Skoda Scala 1.5 TSI DSG Style: La mijloc de codru des

Am condus în România noua Skoda Scala. Cum se comportă modelul încadrat între Fabia și Octavia?

Rapid a trecut, a sosit Scala. Era și normală schimbarea de nume, că modelul mai mic decât Octavia și mai mare decât Fabia este complet schimbat. În bine, am spune noi. Și vine cu atât de multe puncte pozitive încât ajungi să te întrebi de ce să mai iei o Octavia când ai aproape totul într-o caroserie de hatchback?

Iată că v-am dat și răspunsul. Iei o Octavia când vrei și mai mult spațiu și ai nevoie de un portbagaj cu o deschidere mai mare decât îți va oferi vreodată un hatchback. Să vorbim și despre cum se conduce. Este un salt în bine față de Rapid, iar senzația generală este una teutonă.

Avem o suspensie orientată spre confort și o ținută de drum rezonabilă. Doar jantele de 18 inchi strică „meciul' la denivelări, când nu mai sunt o idee la fel de bună așa cum au fost la configurare. Motorul TSI de 1,5 litri face echipă bună cu DSG-ul din dotare și nu simți că ai avea nevoie de și mai mulți cai, iar consumul este suficient de apropiat de estimările oficiale.

Și la materiale avem o creștere față de Rapid, dar suntem tot în media clasei.  Există finisaje mai bune la unii rivali, așa cum există și ceva mai multă personalitate în gamele lor. Dar Scala punctează printr-un plafon panoramic imens, un portbagaj mare și prin spațiul de la bord, pe lângă faptul că merge aproape la fel de bine ca etalonul segmentului compact. Deși stă pe o platformă de subcompactă. Destul de bine, deci. Cu o configurare bună, ajungi la un preț competitiv.

 

Prima impresie

Skoda ne-a făcut din nou să ne întrebăm ce rost mai are mașina din clasa superioară. Unele materiale și finisaje de la bord ne dau răspunsul. Diferența nu este tragică.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo, transversal – Cilindree 1498 cmc – Putere maximă 150 CP între 5.000 și 6.000 rpm – Cuplu maxim 250 Nm între 1.500 și 3.500 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie automată cu două ambreiaje și șapte trepte – L/B/H 4362/1793/1471 mm – Masă proprie 1.265 kg – Volum portbagaj 467–1.410 l – 0–100 km/h 8,2 s – Viteză maximă 219 km/h – Consum 6,2 l/100 km/h – Emisii CO2 113 g/km – Preț de la 20.713 euro cu TVA inclusă

 

Verdict

Dacă Rapid începea să își arate vârsta, Scala pare să fie exact ce trebuie pentru mulți clienți de compactă care nu vor un SUV și nici berlină. Cu o configurație bine gândită, putem ajunge la un preț tentant pentru mulți șoferi.

 

Finanțare prin

 

 

Avans (40%): 6.733 de euro fără TVA

Perioadă de finanțare (luni): 48

PERFECT LEASING cu rată lunară de 89 de euro fără TVA

Disclaimer: Rata este valabilă prin Porsche Leasing România IFN SA pentru Skoda Scala Style 1.5 TSI DSG, 150 CP, preț 16.832 EUR fără TVA, cu bonus financiar 2% scăzut, produs PERFECT LEASING, perioada de finanțare 48 luni, avans 40% (6.733 EUR fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 6,19%, volum finanțat 10.099 EUR fără TVA, rata nu include CASCO și TVA. Bonusul financiar se acordă doar la încheierea poliței CASCO prin intermediul Porsche Broker. Oferta se adresează persoanelor juridice și se supune unor termene și condiții.

    Eu says:

    Nu iese calculul, 89 de euro+tva = aprox 105 x 48= 5000, nu 10000 cat e valoarea finantata.

Adaugă un comentariu