Drive test Audi A8 4.2 TDI: cel mai puternic diesel de autoturism

Numeroase sisteme de asistenta, un sistem inteligent de lumini si cel mai puternic diesel din lume sub capota sunt noutatile faceliftului lui A8. 

In timp ce Mercedes a lansat anul trecut cu surle si trambite noua Clasa S, Audi a ales calea discretiei in prezentarea faceliftului lui A8, care a improspatat vasul-amiral Audi pentru urmatorii trei ani in lupta cu competitia din Munchen si Stuttgart. Cu ocazia faceliftului, Audi a introdus o serie de tehnologii noi.

Cea mai vizibila noutate este la partea frontala: grila impozanta incadrata de noile faruri cu tehnologie Matrix LED, disponibile optional la modelul de test A8 4.2 TDI (standard, toate versiunile au faruri cu LED). Acestea nu ii confera lui A8 doar o aparitie futurista, ci si ilumineaza mai bine drumul fara a-i orbi pe soferii masinilor care vin din contrasens. Practic, faza lunga este compusa din 25 de LED-uri individuale, care se aprind sau se sting functie de situatiile din trafic, o camera de luat vederi semnalizand prezenta masinilor pe contrasens.

Si dupa facelift, Audi conserva linia sportiva a lui A8, iar stopurile subtiri cu LED, unite printr-o insertie cromata, se potrivesc perfect, la fel ca si cele doua tevi de esapament romboidale. Volumul portbagajului a crescut cu 10 litri, la 520 de litri, gratie reprofilarii capacului portbagajului si este acum si mai usor de incarcat.

Per total, modificarile de design sunt discrete, dar fac ca sedanul lung de 5,14 metri sa para mai usor si mai dinamic decat predecesorul sau. La exterior, Audi este putin mai lung si mai lat decat concurenta, iar interiorul este confortabil si de foarte buna calitate. Standard, se ofera scaune reglabile electric si incalzite, optional fiind oferite scaune ventilate si cu functii de masaj pentru toate locurile.

Am privit destul! Sa trecem acum la condus, mai ales ca sub capota se afla cel mai puternic diesel de autoturism din lume. Noul V8 4.2 TDI dezvolta 385 CP, cu 35 CP mai mult decat predecesorul sau. Intre 2.000 si 2.750 rpm sta la dispozitie un cuplu enorm, de 850 Nm. Sunt valori care spulbera concurenta, Mercedes avand in Clasa S doar un diesel V6 de 258 CP, iar la BMW, dieselul tri-turbo cu 6 cilindri in linie din 750d dezvolta 381 CP si 740 Nm. Comutam schimbatorul de viteze in D si pornim. A8 demareaza linistit, dar cu rezerve impresionante de putere, care imping ca un fulg cele peste doua tone ale masinii cu caroserie din aluminiu. Consumul oficial anuntat pentru acest motor este de 7,4 l/100 km, exceptional pentru acest nivel de putere combinat cu transmisie automata cu opt trepte si tractiune integrala. In schimb, sistemul start&stop este relativ lent la pornire. A8 beneficiaza standard de suspensie pneumatica si directie electromecanica noua, extrem de precisa.

In premiera, la A8 sunt disponibile noi sisteme de asistenta: asistent de banda cu reglaj de directie la nevoie, un sistem automat de parcare cu afisaj la 360 de grade, head-up display si sistem night vision care recunoaste pietonii si animalele.

Noul A8 este disponibil in versiunile 3.0 TFSI (V6, 310 CP), 4.0 TFSI (V8, 435 CP), 3.0 TDI (V6, 258 CP, consum 5,9 l/100 km), 4.2 TDI (V8, 385 CP) si in versiunile de top 6.3 FSI(W12, 500 CP, doar cu ampatament mai lung cu 13 cm) si S8 (4.0 TFSI, V8, 520 CP, doar cu ampatament scurt).

 

Verdict

Intrebarea privind cea mai buna limuzina din lume trebuie pusa din nou. Cu facelift, A8 este competitiv, iar V8-ul diesel ii confera o pozitie de lider in termeni de putere si cuplu. Noul sistem de lumini si noile sisteme de asistenta il fac pe A8 si mai modern. 

Cititi un test comparativ cu noul A8 3.0 TDI Quattro vs BMW 730d xDrive in Auto Bild nr. 5 care apare pe piata pe 6 martie 2014.

Date tehnice A8 4.2 TDI

Motor: V8, turbodiesel, cilindree 4134 cmc, putere maxima 385 CP/3750 rpm, cuplu maxim 850 Nm/2000 rpm. Transmisie: integrala, cutie automata cu 8 trepte. Dimensiuni: L/l/h 5135/1949/1460 mm, masa la gol 2.115 kg. Performante: 0-100 km/h 4,7 sec, viteza maxima 250 km/h, consum mediu 7,4 l/100 km, emisii CO2 194 g/km

Pret (euro cu TVA): 104.616 euro

 

 

 

Adaugă un comentariu

Cauta masina