Vânzări în România: cu 20% mai multe mașini vândute în 2019, comparativ 2018

Piața de mașini noi din România a stabilit noi recorduri în anul care a trecut. Tranzacțiile cu autoturisme noi au avut cel mai bun an din ultimii 11.

Citește și:

Vânzările Dacia, puternic afectate din 2020: mașinile vor fi cu 15% mai scumpe

Vânzările Lamborghini s-au dublat față de anul trecut. Ce model este responsabil pentru creștere

Rablele noastre toate: 3 din 4 mașini sunt mai vechi de 10 ani

Programul Rabla 2019: care sunt condițiile?

Taxa Oxigen a intrat în vigoare. Când încep să se dea amenzi

Piața mașinilor second-hand din import a depășit anul trecut 440.000 de unități, dar a înregistrat totodată o scădere de peste 5% față de 2018. Totuși, ultimii trei ani au adus cele mai mari valori ale importurilor – peste 1,4 milioane de mașini de la scoaterea timbrului de mediu, la începutul lui 2017.

Cea mai bună lună a tranzacțiilor a fost Octombrie, cu peste 41.000 de mașini. Volkswagen rămâne marca preferată, cu o cotă de peste 20% din tranzacțiile cu mașini second-hand din import.

Reînmatriculările (tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern) au avut cel mai bun an din istorie, totalul depășind 600.000 de unități. În Octombrie s-au tranzacționat aproape 60.000 de mașini, fiind cea mai bună lună de când există statistici.

Citește articolul în continuare pe Wall-Street

    Bodea Ion says:

    sunt firme care vand masini rulate
    sigur cosmetizate spalate polișate lustruite etc , verificate tehnic ( zic ei ) etc . dar cand intrebi daca masina respectiva a fost avariata toti zic NUUUU!!! daca ii intrebi de rulaj daca s-a umblat la kilometraj toti zic ..Nuuu! de ce statul nu ia masuri in cazul in care vanzatorul triseaza pur si simplu . ( mai ales cand vorbim de firme ce se ocupa cu asa ceva)
    Cand le ceri cartea service a fostului proprietar multi zic ca s-a pierdut pe drum….. cică si uite asa prospera unii pe spinarea clientului . Nu ma refer la toti desigur. Exista insă posibilitatea de a se cere unei firme ce se ocupa de asa ceva sa obtii contra cost istoricul unei masini rulate in UE dar nici aici nu esti sigur pt ca masina poate a fost reparata fara sa se inregisteze lucrarea sau sa fi fost reparata in curtea vreunui mecanic amator si ca atare rezultatul poate fi viciat..Nu esti sigur nici daca airbagurile sunt OK sau sunt puse doar niste capace ”oarbe” in locul lor si acest lucru e cat se poate de periculos chiar fatal in caz de accident.
    PS am fost luna trecuta la o asemenea firma ( nu-i dau numele deocamdata) am vazut o masina ce arata f f bine km putini etc. Se spunea ca nu a avut avarii dar cand m-am uitat mai atent am vazut ca haionul nu se ”culcă” corect pe caroserie fiind mai mare distanta dintre el si caroserie adica distanta din dreapta fata de cea stanga. Raspunsul hilar a fost ceva de genul ” se misca si el un pic dar se poate regla, vedeti ca suruburile de prindere sunt intacte fara urma vreunei surubelnite” Masina nu avea urme vizibile de vopsire ( suruburile puteau fi inlocuite cu altele noi desigur) Masina era tentanta avand doar 29000 km pretul acceptabil si garantie 1 an. Sigur garantia asta nu imi spune daca masina a fost avariata si nici daca are km reali
    Am renuntat imediat la a o cumpăra si nici vanzatorul nu a insistat
    S-o fi bucurat ca am plecat de acolo. As vrea sa vad aici părere unora ce au cumpărat asemenea masini rulate de la firme ce se ocupa cu asa ceva. Multumesc!

    Bodea Ion says:

    as fi bucuros sa vad aici si părerea redactiei referitor la cele scrise de mine. Multumesc

    Auto Bild România says:

    Suntem conștienți de ceea ce ați prezentat mai sus, am observat și noi suficiente exemple.
    Din păcate, legislația românească nu pedepsește aceste fapte, fiind dificil de demonstrat cine a efectuat reparațiile de slabă calitate înainte de a fi pusă din nou la vânzare mașina. În lipsa probelor concrete în acest sens, este complicat să demonstrezi că nu este un vânzător de bună credință cel care are la vânzare un autovehicul în starea descrisă de dvs. Dacă ar fi sancționat doar vânzătorul sub presupunerea că el este cel responsabil de situație, orice persoană care ar fi cumpărat o asemenea mașină ar fi în pericol pe nedrept, doar fiindcă dorește să o vândă mai departe.
    Din păcate, întocmai faptul că reparațiile respective se fac fără urmă de acte le permite unora să facă asemenea înșelăciuni și face greu sau chiar imposibil de probat cine a efectuat o reparație ”la negru” pentru o mașină avariată.
    Cea mai bună variantă este verificarea unei mașini cu ajutorul unui mecanic plătit de dvs.

Adaugă un comentariu