Top 10 modele off-road ale momentuluiSătui de aglomerația și zgomotul din orașe, tot mai mulți își doresc să-și petreacă zilele de concediu în mijlocul naturii, în locuri neumblate, unde să scape de stres și să-și limpezească gândurile. Iar pentru ajunge în aceste locuri greu accesibile chiar și la picior, trebuie luat în calcul un model 4x4 serios. SUV-urile sunt doar un miraj al concediilor în sălbăticie, iar majoritatea posesorilor află asta la prima ieșire la picnic. Așadar, special pentru cei pasionați de aventură, am pregătit un top al celor mai bun modele off-road.
Top 10 modele off-road ale momentuluiSătui de aglomerația și zgomotul din orașe, tot mai mulți își doresc să-și petreacă zilele de concediu în mijlocul naturii, în locuri neumblate, unde să scape de stres și să-și limpezească gândurile. Iar pentru ajunge în aceste locuri greu accesibile chiar și la picior, trebuie luat în calcul un model 4x4 serios. SUV-urile sunt doar un miraj al concediilor în sălbăticie, iar majoritatea posesorilor află asta la prima ieșire la picnic. Așadar, special pentru cei pasionați de aventură, am pregătit un top al celor mai bun modele off-road.
Nissan Pathfinder - de la 38.190 de euroDeși au trecut anii peste el (fiind în producție din 2005), Nissan Pathfinder impresionează în continuare prin robustețe, motoare performante și versatilitate. Iar dacă punem în balanță și prețul de achiziție competitiv și întreținerea ușoară, nu degeaba și-a câștigat renumele de „Discovery-ul fermierilor”.
Nissan Pathfinder - de la 38.190 de euroDeși au trecut anii peste el (fiind în producție din 2005), Nissan Pathfinder impresionează în continuare prin robustețe, motoare performante și versatilitate. Iar dacă punem în balanță și prețul de achiziție competitiv și întreținerea ușoară, nu degeaba și-a câștigat renumele de „Discovery-ul fermierilor”.
Mitsubishi Pajero - de la 36.680 de euroPrezent de aproape 10 ani pe piață – timp în care a primit și câteva restilizări – Pajero este un off-roader de nădejde chiar și în situațiile dificile, având un sistem de tracţiune integrală performant, asistat de sisteme electronice care limitează selectiv patinarea roților pe suprafețe cu aderență precară. Spre deosebire de toate celelalte modele din acest top, acesta are caroserie autoportantă și suspensie independentă chiar și pe puntea spate, fiind construit după rețeta noilor SUV-uri.
Mitsubishi Pajero - de la 36.680 de euroPrezent de aproape 10 ani pe piață – timp în care a primit și câteva restilizări – Pajero este un off-roader de nădejde chiar și în situațiile dificile, având un sistem de tracţiune integrală performant, asistat de sisteme electronice care limitează selectiv patinarea roților pe suprafețe cu aderență precară. Spre deosebire de toate celelalte modele din acest top, acesta are caroserie autoportantă și suspensie independentă chiar și pe puntea spate, fiind construit după rețeta noilor SUV-uri.
Toyota Land Cruiser - de la 54.048 de euroUn nume greu în universul off-road, Land Cruiser s-a mai cizelat în ultimele decenii și astăzi își ascunde armele grele într-o mantie cu accente premium. Cu toate astea, rafinamentul tehnic nu este la nivelul unui Land Rover Discovery, iar motorul diesel de 3,0 litri pare croit pe placul fermierilor, având câteva note „tractoricești” în glas.
Toyota Land Cruiser - de la 54.048 de euroUn nume greu în universul off-road, Land Cruiser s-a mai cizelat în ultimele decenii și astăzi își ascunde armele grele într-o mantie cu accente premium. Cu toate astea, rafinamentul tehnic nu este la nivelul unui Land Rover Discovery, iar motorul diesel de 3,0 litri pare croit pe placul fermierilor, având câteva note „tractoricești” în glas.
Land Rover Discovery 4 - de la 47.244 de euroUnul dintre primele modele Land Rover care a primit sistemul Terrain Response, Discovery este un mix excelent între confortul interior, practicitate, ambianță caldă numai bună pentru nevoile unei familii și performanțe off-road solide. Se conduce ușor atât pe șosea cât și în teren accidentat, oferă hectare de spațiu și are o motoare moderne, silențioase și performante.
Land Rover Discovery 4 - de la 47.244 de euroUnul dintre primele modele Land Rover care a primit sistemul Terrain Response, Discovery este un mix excelent între confortul interior, practicitate, ambianță caldă numai bună pentru nevoile unei familii și performanțe off-road solide. Se conduce ușor atât pe șosea cât și în teren accidentat, oferă hectare de spațiu și are o motoare moderne, silențioase și performante.
Suzuki Jimny - de la 15.000 de euroJimny pare de-a dreptul caraghios între aceste off-roadere masive, dar acest pitic poate tăia munții în două dacă este strunit de un priceput într-ale off-road-ului. Motorul de 1,3 și 86 CP pare mult mai puternic când este cuplat reductorul, iar șasiul este atât de rigid încât poate fi un remediu foarte bun pentru eliminarea calculilor renali.
Suzuki Jimny - de la 15.000 de euroJimny pare de-a dreptul caraghios între aceste off-roadere masive, dar acest pitic poate tăia munții în două dacă este strunit de un priceput într-ale off-road-ului. Motorul de 1,3 și 86 CP pare mult mai puternic când este cuplat reductorul, iar șasiul este atât de rigid încât poate fi un remediu foarte bun pentru eliminarea calculilor renali.
Land Rover Defender 110 - de la 37.200 de euroSpre deosebire de alte modele cu tradiție, Defender nu a evoluat la fel de mult în ultimele decenii. Interiorul este spartan, antifonarea este deficitară, iar rularea pe șosea este un supliciu. În schimb, Land Rover este stăpân pe sine acolo unde contează: în cele mai dure scenarii de off-road.
Land Rover Defender 110 - de la 37.200 de euroSpre deosebire de alte modele cu tradiție, Defender nu a evoluat la fel de mult în ultimele decenii. Interiorul este spartan, antifonarea este deficitară, iar rularea pe șosea este un supliciu. În schimb, Land Rover este stăpân pe sine acolo unde contează: în cele mai dure scenarii de off-road.
Lada Niva - de la 9.460 de euroPentru cei care vor performanțe excelente în off-road la un preț redus și sunt dispuși să sacrifice total confortul pentru asta, există o singură opțiune: Lada Niva. Tehnică rusească (adică rudimentară, dar solidă) și un iz de comunism pe care unii îl vor considera exotic. Căciula de blană este accesoriu obligatoriu!
Lada Niva - de la 9.460 de euroPentru cei care vor performanțe excelente în off-road la un preț redus și sunt dispuși să sacrifice total confortul pentru asta, există o singură opțiune: Lada Niva. Tehnică rusească (adică rudimentară, dar solidă) și un iz de comunism pe care unii îl vor considera exotic. Căciula de blană este accesoriu obligatoriu!
Jeep Wrangler - de la 32.900 de euroCu o moștenire inegalabilă de niciunul dintre rivali, Jeep Wrangler a devenit sinonim cu off-road-ul. Designul său atemporal este în continuare apreciat de generații întregi, iar inima modernă de 2,8 litri și 200 CP îi oferă performanțe excelente atât pe șosea cât și în teren accidentat.
Jeep Wrangler - de la 32.900 de euroCu o moștenire inegalabilă de niciunul dintre rivali, Jeep Wrangler a devenit sinonim cu off-road-ul. Designul său atemporal este în continuare apreciat de generații întregi, iar inima modernă de 2,8 litri și 200 CP îi oferă performanțe excelente atât pe șosea cât și în teren accidentat.
Range Rover - de la 99.820 de euroCel mai luxos model 4x4 este și unul dintre cele mai capabile modele off-road, putând înainta prin sălbăticie cel puțin la fel de eficace ca oricare alt model rival. Diferența constă în modul în care Range Rover își izolează ocupanții de mediul înconjurător și în ușurința cu care depășește orice obstacol, fără a cere prea multă pricepere din partea şoferului – mulțumită sistemului Terrain Response, care adaptează toate valențele mecanice și electronice ale mașinii pentru orice scenariu.
Range Rover - de la 99.820 de euroCel mai luxos model 4x4 este și unul dintre cele mai capabile modele off-road, putând înainta prin sălbăticie cel puțin la fel de eficace ca oricare alt model rival. Diferența constă în modul în care Range Rover își izolează ocupanții de mediul înconjurător și în ușurința cu care depășește orice obstacol, fără a cere prea multă pricepere din partea şoferului – mulțumită sistemului Terrain Response, care adaptează toate valențele mecanice și electronice ale mașinii pentru orice scenariu.
Mercedes-Benz Clasa G - de la 90.737 de euroMercedes-Benz Clasa G s-a transformat în ultimii ani într-un simbol al opulenței automobilistice, fiind dezvoltate versiuni extrem de scumpe precum G 63 AMG 6x6 și G 500 4x4², însă trăsătura definitorie de altă dată – adică abilitățile excelente în teren accidentat – nu s-au diluat deloc. Șasiul cu punți rigide, cutia de transfer cu reductor și blocarea electronică a celor trei diferențiale sunt garanții solide că G-Wagen poate ajunge oriunde.
Mercedes-Benz Clasa G - de la 90.737 de euroMercedes-Benz Clasa G s-a transformat în ultimii ani într-un simbol al opulenței automobilistice, fiind dezvoltate versiuni extrem de scumpe precum G 63 AMG 6x6 și G 500 4x4², însă trăsătura definitorie de altă dată – adică abilitățile excelente în teren accidentat – nu s-au diluat deloc. Șasiul cu punți rigide, cutia de transfer cu reductor și blocarea electronică a celor trei diferențiale sunt garanții solide că G-Wagen poate ajunge oriunde.
Mercedes-Benz Clasa G - de la 90.737 de euroMercedes-Benz Clasa G s-a transformat în ultimii ani într-un simbol al opulenței automobilistice, fiind dezvoltate versiuni extrem de scumpe precum G 63 AMG 6x6 și G 500 4x4², însă trăsătura definitorie de altă dată – adică abilitățile excelente în teren accidentat – nu s-au diluat deloc. Șasiul cu punți rigide, cutia de transfer cu reductor și blocarea electronică a celor trei diferențiale sunt garanții solide că G-Wagen poate ajunge oriunde.