Opel Astra 1.4 Turbo – Astre aliniate pentru Opel

Opel nici că putea să aleagă un moment mai bun pentru lansarea noii Astra. Actuala generație a lui Ford Focus este deja de cinci ani pe piață, iar faceliftul pe care acesta l-a primit în 2014 nu este atât de revoluționar î‌ncât să-i mențină atractivitatea după atâta timp. Volkswagen Golf se resimte și el, nu neapărat pentru că ar fi îmbătrânit vizibil din 2012 și până astăzi, ci pentru că grupul german este în continuare afectat după scandalul emisiilor, efectele fiind vizibile în cifrele de vânzări.

Așadar, principalii rivali ai lui Opel din clasa compactă nu sunt în cea mai bună formă. Iar cea de-a șaptea generaț‌ie a Astrei a demonstrat deja în numeroasele apariții pe care le-a avut în AUTO BILD că este o reușită din mai toate punctele de vedere, rezolvând majoritatea problemelor pentru care a fost criticată generația precedentă. Reducerea considerabilă a masei proprii a dus la o mașină mai plăcută la condus, mai economică și mai eficientă din punct de vedere al costurilor de producție – aspect de care Opel avea nevoie ca de aer, după o lungă perioadă în care a mers pe pierdere.

OTXX7753

Și designul exterior merită trecut la capitolul atuuri, pentru că noua Astra chiar este o mașină care atrage privirile, cum demult nu a mai făcut-o un Opel. Paradoxal, deși este ușor de identificat vizual ca un model al constructorului din Rüsselsheim, fiind chiar vizibilă și o legătură de rudenie cu predecesoarea sa, noua generație are o sclipire aparte, care atinge latura emoțională a privitorului, făcându-l să se implice inconștient într-o nouă relație.

Totuși, au mai existat Opeluri frumoase de-a lungul istoriei. Chiar și versiunea GTC a generaț‌iei anterioare, încă prezentă pe piață, trezește pasiuni la fiecare apariție. Și-atunci, ce este atât de diferit la noua Astra?

OTXX7661

Interiorul. Pentru că prin modul în care arată și se simte habitaclul, Opel tocmai și-a șters reputația pătată de-a lungul timpului, care parcă atârna ca o piatră de moară. Adio „mașina germană a săracului’, bine ai venit, obiect de referință! Finisaje făcute cu simț de răspundere, materiale moi și arătoase, tehnologii multimedia cu grafică atractivă și interfață ergonomică, sisteme de asistare a conducerii moderne – aceasta este noua carte de vizită a lui Opel.

Iar în dreptul motorizării, de această dată figurează un motor turbo de 1,4 litri, capabil să dezvolte 150 CP și 230 Nm. Cuplată la o transmisie manuală cu șase rapoarte etajată inspirat, noua unitate cu injecție directă oferă performanțe remarcabile, accelerația de la 0 la 100 km/h consumându-se în 8,5 secunde. Deși există momente în care puterea se lasă așteptată, în special la turații joase, unde lag-ul turbo este cel mai sesizabil, această motorizare lasă o impresie pozitivă, oferind un compromis foarte bun între performanțe și consum, media declarată de producător fiind de 5,1 l/100 km. Un alt atu al propulsorului este funcț‌ionarea silențioasă și lipsită de vibraț‌ii, chiar și intervențiile sistemului start&stop fiind imperceptibile.

OTXX7665

Trenul de rulare al noii Astra are una dintre cele mai bune setări din clasă, oferind o ținută de drum consistentă, care încurajează și un stil de condus mai sportiv, dar și un confort foarte bun la rularea pe suprafețe denivelate. Astfel, puntea spate semi-independentă reprezintă mai mult un neajuns psihologic, pentru că dinamica mașinii nu trădează nicio slăbiciune determinată de această soluție.

Parafrazând,  noua Astra chiar este î‌ntr-o formă excelentă, chiar și dincolo de strălucirea care se vede cu ochiul liber. Fără a pune acest context doar pe seama norocului, parcă toate Astrele s-au aliniat în favoarea lui Opel, pavându-i cu praf de stele calea către succes.

Verdict:

Oricât de competent ai fi, se spune că în viață trebuie să ai și puțin noroc. Iar noul Opel Astra pare că a venit pe piață în cel mai bun context posibil. În plus, este aproape  lipsit de hibe, prefigurând un viitor bestseller.

Date tehnice Opel Astra 1.4 Turbo:

Motor: L4, benzină, turbo • Cilindree 1399 cmc • Putere maximă 150 CP/5000-5600 rpm • Cuplu maxim 230 Nm/2000-4000 rpm • Transmisie: față, cutie manuală cu 6 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4370/1871/1485 mm • Ampatament 2662 mm • Portbagaj 370 – 1210 litri • Performanțe: 0-100 km/h 8,5 sec • Viteza maximă 215 km/h • Consum mediu 5,1 l/100 km, • Emisii CO2 117 g/km • Preț: 17.900 euro cu TVA.

Adaugă un comentariu