Honda Jazz 1.4 i-VTEC – Simfonia citadina

A doua generatie Honda Jazz propune o configuratie inteligenta intr-un volum compact, dar pretul ridicat ar putea afecta vanzarile.

Honda Jazz s-a consacrat ca un automobil de oras cu valente practice deosebite, din acest punct de vedere pozitionandu-se intre un mini si un van de mici dimensiuni, cu pretentii de Clasa A japonez. Noua generatie Honda Jazz are misiunea dificila de a imbunatati performantele predecesoarei. La prima vedere, poate fi confundata foarte usor cu cea pe care o inlocuieste, desi acum este cu aproape sase centimetri mai lunga si cu doi centimetri mai lata. De asemenea, liniile accentuate ii confera o imagine mai dinamica, aceasta fiind sustinuta si de comportamentul rutier imbunatatit.

Senzatia de spatiu e surprinzatoare
Odata instalat la volan, esti surprins de senzatia de spatiu vast, la care nu te-ai astepta, date fiind dimensiunile masinii. Suprafetele vitrate largi asigura o vizibilitate foarte buna in toate directiile, in timp ce spatiul de la picioare este comparabil cu cel oferit in clasa medie. Interiorul este tineresc si placut, chiar daca alegerea materialelor nu este cea mai inspirata.

De fapt, aici pacatuieste cel mai tare Jazz-ul: pentru pretul platit (aproape 15.500 euro, cu toate taxele incluse), japonezii ar fi putut oferi mai mult in ceea ce priveste calitatea. Pentru ca, din punct de vedere functional, putine lucruri pot fi reprosate noii generatii Jazz. Scaunele sunt bine profilate si comode, chiar daca pozitia la volan este relativ inalta. Reglajul volanului pe inaltime si adancime faciliteaza abordarea unei pozitii de conducere corecte, indiferent de gabaritul soferului. Amplasarea comenzilor pe plansa de bord este ergonomica, atentia la detalii fiind evidenta.

Descrierea care i se potriveste cel mai bine lui Jazz nu are nicio legatura cu muzica, fiind vorba de modularitate. Inteligent configurat, noul Jazz ofera facilitati unice in segmentul sau: sezutul scaunelor spate se poate ridica, permitand incarcarea obiectelor de pana la 1,28 m inaltime.

Rabatarea spatarelor (in sistem 1/3 – 2/3) se face prin actionarea unui singur buton. Concomitent, pernele scaunelor culiseaza in podea, creandu-se o suprafata complet plana, pana la spatarele scaunelor fata, permitand incarcarea obiectelor de pana la 1,5 metri lungime. Volumul portbagajului ajunge astfel la aproape 1.400 de litri, o valoare demna de un break compact. Aceste aranjamente recomanda Jazz ca pe o masina polivalenta de familie, la fel de placuta in oras, ca si la drumurile mai lungi.

In mod traditional, producatorii japonezi ofera o echipare bogata in standard, cu foarte putine echipamente optionale, iar Jazz nu face exceptie. Gama completa de airbag-uri, ABS si VSA (echivalentul ESP-ului), precum si tetierele active in fata sunt standard. In materie de confort, situa- tia este similara: geamurile actionate electric, climatizarea automata, radio-CD-ul cu suport MP3 si intrare audio auxiliara sau oglinzile actionate si rabatabile electric sunt doar cateva dintre gadget-urile de la bord. Ca o ciudatenie, proiectoarele de ceata nu sunt disponibile pentru acest nivel de echipare.

Echipare bogata, dar fixa
In mod evident, cali- tatile lui Jazz nu se limiteaza la capacitatea de transport, la fel de important pentru potentialii cumparatori fiind comportamentul rutier. Aici s-a inregistrat un progres vizibil, noul motor de 1,4 litri pe benzina fiind mai elastic, cu un raspuns mai prompt la turatii mici si un zgomot mai rafinat in zona superioara de turatii.

Cutia de viteze este cu etajare lunga, motorul lui Jazz simtindu-se cel mai bine la peste 4.000 rpm. De altfel, aici ofera si cele mai bune performante. Actionarea schimbatorului de viteze este precisa, cursa scurta facilitand schimbarea rapida a rapoartelor, chiar daca motorul elastic nu necesita schimbari frecvente: in treapta a treia poti circula fara probleme in traficul bucurestean si poti sprinta pana la viteze de autostrada, limitarea electronica intervenind la 140 km/h. Bine insonorizata si cu o tinuta de drum buna in linie dreapta, Jazz este la fel de placuta la viteze mari pe cat este si in traficul urban.

Suspensia este destul de moale, filtreaza eficient denivelarile, dar nu ofera prea multa stabilitate in curbele abordate rapid. Cu o directie demultiplicata generos si un ruliu accentuat, cu greu putem considera Jazz o masina agila. Cu toate acestea, sistemul de control al stabilitatii (VSA, in acest caz) isi face exemplar datoria, senzatia celui de la volan fiind aceea a unui comportament neutru. In plus, franele sunt incisive si bine dozate, oferind conducatorului o senzatie de siguranta.

Adaugă un comentariu