Renault Zoe Z.E. 40: Un plin de curent, vă rog!

Și este de ajuns pentru 300 de kilometri pe bune. Ce să îți dorești mai mult de la noul Zoe Z.E. 40?

Mașinile electrice nu sunt cea mai populară categorie de autovehicule în România, dar unele au potențialul să agite apele. Ele aprind o curiozitate, deși nu prezintă motor cu ardere internă. Renault Zoe este pe piață din 2013, iar anul 2015 ne-a adus primele unități în țară. Toamna lui 2016 a adus un facelift cu o nouă variantă a acestui model, Z.E. 40, care a dublat capacitatea acumulatorului. Aproape. A trecut de la 22 la 41 kWh fără să-și schimbe dimensiunile. Acest model este și subiectul testului nostru.

Conform standardului WLTP, acesta anunță o autonomie de 300 de kilometri în condiții apropiate de traficul real. Ei bine, Zoe a fost o surpriză plăcută în această direcție, pentru că am traversat Bucureștiul de la Vest la Nord și am reușit să cresc autonomia estimată la 306 kilometri după un drum de 18 km.

Asta este magia sistemului de recuperare a energiei cinetice la decelerare. Zoe nu este cel mai rapid model electric de pe piață sau din clasă, dar este sprinten la viteze urbane. La plecarea de la semafor poate fi surprinzător de rapid, dar nu pentru asta îl cumperi. Este o mașină apropiată de Clio în materie de dimensiuni și spațiu interior, precum și la nivel de tehnologie.

La condus, este apropiat de Clio, dar fără sunet. În afară de cel generat automat (îl poți opri) la viteze mici, ca să știe pietonii că ești pe drum cu ei. Comparat cu un Clio IV, cea mai apropiată rudă din familia Renault, ținuta de drum este ușor diferită, făcându-se simțită masa suplimentară adusă de baterii.

Direcția își reglează fermitatea și asistența în funcție de viteză, ceea ce o face ușor de manevrat în oraș și rezonabilă la viteze mai ridicate. Dar Zoe nu este pentru viraje abordate la limită. Dacă îți dorești asta, nu este mașina electrică pentru tine. Însă poate fi dinamică dacă vrei să-ți conservi inerția și îi înveți comportamentul.

Cu puțin exercițiu, vei pune frână din ce în ce mai rar, conservând autonomia. Asta înseamnă că vei încărca mai rar, pentru că nu ai nevoie să încarci zilnic dacă ți-ai calculat bine achiziția unei mașini electrice. Aceasta este și partea spinoasă la vehiculele electrice de azi. Nu sunt pentru toată lumea.

Trebuie să înțelegem că o mașină nu poate fi bună la tot ce îți poate oferi un autovehicul și asta este normal. Dacă stai în București sau în zonele limitrofe, te descurci cu o încărcare la două zile sau chiar mai rar. Poți ajunge și până la mare sau la Brașov dacă nu te grăbești. Vitezele ridicate îți afectează drastic autonomia.

Am descoperit că Zoe este fericită la 90-95 km/h în mediul extraurban și poate să parcurgă mai mulți kilometri decât estimează Renault în mediul urban dacă mergi pe modul Eco și apeși accelerația cu grijă. Mai ales după ce înveți cum merge frânarea regenerativă și începi să simți traficul.

Asta este cheia unei vieți fericite cu o mașină electrică. Trebuie să te calmezi intern și apoi poți să te bucuri de această mașină pentru ceea ce este. Exemplarul testat era în echiparea de vârf, Intens, iar prețul său este de 35.250 de euro cu TVA inclusă, fără a lua în calcul bonusul Rabla Plus (10.000 de euro, în limita bugetului).

Dacă ai unde să o încarci în plus față de punctele deja existente, poate fi varianta câștigătoare pentru naveta zilnică de la casă la birou. Nu te teme, mergi să încerci și o mașină electrică data viitoare!

Citește și…

Record în România: cea mai lungă distanță parcursă cu o mașină electrică

Skoda Kodiaq RS debutează în România 

Accidentele rutiere ucid 1.35 milioane de oameni pe an

Nici Mercedes-Benz nu s-a gândit la asta! Ford patentează centurile încălzite

Pericol pentru circulație: podul peste Argeș de la Adunatii Copaceni

Un record inedit în SUA: 1.6 milioane de kilometri cu un Hyundai Elantra

Skoda Scala se prezintă: Înlocuitorul lui Rapid e gata de debut

Second-hand | Mazda CX-5 de la 12.000 de euro: Tinerețe fără bătrânețe

Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească

 

Date tehnice

Motor electric, puntea față; Cilindree zero; Putere maximă 92 CP; Cuplu maxim 225 Nm; Transmisie cutie automată cu o singură treptă, tracțiune față; Dimensiuni 4084/1945/1562 mm; Volum portbagaj 338 l; Masă 1.520 kg; Viteză maximă 135 km/h; 0–100 km/h 13,2 s; Emisii CO2 0 g/km; Preț 33.450 de euro (TVA inclusă).

 

Verdict

O mașină electrică numai bună pentru oraș și împrejurimi. Se descurcă și pe autostradă, dar autonomia scade vertiginos la 130 km/h. În oraș, mergi fără griji și fără strop de carburant. Doar să îți permiți un Zoe.

 

    cib says:

    Cred ca iarna scade autonomia la jumatate. Cu banii de Zoe iti cumperi o masina normala si de restul mergi macar cinci ani cu tot cu carburant si intretinere.
    PS Bateriile Li-ion se depreciaza repede daca sunt descarcate sub 50% , deci din start daca folosesti autonomia maxima vei scurta viata acestora. Un set nou de baterii te costa aproape cat masina. Deci, nu. Masina electrica e la ora asta doar o fita pentru cei cu fooooarte multi bani.

Adaugă un comentariu