Volkswagen prezintă o nouă inovație tehnică: reduce cu 80% emisiile motoarelor diesel

vezi galeria foto

Volkswagen a prezentat noua sa inovație tehnică pentru motoarele TDI. Aceasta a intrat în producție pentru motoarele TDI evo și va ajunge standard pentru Golf 8.


În ce constă această inovație tehnică de la Volkswagen? Discutăm despre un sistem de injecție dublă de AdBlue în convertoarele catalitice cu reducere selectivă. Acestea din urmă au devenit standard pentru toate motoarele diesel de la Volkswagen încă din 2018, dar noua inovație tehnică a nemților implică un al doilea catalizator cu reducere catalitică selectivă pe traseul de evacuare al gazelor de eșapament.
Citeşte şi:

Noul examen medical obligatoriu pentru șoferi: Nu-l treci, nu iei permisul


Poliția nu vrea să știi asta: când poate deveni nul un proces-verbal completat de Poliţia Rutieră

Și cel de-al doilea catalizator implică injecție de AdBlue, la fel cum are și primul, însă el tratează gazele care au trecut deja printr-un catalizator și au o temperatură mai scăzută. Cei de la Volkswagen au descoperit că această procedură este avantajoasă deoarece tratamentul AdBlue are o fereastră mai mare de acțiune și este mai eficient în acest context, ceea ce duce la emisii de NOx, adică oxizi de azot, reduse cu până la 80% în raport cu unitățile care au un singur convertor catalitic cu reducere selectivă.


Noua inovație tehnică de la Volkswagen este deja implementată pe motorul TDI evo de 2.0 litri care livrează 150 CP și respectă deja norma Euro 6d. Unitatea este în dotarea lui Passat facelift și Skoda Superb facelift, dar va sosi și sub capota lui Golf 8.

Ulterior, Volkswagen va implementa inovația tenhică pe care o vom descrie ulterior drept injecție dublă de AdBlue și pe celelalte motorizări diesel din gama sa. Evident, mărcile din concernul VAG vor primi și ele această tehnologie pe măsură ce se va face trecerea la Euro 6d.


Cel mai probabil, agregatele care au fost deja omologate WLTP ar putea fi ultimele care îl primesc, din moment ce procedura de omologare este costisitoare și întârzierile legate de aceste omologări au adus pauze în producție și amânarea livrării unor modele noi pentru mai mulți constructori.



CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE