Test BMW X6 ActiveHybrid – La puterea voltului

Cel mai puternic hibrid din lume are un motor V8 bi-turbo pe benzina si doua motoare electrice. Puterea totala ajunge la 485 CP si 780 Nm.

Cu acest model, BMW dovedeste ca este un producator puternic preocupat de reducerea impactului autovehiculelor sale asupra mediului. Dar cum face asta? In acest caz, cel putin ciudat pentru unii, deoarece primul sau model full hybrid are la baza un motor termic V8 bi-turbo cu o cilindree de 4,4 litri, iar greutatea masinii ajunge la aproape 2,5 tone.

Multi s-ar intreba care este legatura dintre impactul redus, ecologie si acest hibrid. Iar intrebarea este cat se poate de logica: X6 ActiveHybrid mizeaza, in primul rand, pe cartea pe care BMW o pune cel mai bine in scena cu modelele sale, si anume un grad ridicat de sportivitate, iar partea economiei trece in plan secund, insa fara a fi neglijata. Fata de versiunea xDrive50i, modelul ActiveHybrid are un consum mediu redus cu 2,6 l/100 km si unul urban cu aproape 7 l/100 km mai mic. Sa vedem si cum reuseste acest lucru.

In primul rand, propulsia este asigurata de propulsorul V8 bi-turbo de 4,4 litri (care dezvolta 407 CP), ajutat de doua motoare electrice, unul de 86 CP/280 Nm si altul de 91 CP/260 Nm. Puterea maxima dezvoltata de intregul ansamblu este de 485 CP si 780 Nm. Pana la viteze de 60 km/h, X6 ActiveHybrid poate rula complet electric si ofera o autonomie de maxim 2,5 km, lucru posibil doar cu bateria complet incarcata. Daca pedala de acceleratie este apasata moderat, motorul pe benzina nu porneste deloc, lucru posibil si datorita faptului ca sistemele de siguranta (directie, frana, ESP, etc.) si confort (aer conditionat, sistem multimedia, etc.) sunt actionate electric.


Bateriile sunt plasate in portbagaj si sunt racite cu apa

Atunci cand este nevoie de putere sporita, motorul termic porneste si lucreaza impreuna cu cele electrice. Practic, exista patru moduri distincte de utilizare: primul, in care masina ruleaza complet electric (eDRIVE), al doilea – cand masina este propulsata de motorul pe benzina (DRIVE), cand cele doua motoare electrice pot deveni generatoare pentru incarcarea bateriei, al treilea – cand masina se afla in frana de motor si energia din franare este recuperata si inmagazinata in baterii (CHARGE) si al patrulea – cand pedala de acceleratie este apasata puternic si masina este propulsata atat de motorul pe benzina, cat si de cele doua motoare electrice (eBOOST).

Modul CHARGE poate surveni si in momentul in care masina se afla in frana de motor, iar motorul termic se poate opri cand viteza scade sub 65 km/h. Bateriile sunt depozitate sub podeaua din portbagaj si au o capacitate de 2,4 kWh, fiind racite activ cu apa. Un stil de conducere adaptat cerintelor acestui sistem si cunoasterea modului de functionare iti pot aduce o economie importanta de combustibil, dar asta doar daca economia este principalul tel cand te afli la volan. Daca nu conduci aceasta masina economic, nu vei consuma semnificativ mai putin decat un X6 xDrive50i.


Meniul iDrive ofera informatii despre sistemul de propulsie

Surprinzator, ceea ce ne-a placut mult la acest sistem, nu tine de economie, ci de dinamica. Datorita motoarelor electrice care ofera cuplul maxim instant, raspunsul la apasarea pedalei de acceleratie la viteze mici este extrem de rapid, iar impreuna cu motorul pe benzina, sprinturile sunt liniare, chiar daca acesta pleaca initial de la turatii joase. Cutia de viteze automata dispune de 7 rapoarte, fiind rapida si corect etajata, iar directia este precisa ca la orice alt X6. In ciuda greutatii mai mari, nivelul de aderenta este foarte ridicat, gradul de sportivitate fiind similar cu un X6 xDrive50i.

Diferenta de pret fata de acesta este de 25.228 euro, dar ActiveHybrid ofera in plus optionale de 19.670 euro, ceea ce inseamna ca sistemul hibrid costa doar 5.558 euro mai mult.

Adaugă un comentariu