Skoda VISION E – primul conceptcar pur electric din istoria companiei

La salonul auto IAA (12-24 septembrie), Skoda prezintă primul conceptcar pur electric – VISION E. Conceptul îndeplineşte normele pentru nivelul 3 al condusului autonom şi prezintă un design dezvoltat faţă de studiul expus de marcă la Shanghai.

Designul studiului VISION E prezintă caracteristicile distinctive ale noului limbaj de design al mărcii Skoda, specific modelelor electrice. Printre cele mai marcante detalii de design se numără absenţa montantului B şi portierele cu deschidere opusă. Dotări inedite sunt portierele cu deschidere opusă şi cele patru scaune individuale rotative. Oglinzile exterioare ne arată viitorul auto: camerele video ale acestora redau pe ecran imagini cu zona care înconjoară automobilul. Skoda VISION E renunţă în mod deliberat la montanţii B, pentru a oferi o senzaţie de spaţiu chiar şi mai generos. Spre deosebire de automobilul prezentat la Shanghai, partea frontală a evoluat şi are acum un caracter şi mai puternic.

Odată cu VISION E, Skoda face un pas mare înainte în viitorul digital. Primul conceptcar complet electric din istoria companiei prezintă, de asemenea, un nou nivel de conectivitate. Fiecare ocupant al automobilului are propriul său ecran la dispoziţie, suplimentar faţă de ecranul de pe bord şi touchscreen-ul central, care le permite şoferului şi pasagerului din faţă să vizualizeze şi utilizeze funcţiile şi serviciile Skoda Connect. Touchscreen-urile oferă un nivel ridicat de confort la accesarea datelor automobilului şi a funcţiilor de divertisment. În fiecare portieră este integrat câte un Phonebox care încarcă inductiv smartphone-urile. Totodată, acest compartiment serveşte ca interfaţă care le permite pasagerilor să-şi acceseze setările personale, datele şi informaţiile de pe dispozitivele lor mobile, utilizând touchscreen-ulrile individuale.

Skoda VISION E – infotainment şi sistemul de monitorizare a bătăilor inimii

Numeroase alte funcţii şi dotări semnalează faptul că viitorul a sosit deja. Sistemele de infotainment pot fi utilizate prin comandă vocală şi gesturi, de exemplu. Camerele video monitorizează şoferul în permanenţă, verificând starea sa prin intermediul analizării ochilor. Detectorul de oboseală avertizează şoferul în cazul în care constată că este prea obosit. VISION E dispune şi de “doctorul digital”: sistemul de monitorizare a bătăilor inimii frânează automat maşina dacă sunt detectate probleme de sănătate. La fel ca la multe dintre modelele  din producţia actuală de serie, cei de la bordul modelului Skoda VISION E sunt în permanenţă online, datorită hotspot-ului WiFi şi a modulului LTE.

Cu o lungime de 4.668 mm, lăţimea de 1.924 mm şi înălţimea de 1.591 mm, Skoda VISION E este o prezenţă marcantă. Datorită ampatamentului mare, de 2.851 mm şi a consolelor scurte, în faţă şi în spate, designerii au reuşit să conceapă un interior de dimensiuni  de generoase.

Motoarele electrice cu o putere totală e 225 kW (306 PS) antrenează toate cele patru roţi ale conceptcar-ului. Autonomia de până la 500 km şi viteza maximă de 180 km/h sunt valori impresionante. VISION E respectă normele pentru nivelul 3 al condusului autonom. Pe autostrăzi, sistemul de autopilotare permite autovehiculului accelerarea, controlarea direcţiei, frânarea şi chiar evitarea obstacolelor în mod autonom. Sistemul Car Park Autopilot găseşte locurile de parcare libere şi directionează automobilul automat pe locurile de parcare. VISION E poate fi, de asemenea, încărcat inductiv.

Adaugă un comentariu