Renault 5 Turbo 3E, reeditarea cu propulsie electrică a celebrului automobil sport cu motor turbo amplasat central din anii 80, a avut un start impresionant al vânzărilor. În pofida faptului că acest vârf de ofertă sportiv al seriei Renault 5 E-Tech are prețul de bază de 155.000 de euro, comenzile au curs cu o intensitate neașteptată.
Înaintarea unei comenzi presupune achitarea unui avans de 50.000 de euro – bani suficienți ca să-ți iei pe loc tot felul de alte mașini, destul de interesante. Pe de altă parte, Renault 5 Turbo 3E este o realizare excepțională, al cărei caracter cu totul aparte a captat atenția pasionaților de automobile. Din punct de vedere tehnic, Renault 5 Turbo 3E diferă semnificativ de modelele Renault 5 E-Tech de mare serie, tot așa cum vechiul Renault 5 Turbo era ceva mult diferit de oricare versiune de serie a primei generații Renault 5.
Renault 5 Turbo 3E are doar tracțiune spate, având câte un motor electric la fiecare dintre roțile punții posterioare (deci tot o configurație ieșită din comun). Cuplul maxim cu care este creditat acest sistem de propulsie atinge 4800 Nm! Alimentarea este calibrată pe tensiunea de 800 V.
Caroseria lui Renault 5 Turbo 3E este din firbre de carbon armate, cel mai ușor și rezistent material utilizat în domeniul competițional. Renault 5 Turbo 3E cântărește în total aproximativ 1450 de kilograme, inclusiv bateria de 70 kWh. Datorită grupului motopropulsor de 540 CP (2 x 200 kW), rezultă un raport masă/putere excepțional de 2,7 kg/CP, similar cu cel al supercarurilor emblematice. Cu un timp estimat la sub 3,5 secunde pentru accelerația 0-100 km/h și o autonomie de peste 400 km pe șosea (autonomie combinată WLTP în așteptarea omologării), Renault 5 Turbo 3E se prezintă destul de bine și la aceste capitole.
După cum era de așteptat, bateria este poziționată sub podea, coborând centrul de greutate și favorizând astfel o agilitate maximă, performanțe uluitoare și aptitudini dinamice spectaculoase (cu o funcție dedicată de asistență la derapaj și frână de mână cu manetă verticală, ca în mașinile de raliuri).
Încărcarea completă a bateriei la o sursp de curent alternativ cu flux de 11 kW durează aproximativ 8 ore. Încărcarea rapidă la curent continuu cu flux de până la 350 kW de la 15 la 80% va dura doar 15 minute. Pentru depășiri, un buton de pe volan oferă o creștere temporară a puterii. Un alt buton va permite setarea frânării regenerative la patru niveluri. În cele din urmă, patru moduri de condus vor fi disponibile cu MULTI-SENSE: Snow, Regular, Sport și Race, care include și funcția de asistență la derapaj. Veste mai puțin amuzantă: Renault 5 Turbo 3E va fi asamblat în numai 1980 de exemplare.