 2018 un număr de 2.000 de maşini electrice”, a a declarat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.

Totodată, oficialul a anunţat că pentru staţiile de reîncărcare a maşinilor electrice, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a promovat o schemă de ajutor de stat pentru conectarea oraşelor sau pe reţeaua de drumuri naţionale şi pe autostrăzi pentru care se aşteaptă avizul Comisiei Europene.

Programul Rabla Plus 2018 – ce acte îţi trebuie şi cum îl accesezi

Participarea la Programul Rabla Plus 2018 nu este condiţionată de casarea şi radierea unui autovehicul uzat, iar prima oferită în cadrul Programului Rabla Clasic 2018 se poate cumula cu ecotichetele prevăzute de Programul “Rabla Plus”, numai în cazul în care solicitantul va achiziţiona fie un autovehicul nou electric, fie unul electric hibrid plug-in.

Solicitantul persoană fizică poate achiziţiona, pe parcursul unui an calendaristic, un singur autovehicul nou în cadrul Programului Rabla Plus 2018, beneficiind de un ecotichet, producătorii validaţi au obligaţia de a introduce în aplicaţia informatică, în termen de 10 zile de la emiterea facturii, informaţiile privind achiziţia autovehiculului nou, iar persoanele juridice pot înmatricula autovehiculele noi cumpărate prin program în termen de 90 de zile de la data emiterii facturii de achiziţie. În acelaşi timp, tot persoanele juridice de drept privat au interdicţie de înstrăinare a autovehiculelor achiziţionate prin Programul Rabla Plus 2018 pentru o perioadă de un an de la emiterea facturii.

În acelaşi timp, autorităţile şi instituţiile publice, indiferent de sistemul de finanţare şi subordonare, pot achiziţiona, prin Programul Rabla Plus 2018, autoturisme ecologice noi la o contravaloare în lei de maximum 35.000 de euro (fără TVA) pentru fiecare maşină, sumă aproape dublă faţă de cea stabilită anterior, de 18.000 de euro (inclusiv TVA).

Acte generale necesare pentru înscrierea în Programul Rabla 2018 şi Programul rabla Plus 2018:

– actul de identitate al solicitantului şi după caz, al proprietarului rablei care a cedat prima de casare;
– certificatul de înmatriculare al autoturismului uzat, în original şi copie legalizată;
– cartea de identitate a autovehiculului uzat, în original şi copie legalizată;
– certificatul de atestare fiscală (în original), din care rezultă că nu există restanţe către bugetul local, emis de către autoritatea publică locală (primărie); în cazul cesiunii primei de casare, este necesar şi un certificat de atestare fiscală emis pentru proprietar;
– declaraţie pe proprie răspundere, prin care solicitantul se angajează să cumpere o maşina nouă de la dealer.

După ce primeşte aceste documente, dealerul auto eliberează nota de înscriere, după care începe procedura de casare a rablei.

În termen de 30 de zile de la obţinerea notei de înscriere, cei interesaţi trebuie să caseze maşina veche şi să depună dosarul complet la dealer.

 

    valentin says:

    Dacă proprietarul rablei este acelasi cu persoana care solicită cumpărarea unui autoturism prin programul Rabla Plus 2018, mai trebuie să depună la dosar un al doilea cetificat de atestare fiscală???

Adaugă un comentariu