Mai pe scurt, Ford Mustang GTD preia tehnica dezvoltată pentru versiunile Ford Mustang de competiție care vizează specificațiile FIA GT3 și le transpune într-o formă înmatriculabilă. Deocamdată nu a fost comercializat niciun exemplar, însă cota de preț despre care se vorbește se situează la peste 300.000 USD.
În 2024, în urma unei sesiuni de atac la recorduri pe circuitul Nürburgring Nordschleife, Ford Mustang GTD reușise să acupere turul celebrei bucle nordice în timpul de 657'685. Foarte frumos, asta însemna mai puțin de 7 minute, așadar o cronometrare prin care Ford Mustang GTD își confirma apartenența la elita mașinilor sport, fiind primul model sport american care a reușit o asemenea prestație.
Oare se putea obține și ceva mai relevant, mai convingător de atât? Sesiunea proaspăt încheiată la finalul lunii aprilie 2025 a demonstrat din plin că da. În acest scop, mașina nu a primit modificări tehnice de fond, doar recalibrări ale grupului motopropulsor și o gestionare electronică optimizată pentru ABS și controlul tracțiunii.
În condițiile menționate, pilotul de teste de la Ford, Dirk Müller, a reușit să oprească acele cronometrelor la minutul 652'072. Diferența față de recordul de anul trecut a fost de peste 5,5 s – deci, cu totul altceva! Conform evaluării notate de Car & Driver, noua cronometrare îl situează pe Ford Mustang GTD înaintea unui Porsche 911 GT3 2022 dotat cu componentele Manthey Performance Kit (tur de circuit în 655'737 minute), dar mai lasă loc până la ceea ce poate face un Porsche 911 GT3 RS 2022 (tur de circuit în 649'328 minute).
Ca idee: nu îți poți da seama cât de multe resurse ai ca să te îmbunătățești, până nu te apuci să o faci. Acum, chiar dacă în mințile noastre de europeni denumirea lui Ford Mustang GTD sună ca și cum mașina ar fi cu motor diesel, evident, lucrurile stau altfel. Coupe-ul american are sub capotă un pruplusor cu benzină V8 de 5,2 litri și supraalimentare, capabil să lucreze inclusiv la regimuri de ordinul a 7500 rpm.