Comparativ Audi A4 Allroad 2.0 TDI vs BMW X1 xDrive 20d: Noul stil de SUV-uri

vezi galeria foto
Un alt fel de SUV se infrunta cu un alt fel de break: ultracompactul SUV BMW X1 contra break-ului suprainaltat Audi A4 Allroad, in versiunile cu motoare diesel de 2 litri.

Telefoanele mobile, camerele video si iPod-urile au dat exemplul: cine vrea sa se dea mare, trebuie sa se faca mic. De la aceasta tendinta nu se pot exclude nici SUV-urile. Vremea monstrilor de metal de peste 2,5 tone a apus, iar la orizont apar compactele cu tractiune integrala.


BMW X1 raspunde cel mai bine acestor tendinte. Cel mai recent descendent al familiei X are doar 4,45 metri lungime si arata mai mult ca un break suprainaltat decat ca un frate mai mic al lui X3. Si nu doar pentru ca are la baza platforma de la Seria 3 Touring, ci prin faptul ca este cu 13 cm mai scund decat X3 si cu doar 12,5 cm mai inalt decat Seria 3 Touring. Iar garda la sol de 17 cm este cu doar 4 cm mai mare decat la Seria 3 Touring.

Pretul lui X1 este compact, ca si masina: doar 33.320 euro cu tot cu TVA costa la baza X1 xDrive 20d, cu 5.355 euro mai putin ca Seria 3 Touring xDrive 20d si cu 5.771,5 euro mai putin decat X3 xDrive 20d. Un adevarat chilipir!


De partea cealalta, folosind conceptul de la A6 Allroad, Audi vine cu A4 Allroad, un break suprainaltat, cu garda la sol si inaltimea mai mari cu 37, respectiv 65 mm decat la A4 Avant. Grila cromata, scuturile si protectiile cenusii diferentiaza Allroad de Avant.

Insa nobilul A4 Allroad este cam scump. Cu un diesel tot de 2 litri si putere asemanatoare cu X1, A4 Allroad 2.0 TDI costa cu 7.500 euro mai mult.

Caroseria
Din punctul de vedere al designului, X1 este aparitia incantatoare, dar materialele din interior dezvaluie de ce X1 are un pret atat de atractiv. Sunt multe plastice tari si muchii ascutite, mai ales in jurul tunelului median, care nu prea intrunesc atributul de premium, in timp ce asamblarea lor este foarte buna.



Audi A4 Allroad: Centrala MMI

De partea cealalta, Audi vine cu materiale mai rafinate si o finisare nobila. Lungimea mai mare cu 27 cm a lui A4 Allroad are cateva avantaje clare: portbagajul este mai mare si mai lung, spatiul din fata este mai degajat, iar in spate, spatiul pentru genunchi este mai generos. Prea modulabila nu este niciuna dintre ele.


Prin rabaterea banchetei, la ambele se creeaza o suprafata plana de incarcare, dar, in plus, la BMW, bancheta se fractioneaza in raportul 40/20/40, spatarul este reglabil sub diverse unghiuri, iar sub portbagaj mai exista un compartiment bine organizat.


Ceasuri de bord BMW X1

La drum
Din punct de vedere al pilotului, X1 ofera mai multa distractie. Este mai agil si pare mai usor ca X3, ruliul este redus pentru un SUV, iar cu directia precisa si cu un foarte bun feedback, X1 ruleaza extrem de precis si sigur pe drumurile virajate. Iar, la nevoie, X1 poate fi si mai sportiv daca se opteaza pentru suspensia Sport si pachetul Performance Control, care diminueaza efectul subvirator la intrarea in functiune a sistemului ESP.


Motorul turbo diesel de 2 litri si 177 CP este in aceeasi nota: extrem de vivace, cu un cuplu foarte potent la orice turatie, foarte elastic si cu o mare placere de a se tura. In plus, consumul si emisiile sunt sensibil mai mici ca la Audi: doar 6,9 l/100 km consum masurat si 153 g/km emisii de CO2. Standard, motorul este cuplat cu cutie manuala cu 6 trepte, dar modelul nostru de test avea cutie automata cu 6 trepte, bine etajata si foarte bine armonizata cu motorul.


Audi A4 Allroad: Sistemul Drive Select


De partea cealalta, Audi A4 Allroad propune o ambianta mai relaxata. Directia este putin mai asistata si mai indirecta ca la BMW, manevrabilitatea si performantele sunt usor inferioare lui X1. Dar diferentele sunt minime. Audi are acceleratii doar usor inferioare, iar la reprize este chiar mai bun. La motorizarea diesel de 2 litri si 170 CP nu se ofera decat cutie manuala cu 6 trepte, ce are o timonerie foarte precisa.

La limita, ruliul este la fel de redus ca la BMW si este, de asemenea, foarte placut la condus. In schimb, Audi este mai nobil si ofera mai mult confort. El trece cu mai multa maiestrie peste denivelarile din asfalt, si suspensia este mai flexibila ca la BMW. Modelul bavarez sufera la acest capitol din cauza suspensiei tari si a jantelor de 18 inci cu pneuri runflat cu talon jos, destul de rigide. X1 trepideaza la trecerea peste denivelari scurte succesive, iar denivelarile mai ample sunt amplificate de puntea spate.

De asemenea, Audi este mai silentios. La BMW, sunetul motorului este prezent aproape tot timpul, iar in jurul oglinzilor de mari dimensiuni apare un zgomot moderat la vant. La final, dinamicul BMW trebuie sa se dea invins. Audi ii dovedeste cum se poate ajunge la tinta oferind o ambianta mai nobila si mai de calitate, un confort mai bun, un interior mai spatios si performante apropiate de ale lui BMW.

Costuri
Nu doar pretul lui BMW este mult mai mic, ci si intretinerea este mult mai ieftina si costurile de asigurare sunt mult mai mici. X1 este atractiv nu doar ca dinamica, ci si ca pret. Si X1 isi pastreaza avantajul si la pretul comparat.


Climatizare BMW X1

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE