Rolul taxiurilor pariziene în bătălia de la Marna. Cum au fost aduși 10.000 de soldați cu taxiurile!

Bătălia de pe Marna a reprezentat una dintre cele mai spectaculoase victorii ale Antantei în faţa trupelor Puterilor Centrale din timpul Primului Război Mondial. Puțini sunt cei care știu că taxiurile au avut un rol important în hotărârea câștigătorilor.

Bătălia a fost una extrem de grea și pe măsură ce trupele germane se apropiau de Paris, capitala franceză se pregătea de asediu. Francezii s-au retras până în apropiere de râul Marna, iar germanii se pregăteau de victorie. De teama iminentei victorii, Guvernul francez s-a mutat la Paris.

Dar, cu un ultim efort, comandantul Joseph Joffre, la inițiativa lui Gallieni, a lansat o contraofensivă cu ajutorul britanicilor. Armata VI a fost suplimentată, pe 7 septembrie, cu 10.000 de rezervişti francezi aduşi cu bacul din Paris, dintre care 6.000 au fost transportaţi cu taxiurile pariziene trimise de gen. Joseph Gallieni.

„Taxis de la Marne' avea să devină un simbol francez al unităţii şi solidarităţii naţionale, trecând dincolo de rolul lor strategic în bătălie, scrie historia.ro.

Astfel, armata germană s-a retras aproximativ 64 de kilometri, până la nord de râul Aisne, unde au început să pregătească tranşeele ce urmau a fi folosite pentru câţiva ani. Retragerea trupelor germane între 9 şi 13 septembrie a însemnat şi abandonarea Planului Schlieffen. În bătălia de la Marna peste 500.000 de oameni au fost omorâți sau răniți.

Foto: accaddeoggi.centenario1914-1918.it

Adaugă un comentariu

Articole similare