TEST Honda Civic 1.8i Executive MT Navi

Dupa primul contact si prima comparatie cu Honda Civic diesel, prezentam acum primul test in România cu versiunea pe benzina de 1,8 litri si 142 CP.

 

Intrebarea e simpla. Merita sa platim 2.480 de euro mai putin pentru versiunea pe benzina de 1,8 litri si 142 CP? Conform datelor de uzina, motorul Otto are 8 CP in minus, doar jumatate din cuplul dieselului si un consum combinat cu 1,7 l/100 km mai mare. Dar sa vedem realitatea din teren. Ca si Toyota sau Mazda, japonezii de la Honda au ramas fideli motorului aspirat de i­nalta turatie, acestia având si o experienta mai mare in domeniu (vezi S 2000 cu 2 litri aspirat, care urca pâna la 9000 rpm). {i motorul de 1,8 litri are aspiratii mari: turatia de putere maxima este la 6000 rpm, iar zona rosie incepe la 6700 rpm. In test, am apreciat liniaritatea lui si placerea cu care urca in ture. Insa, pe de alta parte, la turatii mici, nu are punch-ul unui turbo modern, cuplul maxim de 174 Nm fiind disponibil abia la 4300 rpm. Prin comparatie, motorul 1.4 TSI de la VW livreaza 200 Nm intre 1500 si 4000 rpm. In schimb, la emisii si consum este la fel de bun ca motorul 1.4 TSI de 122 CP de la VW, in conditiile in care motorul Honda are 20 CP in plus: 6,1 l/100 km si 145 g/km comparativ cu 6 l/100 km si 139 g/km la VW Scirocco, ambele cu sistem start&stop, standard la Civic. Asadar, pentru a salva planeta nu e nevoie sa cum­param neaparat un motor turbo. Mai mult, Honda vrea sa responsabilizeze soferii, oferind un buton Econ. In functie de cum conduci, in bord, lânga vitezometru se aprind LED-uri verzi sau albastre. Daca mergi numai pe „verde“, poti fi mândru ca vei salva pinguinii din Alaska.   

Spre deosebire de diesel, existent doar in echiparea Sport, Civic pe benzina este disponibil in trei versiuni, inclusiv cea de top Executive Navi. Fata de vechea generatie, preturile la motorizarile de 1,4 si 1,8 litri sunt neschimbate, insa versiunea de top Executive Navi 1.8 este destul de scumpa, având un pret de 26.028 euro. Pare mult, dar Civic vizeaza competitia compacta premium, iar un BMW 116i de baza, fara multe din dotarile lui Civic (tapiterie de piele, navigatie, scaune incalzite, jante de aliaj, trapa panoramica, etc), costa 25.668 de euro, in timp ce Alfa Giulietta 1.4 Multiair Distinctive de 170 CP pare o promotie la doar 21.900 de euro. 

 

 

Pretentiile noului Civic sunt oarecum justificate. Calitatea materialelor a crescut mult, iar la versiunea de top, acestea sunt prezente si pe fetele de usi. Tapiteria de piele moale, plasticul mult mai bun de pe consola centrala si de deasupra plansei de bord contribuie la crearea unei ambiante elegante, alaturi de look-ul futurist. Ne-au placut foarte mult volanul de diametru mic, turometrul plasat central, displayul din partea superioara a plansei de bord cu vitezometrul digital, schim­batorul plasat la inaltime, mai aproape de sofer, si fetele de usa care se imbina armonios cu plansa de bord. In Civic esti ca la bordul unui avion. In schimb, nu ne-a placut marja foarte mica de reglaj pe verticala a volanului si faptul ca acesta nu se poate ajusta suficient de sus. Chiar in pozitia maxima de sus, volanul este pozitionat destul de jos.  

Pozitia de condus este joasa si sportiva. Conform masu­ra­to­rilor interioare, Honda ofera mai mult spatiu decât concurenta sa. Nu insa si daca se comanda trapa panoramica, care rapeste mult din spatiul la cap, atât in fata, cât si in spate. Totusi, fata de concurenta, spatiul in spate, cu exceptia libertatii de miscare a capului, este mai mare. Honda ofera mai mult loc la genunchi, are o latime interioara mai mare si scaune mai mari in spate. {i sa nu uitam modularitatea unica in clasa: suprafata plana la rabaterea banchetei si posibilitatea de a rabate fractionat sezutul banchetei spate la verticala si a i­ncarca obiecte inalte, rezervorul fiind plasat sub scaunele fata.

Cu un look futurist la interior si la exterior, ne asteptam si la un comportament sportiv. Dar nu este asa. Honda a preferat sa modifice trenul de rulare pentru a oferi mai mult confort. In virajele rapide, ruliul este destul de mare, iar directia nu are feedback suficient. In schimb, fata de diesel, versiunea pe benzina este mai agila, motorul apasând mai putin pe puntea fata.

Adaugă un comentariu