Ford Fiesta Active: Fiesta ia altitudine

Fiesta Active se integrează în oferta de modele crossover-SUV ale mărcii Ford exact acolo unde era mai mare nevoie: la nivelul clasei mici.

Respectivul segment de piaţă este foarte disputat şi a fost literalmente invadat în ultimul timp de automobile germane şi franceze. Pentru moment, Ford a părut că intenţionează să atace clasa respectivă – dacă putem zice aşa – pe dedesubt, prin intermediul seriei Eco-sport (asimilată în fabricaţie la Craiova, în ţara noastră).  De altfel, ofensiva comercială a acesteia a demarat bine şi evoluează promiţător. Alături de Ecosport, Ka+ Active se prezintă în gamă ca o alternativă mai spaţioasă, cu accent pe latura practică, fără a renunţa la avantajul preţului.

Prezentarea versiunilor Active a venit ca o tuşă finală a întregii transformări de la nivelul seriei Fiesta, adăugând pe o listă deja cuprinzătoare ceva ce nici nu ne dădeam neapărat seama că lipseşte: o Fiesta cu caracteristici de crossover. Abia acum tabloul este complet, iar Ford îşi desfăşoară la potenţial deplin ofensiva pe teritoriul automobilelor polivalente de dimensiuni compatibile cu limita superioară a clasei mici, având caracter preponderent familial-urban.

Fiesta Active insistă mai mult pe rafinament, din toate punctele de vedere, faţă de celelalte două crossovere Ford menţionate mai devreme. Principala culoare a materialelor plastice din finisarea interioară rămâne negrul, însă tratarea texturilor vine cu o inspirată notă techno, iar contrastele vin din partea ornamentelor şi tapiţeriei. Opţional, sistemul audio hi-fi furnizat de B&O îşi poate aduce contribuţia la tuşa tinerească a ambian- ţei de la bord. Touchscreen-ul de pe consola centrală, volanul multifuncţional şi comenzile moderne ale climei (opţională) confirmă că avem de-a face cu o maşină care vizează un loc onorabil în ierarhiile vânzărilor clasei. Poziţia la volan şi forma scaunului poartă în cel mai relevant mod mesajul că Fiesta Active se potriveşte unei vieţi dinamice.

Uneori, surpriza cea mai plăcută este să n-ai surprize: motorizarea turbo Ecoboost cu 3 cilindri de 1.0 litru este o valoare sigură a mărcii Ford, care, după lansare, a adunat supărător de multe (pentru concurenţă) titluri internaţionale de „Motorul Anului'. Consumul economic şi buna sa caracteristică de cuplu vin ca argumente convingătoare în favoarea Fiestei Active. Chiar având patru persoane la bord şi portbagajul plin, Fiesta Active 1.0 Ecoboost nu-şi pierde tonusul în acceleraţii sau la rularea pe drumuri montane. În cazul acestora din urmă, precizia şi buna dozare a asistării direcţiei se vor face apreciate.

Ajungem la ceea ce Fiesta Active propune ca note funcţionale proprii: garda la sol mai mare cu 2 cm şi suspensia, o idee mai puţin fermă la rularea pe denivelări şi softroad. Aceste particularităţi vor fi apreciate de către cei care locuiesc în zone cu străzi mai prost asfaltate (şi avem un număr considerabil de astfel de oraşe în România) şi atunci când se alege o destinaţie situată „mai în munte', dincolo de limitele drumurilor asfaltate. Trecerea prin denivelări cu viteze oarecum mari va atrage reacţii mai ample ale suspensiei – din fericire, fără niciun fel de exagerări.

 

Verdict

 

Odată cu adăugarea Fiestei Active la ofertă, s-a completat şi linia de modele crossover a branşei europene Ford \n- tr-un segment foarte disputat. Categoric, maşina e bine pusă la punct.

Adaugă un comentariu