Test comparativ BMW 530d GT vs Mercedes R 350 CDI – Nou duel de clasa

Doua modele nonconformiste ce dispun de caroserii total diferite, dar care au la baza aceeasi idee: spatiul interior mare si confortul individualizat.

Proaspat lansatul BMW Seria 5 GT este un model care nu are inca un concurent direct, cu o caroserie similara, ce poate oferi un nivel atat de inalt al confortului si o asemenea modularitate. Singurul model de pe piata care i se poate alatura intr-un comparativ direct este Mercedes Clasa R, o masina cu o alura de monovolum, dar cu dimensiuni, dotari si preturi apropiate.

Pentru acest test, am ales motorizarile de 3 litri diesel, combinate cu tractiune spate la Seria 5 GT (tractiunea integrala va fi oferita ulterior) si cu tractiune integrala la Clasa R. Alt aspect important este ca Seria 5 GT este construit pe platforma viitorului Seria 5, dar utilizeaza toata electronica de la noua Seria 7, iar Clasa R este derivat din Clasa M a lui Mercedes. Ambele sunt masini in clase nedefinite, dar apropiate ca scop si esenta.

Caroserie
Datorita lungimii de aproape 5 metri si unui ampatament mai mare decat al concurentului sau, Seria 5 GT ofera spatiu interior foarte generos.

In fata, Seria 5 GT castiga in ceea ce priveste senzatia de spatiu si prezinta un nivel de fabricatie net superior. Trebuie mentionat si faptul ca Seria 5 GT este oferit numai intr-o configuratie cu 4 locuri individuale. Plusurile Clasei R sunt volumul mai mare pentru portbagaj si faptul ca este disponibil in mai multe configuratii pentru locurile din spate (4+2 sau 5+2 locuri). Pentru 856 euro, se poate opta pentru locuri individuale, atat pentru al doilea rand de scaune, cat si pentru al treilea.

Ambele modele ofera o suprafata plana atunci cand se rabateaza scaunele spate, insa la BMW sistemul este mai ergonomic si mai usor de folosit, fiind total electric. Hayonul Seriei 5 GT se poate deschide in doua moduri, cu sau fara deschiderea lunetei, lucru ce faciliteaza incarcarea bagajelor in functie de dimensiuni.

Propulsie
Propulsorul Clasei R are un deficit de putere si de cuplu fata de mai modernul motor disponibil la Seria 5 GT. Din aceasta cauza, prestatiile dinamice sunt clar favorabile bavarezului. Motorul BMW raspunde extrem de rapid la orice solicitare si urca in turatii cu o usurinta remarcabila. Acceleratiile mai bune se datoreaza si excelentei cutii automate cu 8 trepte, care este foarte intuitiva si ofera schimbari de treapta foarte rapide.

Propulsorul Mercedes este penalizat si de cutia de viteze 7G Tronic, care este lenta, dar totusi foarte lina in schimbari. Motorul mai modern si mai eficient, precum si sistemul Efficient Dynamics asigura un consum mai mic pentru Seria 5 GT, indiferent de regimul de utilizare.

Confort
Cu suspensia controlata electronic pe modul Confort (oferita standard), Seria 5 GT reuseste sa fie mai confortabil decat Clasa R cu suspensie clasica. Suspensia lui BMW filtreaza mult mai placut si mai silentios denivelarile, care sunt resimtite, in unele cazuri, destul de dur, mai ales de pasagerii din spate in R 350 CDI.

Alta este situatia daca se opteaza pentru suspensia Airmatic (1.999,20 euro), care ofera un confort net superior. Atat scaunele din fata, cat si cele din spate sunt mai comode in Seria 5 GT si ofera suplimentar, fata de concurentul sau, reglaje electrice individuale pentru treimea superioara a spatarelor si reglaj mai bun pentru sustinerea capului pe tetiere.

Dinamica
Masina mai confortabila este si cea care se impune clar la capitolul dinamica. Seria 5 GT este desprinsa din alta lume atunci cand vorbim despre tinuta de drum, directie sau agilitate. Chiar daca este o masina relativ inalta si cantareste peste 2,1 tone, aceasta transmite foarte bine soferului reactiile aparute la limita. Directia este foarte scurta si extrem de incisiva.

La limita, Seria 5 GT aproape ca nu subvireaza, iar atunci cand se apasa accentuat pedala de acceleratie, puntea spate tinde sa iasa usor in exteriorul virajului. Clasa R este mai boem, are o tinuta de drum sigura, dar este mai greoi, directia este mai indirecta, iar cursa suspensiei mai lunga, in genul unui crossover/SUV. El are avantajul unei tractiuni mai bune, mai ales pe suprafete umede, sistemul 4Matic fiind foarte eficient.

Costuri
Cu un pret de plecare cu circa 650 de euro mai mic, dar si cu o dotare standard mai bogata si optionale mai ieftine, Seria 5 GT castiga si la capitolul costuri. Nu trebuie uitat ca BMW ofera intretinere gratuita timp de 5 ani sau 100.000 de km.

Adaugă un comentariu