Seat Ibiza 1.0 EcoTSI FR – Spiritul latin în doze mici

Deși grupul VW a înzestrat noile modele SEAT cu tot mai multă tehnologie, Ibiza demonstrează că acestea nu și-au pierdut caracterul vioi și tineresc al celor născuți în Peninsula Iberică.

Aflat în producție din 2008, SEAT Ibiza a primit recent un nou facelift, după ce fusese restilizat intens în 2012.  Modificările de natură estetică sunt mult mai discrete acum, limitându-se la integrarea unor lumini de zi cu tehnologie LED pentru toată gama, noi modele de jante  și noi combinații cromatice la exterior. În schimb, eforturile inginerilor s-au concentrat mai mult pe tehnologie, Ibiza integrând toate noile protocoale de conectare a telefonului mobil la sistemul de infotainment: Mirror Link, Apple CarPlay și Android Auto.  În numele siguranței a fost introdus un sistem de monitorizare a șoferului care emite o atenț‌ionare în cazul în care acesta dă semne de oboseală, iar în cazul în care este detectat un impact, mașina frânează automat pentru a disipa energia cinetică.

OTXX3973

Pentru prima dată la un hatchback de clasă mică accesibil, SEAT Ibiza oferă ca dotare standard pentru versiunea FR un tren de rulare adaptiv, cu fermitate reglabilă în două trepte. Diferența între cele două moduri (Confort și Sport) este evidentă, modificând comportamentul mașinii în funcție de preferințele șoferului.

OTXX3983

Schimbările din interior sunt mult mai vizibile, planșa de bord fiind modificată mai mult decât în cazul faceliftului din 2012. Astfel, Ibiza a primit volanul cu baza teșită de la fratele mai mare Leon, un in-strumentar de bord modern, cu un nou display multifuncțional între cadrane, iar consola centrală este, de asemenea, complet schimbată. La baza acesteia se găsește un nou panou de control al sistemului de climatizare, iar deasupra a fost integrat un sistem de infotainment similar cu cel întâlnit pe toate modelele de clasă mică și compactă ale grupului VW. Controlabil prin-tr-un display tactil de 6,5 inchi, acesta are un senzor de proximitate care afișează „butoanele de pe ecran imediat ce șoferul sau pasagerul apropie mâna de acesta. Un alt mare atu al acestui sistem este capacitatea de a integra funcțiile unui smartphone direct pe display, în timpul testului fiind testată conexiunea Apple CarPlay, dedicată telefoanelor iPhone.

OTXX3987

Această restilizare introduce și o nouă generație de motorizări turbo de 1,0 litru pe benzină, denumită EcoTSI. Aceasta este disponibilă în două trepte de putere, î‌nsă pe piața din România este oferită doar cea mai puternică, care dezvoltă 110 CP. Deși propulsorul are o arhitectură cu trei cilindri în linie, acest lucru nu este trădat decât de sunetul în sarcină, nivelul de vibrații fiind scăzut. După o ușoară ezitare specifică aproape tuturor motoarelor turbo de mică cilindree, noul EcoTSI răspunde foarte vioi la accelerație, oferind reprize excelente. Un aport important în impresia pozitivă pe care o lasă Ibiza în timpul conducerii o are și cutia de viteze manuală cu șase rapoarte, care, ca orice altă transmisie din grup, are o timonerie excelentă și o etajare care oferă tot ce e mai bun din cele două lumi: performanță și eficiență. Accelerația 0-100 km/h este bifată în 9,2 secunde, iar consumul declarat de constructor este de 4,3 l/100 km. Parcă sună un pic cam optimist, totuși…

Date tehnice:

Motor: L3, turbo, benzină, cilindree 999 cmc • Putere maximă 110 CP/5000-5500 rpm • Cuplu maxim 200 Nm/2000-3500 rpm • Transmisie: față/cutie manuală cu 6 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4061/1693/1445 mm • Ampatament 2505 mm • Portbagaj 280 litri • Performanț‌e: 0-100 km/h 9,2 sec • Viteza maximă 197 km/h • Consum mixt 4,3 l/100 km, • Emisii CO2 99 g/km • Preț: de la 14.850 euro cu TVA

Verdict:

Deși de-afară Ibiza pare aceeași mașină revizuită în 2012, o privire mai atentă scoate la iveală noutățile aduse de acest facelift. Noul motor EcoTSI oferă performanțe excelente, potrivindu-se la fix cu imaginea unui SEAT.

Adaugă un comentariu