Test Volkswagen Touareg V6 3.0 TDI: Panzer modern

Ajuns la a doua generatie, noul Touareg reinterpreteaza ideea de SUV multifunctional intr-o maniera moderna. Am testat cel mai economic motor din gama: 3.0 TDI.

Dezvoltat pe aceeasi platforma cu noul Cayenne, Touareg se diferentiaza foarte mult de acesta si tinteste o cu totul alta gama de clienti. Daca pentru SUV-ul din Stuttgart cea mai importanta directiva pe ordinea de zi este latura sportiva, cei din Wolfsburg au abordat cu mai multa determinare caracteristici precum confortul si comportamentul in teren accidentat.

Pentru acest prim test in Romania, am ales cea mai economica motorizare din actuala gama, si anume propulsorul V6 diesel cu o cilindree de 3 litri.

Consumul in test a fost de 9,3 l 100/km
Din punctul de vedere al puterii pe care o dezvolta, propulsorul nu ofera surprize, pentru ca cifrele de 240 CP si 550 Nm sunt binecunoscute in cadrul Grupului VW. Cu toate acestea, avem aici varianta revizuita a acestui motor. Presiunea in rampa de injectie este de 1800 bar, consumul mediu al acestui SUV fiind de doar 7,4 l 100/km, iar emisiile de CO2, de 195 g/km. Asta inseamna o reducere a consumului de carburant cu 1,9 l 100/km si a emisiilor de CO2 cu 49 g/km fata de vechea versiune de 240 CP.

In conditiile in care noul Touareg este mai mare in dimensiuni decat veche generatie (mai lung cu 41 mm, ampatament mai mare cu 38 mm), faptul ca versiunea 3.0 TDI este mai usoara decat cea precedenta cu putin peste 200 kg este un aspect remarcabil. In aceste conditii, Touareg reuseste sa accelereze pana la 100 km/h in doar 7,8 secunde, sa aiba reprize mai bune si sa ofere un nivel de dinamica foarte bun pentru dimensiunile si masa pe care le are. Iar atuurile tehnologice nu se opresc aici.

Touareg este primul SUV din lume care a beneficiat de o cutie automata cu 8 trepte si are disponibil standard sistemul Start&Stop pentru toate versiunile de motorizare. Noua cutie de viteze este standard pentru toate versiunile lui Touareg si aduce numeroase avantaje in materie de elasticitate si economie de carburant. In aceasta configuratie, Touareg este foarte placut in utilizare zilnica. Cuplul motor mare, disponibil pe o plaja larga de turatii, aduce lejeritate la rularea in traficul urban, iar la viteze ridicate acceleratiile sunt realizate intr-un ritm sustinut.

Din punct de vedere dinamic, Touareg este surprinzator de manevrabil si poate fi condus intr-un ritm rapid chiar si atunci cand drumul este virajat, asta si datorita unei directii agile si corect asistate.

Comportamentul in off-road este excelent
Touareg V6 TDI poate fi echipat cu doua sisteme diferite de tractiune. Primul, denumit 4Motion, este standard si ofera un sistem de tractiune integrala cu diferential central Torsen, un sistem de blocare electronica pentru toate cele patru roti (EDS) si un program off-road care ajusteaza functionarea sistemelor electronice si a cutiei de viteze pentru un comportament cat mai bun in teren accidentat.

Al doilea, denumit 4XMotion, este optional (in pachetul Terrain Tech 4XMotion – 1.752 euro cu TVA) si aduce suplimentar o garda la sol mai mare cu 10 mm in fata si 15 mm in spate, reductor, diferential autoblocant spate, un rezervor marit la 100 l, dar si un diferential central multi-disc controlat electronic.

Masina de test a dispus de sistemul 4Motion si suspensia pneumatica cu reglare electronica a amortizarii (optional, pentru 2.910 euro cu TVA) si putem afirma ca in off-road se descurca admirabil; de aceea, nu recomandam pachetul Terrain Tech decat pentru cei care ruleaza in conditii de teren accidentat cu nivel de dificultate mare. Suspensia pneumatica are trei moduri distincte pentru taria amortizarii (Confort, Normal, Sport) si aduce un plus important in materie de confort la rulare, permitand deplasarea cu viteze ridicate chiar si in teren accidentat, fara sa fie deranjant pentru pasageri.

Din punctul de vedere al designului, totul e schimbat atat in ceea ce priveste interiorul, cat si exteriorul. Daca pentru exterior s-a optat pentru aducerea designului lui Touareg cat mai aproape de imaginea de marca si uneori aproape ca putem vedea schite din Golf, interiorul este sobru, dar bine finisat si cu materiale de calitate. Ergonomia este bine studiata, comenzile pentru sistemul multimedia si climatizare fiind clar delimitate de cele pentru setarea garzii la sol, taria amortizarii si selectorul pentru programul off-road. In spate, Touareg este mai prietenos cu ocupantii sai pentru ca permite ca bancheta sa culiseze cu 160 mm pentru a crea spatiu mai mare pentru genunchi sau pentru bagaje. Bancheta se poate rabata (electric si din portbagaj) in proportie de 60/40 si creeaza o suprafata plana cu portbagajul.

Unul dintre aspectele foarte importante ale lui Touareg este faptul ca are un pret cu cel putin 10.000 de euro mai mic decat oricare dintre concurentii sai importanti din clasa. La 44.763 euro cu TVA nu iti vei cumpara un X5, un ML si nici macar un Discovery 4. Inca nu stim daca este cel mai bun din clasa, dar cu siguranta Touareg reprezinta cea mai buna oferta disponibila.

taguri
Adaugă un comentariu