Un plus de incisivitate în prestații și revizuire de stil considerabilă pentru Cupra Formentor, în urma unui facelift cuprinzător.

vezi galeria foto

Despre Cupra Formentor se poate spune că este automobilul care a pus noul brand Cupra pe harta lumii auto. Succesul său comercial în anii care au urmat lansării din 2020 a depășit orice așteptări, ținând cont că avem de-a face cu primul model 100% purtător al identității Cupra care a pătruns pe teritoriul extrem de disputat al clasei compacte în segmentul premium.


Referitor la ascensiunea sa fulminantă, notăm că vânzările seriei Cupra Formentor au depășit 120.000 de exemplare în 2023, ceea ce a însemnat o creștere de 23% față de vânzările din 2022. Acum, sub forma sa modernizată, Cupra Formentor îmbrățișează un ADN modificat al limbajului de design exterior, având partea frontală în formă de bot de rechin, emblema Cupra fiind integrată pe capotă. Detalii noi de fac observate la blocurile optice LED cu matrice triunghiulară. În spate, atrage atenția logo-ul CUPRA integrat și iluminat, poziționat în centrul stopurilor LED.


Interiorul oferă o senzație de calitate superioară, cu numeroase elemente stilistice noi. Acestea se fac remarcate la consola centrală, panourile ușilor, planșa de bord și tapițerii. Finisarea habitaclului reflectă o abordare mai sustenabilă inclusiv prin scaunele sport îmbrăcate fie în microfibră reciclată în proporție de 73%, fie în piele ecologică.

Dincolode toate acestea, un nou și îmbunătățit HMI (Human-Machine Interface – tablou de instrumente) a fost implementat în cockpit-ul digital, iar sistemul de infotainment are acum touchscreen mai mare, cu diagonala de 12,9'. Noul sistem audio de înaltă fidelitate are 12 difuzoare și a fost dezvoltat în colaborare cu experții audio de la Sennheiser Mobility. Sistemul oferă sunetul pur al semnăturii Sennheiser, apreciat de compozitorii și artiștii muzicali din întreaga lume.


Pentru seria Cupra Formentor va fi disponibil un nou motor turbo alimentat cu benzină (TSI), care dezvoltă 333 CP (245 kW). La nivelul transmisiei a fost integrată tehnologia torque splitter, iar frânele furnizate de Akebono sunt opționale. Oferta sistemelor de propulsie a fost extinsă cu o nouă generație de motorizări plug-in hybrid (eHybrid) capabile să furnizeze până la 272 CP (200kW), în plus având o autonomie de peste 100 km în regim complet electric. Aceste sisteme de propulsie sunt compatibile cu încărcarea rapidă (flux de până la 50 kW în cazul încărcării la curent continuu). La modernizările părții tehnice se adaugă și o tușă sportivă accentuată adusă comportamentului dinamic ca urmare a perfecționării suspensiei.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE