Noul Dacia Duster: o surpriza placuta

Dacia a innoit primul sau SUV, la trei ani de la lansarea pe piata. Chiar daca schimbarile par mai degraba cosmetice, in profunzime Duster a evoluat semnificativ, putand fi considerat mult mai mult decat un model ieftin.

Din exterior cele mai vizibile schimbari sunt cele operate la nivelul farurilor si al grilei frontale, precum si redessenarea spoilerelor, atat in fata cat si in spate. Interiorul poarta amprenta unor modificari mai profunde, fiind vorba de o noua plansa de bord si introducerea de echipamente noi, cunoscute de la noile generatii Sandero si Logan. Este vorba de sistemul MediaNav, disponibil optional pentru numai 300 de euro, asistenta la parcarea cu spatele sau tempomatul cu limitator de viteza. Securitatea s-a imbunatatit semnificativ, Duster fiind dotat standard cu sistem de control al stabilitatii si patru airbaguri, cele laterale fata fiind de tip cap/torace.

Clientii lui Duster vor aprecia repozitionarea comenziilor geamurilor electrice pe manerul portierelor, asa cum este la Lodgy, precum si spatiile de stocare suplimentare. Din pacate, reglajul pe adancime al volanului inca nu a fost implementat.

Cea mai importanta noutate adusa de facelift este motorizarea pe benzina de 1,2 litri/125 CP, unul dintre cele mai moderne propulsoare din cadrul grupului Renault. Acesta este economic si rafinat, asigurand in plus prestatii dinamice impresionante pentru Duster: 10,4 secunde pentru acceleratia de la 0 la 100 km/h, precum si o viteza maxima de 175 km/h. Din pacate, aceasta motorizare este disponibila exclusiv cu sistemul de tractiune 4×2, pretul de pornire fiind de 14.700 de euro (echipare Laureate).

Unitatile diesel dCi de 90 CP si 110 CP au fost imbunatatite, pentru o economie de combustibil si o reducere a emisiilor. Daca unitatea de 90 CP este disponibila doar cu tractiune fata, cea de 100 CP poate fi comandata si cu tractiune integrala. Performantele in teren accidentat ale acesteia din urma sunt impresionante, gratie garzii la sol de 210 mm si capacitatilor de trecere bune, dar si cutiei de viteze cu o rpima treapta foarte scurta, care face inutil reductorul.

Duster ramane plin de surprize placute si la proba conducerii, insonorizarea fiind semnificativ imbunatatita, la fel ca si confortul suspensiei. Centrul de greutate ramane ridicat, ceea ce face ca balansul caroseriei in viraje sa fie important, dar Duster se conduce mult mai sigur decat inainte.

Si mai important, Dacia reuseste sa ofere toate aceste imbunatatiri la un pret de pornire chiar mai mic decat in cazul modelului antrerior, motorizarea de 1.6 l/105 CP in echiparea de baza Acces costand doar 10.900 de euro.

Adaugă un comentariu