Suzuki Jimny – Citadina cu care poț‌i ajunge oriunde

Are dimensiuni minuscule, costă cât o compactă și este foarte capabil în off-road. Sună paradoxal, dar acesta e CV-ul lui Jimny.

Să presupunem că ești forțat de împrejurări – de lipsa parcărilor, mai exact – să-ți iei o mașină cât mai mică, cu lungime de 3,5 metri, însă ții morțiș să aibă și patru locuri. Ce opțiuni ai? VW Up!, Peugeot 108 sau smart forfour sunt doar trei dintre exemple. Ce-ai zice î‌nsă de un off-roader adevărat care să respecte întocmai aceste cerințe?

Test Suzuki Jimny (8)

Suzuki Jimny este mai îngust decât un VW Up! și doar cu 5 mm mai lung. Are patru locuri, plus un mic portbagaj și pare o alegere excelentă pentru oraș, mai ales că poziția de condus înaltă oferă un plus de vizibilitate. Însă acest scenariu este unul secundar pentru micul japonez, pentru că reputația sa se bazează pe alte trăsături.

Test Suzuki Jimny (13)

Prezent pe piață din 1998, Jimny a fost revizuit în mod repetat, însă ideea de bază a rămas aceeași. Nici designul nu a fost modificat radical, farurile cu tentă închisă și calandrul cu elemente verticale devenind o semnătură a „celui mai mic off-roader din lume, cum le place japonezilor să-l alinte. Și nu este deloc un slogan comercial, pentru că Jimny este construit după o rețetă pe cale de dispariț‌ie, având șasiu separat, punți rigide și console scurte. Poate că garda la sol de 19 cm nu promite multe, însă micul Suzuki este extrem de capabil în off-road, ajutat de transmisia 4×4 serioasă, cu reductor și cutie de transfer clasică – adică arme grele, pe care nici Land Rover nu le mai montează pe toată gama.

Test Suzuki Jimny (4)

Fiind pe piață de aproape două decenii, mecanica lui Jimny este la fel de solidă precum o pereche de bocanci militărești. Propulsia este asigurată de un motor pe benzină de 1,3 litri, de 86 CP, cuplat la o cutie de viteze cu cinci trepte etajate scurt. Deși puterea nu este mare, piticul accelerează viguros, fiind surprinzător de agil chiar și pe asfalt, în oraș. Iar asta îl transformă în cel mai bun compromis între un off-roader serios și o mașină pe care să o poți parca aproape oriunde. E drept că are un preț comparabil cu al unei compacte și că bea cam multă benzină pentru o mașină atât de mică, dar cu nicio compactă nu vei ajunge pe unde te duce un Jimny.

 

Adaugă un comentariu