Seat Exeo 2.0 TDI – O noua viata

Noul varf de gama al lui Seat are origini nobile in cadrul Grupului Volkswagen.

Grupul Volkswagen a fost unul dintre cele mai putin afectate de actuala criza, principalele marci din portofoliul sau – Volkswagen, Audi, Seat si Skoda – inregistrand cresteri ale cotelor de piata. Folosirea platformelor comune si integrarea pe scara larga a componentelor s-au dovedit salutare in aceste vremuri, in care fiecare cent este important. Grupul VW a mers insa mai departe cu Exeo – varful de gama al lui Seat, trecand complet peste faza de proiectare.

Intr-adevar, Exeo nu este altceva decat un Audi A4 de generatie anterioara, cu mici modificari stilistice, dar si functionale. Pentru aceasta, intreaga linie de productie a fost demontata de la Ingolstadt si montata la Martorell, in Spania, pentru a produce in continuare Seat Exeo.

In afara reducerii costurilor, noua strategie a Grupului VW prezinta si un alt avantaj, concurand in segmentul non-premium al clasei medii cu un model care, pana nu demult, juca in liga superioara. Acest lucru este vizibil imediat, Exeo beneficiind de materiale de calitate superioara si finisare ireprosabila. De altfel, plansa de bord a lui Exeo este preluata de la A4 Cabriolet.

Fotoliile sunt confortabile si asigura o buna sustinere laterala, dar pozitia la volan este destul de inalta pentru un automobil cu pretentii sportive. Cu toate acestea, posibilitatile de reglaj, atat pentru volan cat si pentru scaunul soferului, sunt acoperitoare pentru majoritatea situatiilor. Chiar daca, in stilul Audi, soferul are la dispozitie un numar mare de butoane pe plansa de bord, ergonomia nu are de suferit, toate fiind usor de intuit ca amplasare si functionalitate.

Exeo ar putea fi o excelenta masina de familie, interiorul oferind numeroase compartimente, suporturi de pahare si alte accesorii de ordin practic. Din pacate, spatiul pentru pasagerii din spate este destul de limitat, atat la cap cat si la picioare, cu toate ca profilul banchetei este in masura sa asigure o calatorie confortabila.

De asemenea, volumul portbagajului nu impresioneaza, iar marginea de incarcare inalta si deschiderea ingusta fac dificila incarcarea obiectelor voluminoase.

Motorul TDI de 2 litri, in versiunea de 170 CP, asigura performante dinamice foarte bune, cutia de viteze cu sase rapoarte fiind foarte bine etajata, pentru a pune in evidenta performantele motorului.

TDI-ul este perceput destul de sonor la turatia de mers in gol si la viteze mici, fara sa fie suparator; in schimb, insonorizarea buna a habitaclului face ca zgomotul interior sa fie insesizabil la viteza de croaziera.

Tinuta de drum, atat in linie dreapta cat si in viraje, este exemplara, Exeo comportandu-se foarte sigur si previzibil. Inlocuirea suspensiei spate cu punte semirigida de la A4 cu o suspensie moderna de tip multilink isi arata astfel roadele. La acceleratii puternice in treptele inferioare, directia este usor afectata de torque-steering. Sistemul de control al stabilitatii (dotare standard pe toate versiunile) este discret, facandu-si simtita prezenta foarte rar numai in situatiile limita clara.

Directia de tip Servotronic (standard pentru aceasta motorizare) este precisa si incisiva, contribuind la ambianta sport la volanul lui Exeo. Aceasta este insa compromisa de suspensia orientata spre confort, care confera lui Exeo un ruliu important pe curbele abordate rapid. In schimb, aceasta se comporta excelent la filtrarea denivelarilor.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare