Sacru sau profan: va implementa Audi tracţiunea spate pentru modelele RS?

Declaraţiile preşedintelul executiv Audi Sport, Stephan Winklemann, făcute la Goodwood Festival of Speed, au stârnit un val de reacţii printre pasionaţii mărcii germane. Winklemann a dat de înţeles că divizia sport de la Audi analizează cu seriozitate implementarea tracţiunii pe spate pentru modelele RS.

“Ne-am uitat mai atent la nume şi ne-am dat seama că cel pe care-l foloseam, Quattro, ar putea duce la idei greşite. Quattro reprezintă sistemul de tracţiune integrală şi este unul dintre lucrurile care au facut din Audi o marcă importantă dar, în opinia noastră, nu era un nume potrivit pentru companie” a declarat Stephan Winklemann citat de autoexpress.co.uk.

Precizarea vine în contextul schimbării denumirii care a avut loc la sfârşitul anului trecut când compania germană a decis să treacă de la denumirea consacrată Quattro GmbH la cea de Audi Sport GmbH.

Atac la rivalii BMW M şi Mercedes-AMG sau reducere de costuri?

 

O analiză mai atentă ne arată faptul că Audi trebuie să vină cu modele care să concureze rivalii BMW M şi Mercedes-AMG pe segmentul modelelor cu tracţiune spate. Pe de altă parte Audi trebuie să reducă costurile alocate pentru dezvoltarea tehnologiilor, ca urmare a scandalului Dieselgate şi astfel presa germană specula anul trecut că nemţii vor folosi platforma Modular Standard Platform (MSB) de la Porsche din cadrul grupului Volkswagen, dezvoltată pentru modele cu tracţiune spate şi integrală.

Modular Standard Platform are o configuraţie consacrată cu motorul amplasat în faţă şi tracţiune spate sau 4wd fiind folosită pentru Porsche Panamera şi Bentley Continental. Audi va putea folosi această platformă cu tracţiune spate pentru modelele RS 6 şi RS 7. Speculaţiile merg şi mai departe în presa internaţională care dă drept o posibilitate serioasă ca viitoarele generaţii de sedan-uri A4 şi A5 să fie realizate pe platforma Volkswagen MQB.

“Quattro poate fi atât o companie cât şi o opţiune. Era nevoie să clarificăm acest lucru, aşa că am căutat ceva uşor de recunoscut şi la fel de popular ca numele mărcii”, a mai spus Stephan Winklemann la Goodwood Festival of Speed dând astfel un curs plauzibil speculaţiilor de care aminteam mai sus.

Pe de altă parte ne întrebăm cum ar fi o tură pe pistă dacă am face un exerciţiu de imaginaţie cu un Audi RS 5  dotat cu propulsorul 2.9 TFSI V6-Biturbo de 450 CP /600 Nm şi tracţiune spate.

Adaugă un comentariu