Dacia Dokker – Carausul polivalent

La mai putin de trei luni de la lansarea monovolumului Lodgy, Dacia isi extinde gama cu doua utilitare avand la baza modelul marocan.

Clientii Dacia au dus lipsa unei utilitare autentice, inca de la disparitia regretata a Daciei papuc. Logan Van si Logan pick-up au fost doar paleative, acestea nereusind sa acopere nevoile de transport ale micilor intreprinzatori. Pentru a acoperi eficient acest segment de piata, foarte profitabil de altfel, Dacia se serveste de recent lansatul monovolum Lodgy, care doneaza platforma tehnica pentru viitoarele vehicule comerciale ale Dacia. Cu puntea spate imprumutata de la prima generatie a lui Renault Kangoo, Lodgy este cel mai potrivit model pentru a fi folosit ca baza pentru viitoarele utilitare. Botezate sugestiv Dokker Van si Dokker, acestea acopera fiecare cate un segment de piata destinat transportului de marfa, respectiv mixt, si semneaza, in acelasi timp, sfarsitul carierei pentru Logan MCV, Logan Van si Logan pick-up, care vor fi retrase la incheierea ciclului de viata.

Dokker este foarte compact, avand o lungime de 4,36 metri (cu 14 cm mai scurt decat Lodgy), dar ofera un spatiu interior superior multor modele din segmentul sau. Fata de Lodgy, dispune de „numai cinci locuri si inlocuieste usile normale cu usi culisante (standard pe partea dreapta, optional pe partea stanga). Este si mai ieftin, estimarile indicand o factura cu aproximativ 1.000 de euro mai mica decat in cazul lui Lodgy.

Ampatamentul de 2,81 metri garanteaza un spatiu convenabil pentru pasageri, iar cu inaltimea de 1,81 metri, chiar si cei inalti pot calatori cu palaria pe cap. Pe bancheta din spate, trei persoane pot calatori confortabil, putandu-se fixa, de asemenea, trei scaune de copii, gratie prinderilor Isofix. Singurele puncte vulnerabile ale lui Dokker sunt lipsa reglajului longitudinal pentru volan si scaunele slab conturate.

Aceste neajunsuri sunt compensate prin talentul de transportator al lui Dokker. In spatele usilor asimetrice din spate incap cel putin 800 de litri de bagaje sau marfa. Cu scaunele din spate rabatate, volumul portbagajului creste la impresionanta valoare de 3000 de litri. Asta poate insemna 78 de baxuri de Coca-Cola, dar se poate incarca fara dificultate chiar si un europalet.

Cu motorizarea diesel de 1,5 litri/90 CP, Dokker se descurca onorabil in cele mai variate situatii. Izolarea fonica este buna, zgomotul motorului fiind atenuat corespunzator. Cuplul maxim de 200 Nm disponibil de la 1750 rpm face ca depasirile, chiar si cu incarcatura, sa nu puna probleme. Nu trebuie sa va asteptati la performante sportive, insa spiritul lui Dokker este mult mai pacifist. De aceea, configurarea cu versiunea de 75 CP a acestui motor se poate dovedi la fel de inspirata. Acesta este totusi ceva mai zgomotos si trebuie pus mai mult la treaba, astfel ca, per total, economia de combustibil nu exista, punctul sau forte fiind insa pretul de achizitie semnificativ mai mic.

Confortul suspensiei este bun, dar trenul de rulare este ceva mai rigid decat suntem obisnuiti de la modelele traditionale Dacia. Acesta este efectul puntii spate ranforsate pentru sarcina utila de 600 kg. In viraje, Dokker se inclina, dar nu exagerat si, in general, nu pune probleme de mentinere a traiectoriei. La viteze de autostrada, zgomotul interior ramane acceptabil.

In interior, materialele sunt simple, cu exceptia gurilor de ventilatie cromate, care tind sa dea un aer de noblete acolo unde nu era cazul. Cu o calitate a fabricatiei foarte buna, Dokker lasa o impresie de robustete. Ca si in cazul lui Lodgy, gama de echipamente optionale nu este nici foarte lunga, nici foarte pretentioasa. Aerul conditionat este disponibil pe echiparile superioare, iar in cazul celei de varf se poate comanda sistemul Media-Nav pe care il stim de la Lodgy, cu navigatie, Bluetooth si ecran tactil.

In materie de siguranta pasiva si activa, Dokker nu se deosebeste de varul sau Lodgy, fiind dotat standard cu airbaguri frontale si cap/torace pentru pasagerii din fata, precum si cu centuri de siguranta cu limitare de sarcina, tot pentru acestia. In plus, soferul beneficiaza de un sistem de pretensionare pirotehnica a centurilor. Optional se poate comanda un sistem de control al stabilitatii.

taguri
Adaugă un comentariu