Comparativ Chevrolet Aveo 1.2 vs Dacia Sandero 1.2

vezi galeria foto
Noul Chevrolet Aveo reprezinta un progres major pentru constructorul american. Iar prin politica de preturi agresiva, devine un rival periculos pentru Dacia Sandero.

Cruze, lansat in 2008 ca inlocuitor al lui Lacetti, a marcat o adevarata revolutie in gama Chevrolet. Un an mai tarziu, noul Spark stergea orice amintire pe care europenii o aveau despre insipidul Matiz. Mai era insa un model in gama Chevrolet, cu o longevitate remarcabila: Aveo. Acesta a fost inlocuit de GM abia anul trecut, dupa 9 ani de serviciu. Cu o echipare de siguranta completa, un design fresh si o platforma tehnica moderna, noul Aveo are toate atuurile pentru a deveni un best-seller in clasa mica. Si mai important, insa, Aveo se comercializeaza intr-o gama de preturi care il transforma intr-un rival de temut pentru Dacia Sandero. Modelul romanesc nu s-a bucurat de un succes de vanzari prea mare pe piata interna, unde este preferat Logan, dar are atuuri incontestabile pentru un automobil de oras. Am pus fata in fata cele doua modele pentru a vedea care dintre ele reprezinta o alegere mai buna pentru cumparator. Pentru aceasta am ales motorizarile de 1,2 litri pe benzina. In cazul lui Aveo, am optat pentru echiparea mijlocie LT+, iar in cazul lui Sandero am ales echiparea de varf, care are totusi pretul mult sub cel al lui Aveo. 


Ce ofera 

Derivata din Logan, Dacia Sandero are dimensiuni compacte, dar un interior spatios si un portbagaj suficient de mare pentru nevoile zilnice. In fata, spatiul este foarte bun, dar volanul nu se poate regla decat pe inaltime. Pasagerii din spate sunt usor limitati la genunchi, in schimb, spatiul la cap este corect. Chevrolet Aveo ofera conditii similare, dar permite un acces mai facil la locurile din spate, cu o deschidere mai convenabila a usilor. Chiar daca volumul portbagajului este mai mic decat la Sandero, Aveo ofera o modularitate mai buna, cu o rabatare mai simpla a spatarului banchetei si o podea a portbagajului aproape plana. La Sandero, rabatarea spatarului banchetei este laborioasa, necesitand demontarea tetierelor. Chiar daca alegerea materialelor reflecta imaginea de automobil fara pretentii a modelului romanesc, calitatea fabricatiei este buna, iar nivelul dotarilor este acceptabil, cel putin in cazul echiparii de varf Smile. Aceasta dispune de aer conditionat, computer de bord si proiectoare de ceata. Modelul american nu dispune in aceasta echipare de proiectoare de ceata, dar compenseaza printr-o echipare de siguranta completa, cu sase airbaguri si sistem de control al stabilitatii oferite standard. La Dacia, airbagurile laterale costa suplimentar (210 euro), iar cele cortina nu exista in oferta producatorului de la Mioveni.


 Cum se conduc 

In ciuda diferentei de putere, cele doua modele au performante dinamice foarte asemanatoare. In cazul lui Sandero, directia nu ofera un feedback prea bun, dar este destul de precisa. In oras, asistarea hidraulica face manevrele pe loc ceva mai laborioase decat in cazul lui Aveo, care dispune de asistare electrica. Modelul american este placut la condus, dar programul de asistenta variabila a directiei creeaza o senzatie artificiala, uneori exagerata. Aveo are o tinuta de drum mai buna decat Dacia, dar si o suspensie mai confortabila, demonstrand superioritatea celei mai noi platforme tehnice a GM. Modelul american trece peste denivelari aproape fara sa le simta, lasand in acelasi timp o impresie foarte buna in curbe. Este net superior lui Sandero si in cazul insonorizarii, acesta din urma deranjandu-si pasagerii cu zgomotul de rulare pregnant la viteze de peste 90 km/h. 


Cat costa 

Chiar si cel mai echipat Sandero este mai ieftin decat echiparea de baza a lui Aveo, diferenta fiind de 1.300 de euro la preturi de baza. Preturile comparate imping aceasta diferenta la valoarea de 2.245 de euro, in final, lui Aveo lipsindu-i proiectoarele de ceata, iar Sandero pacatuind la echiparea de siguranta, unde nu se pot comanda ESP sau airbaguri cortina. Consumul este ceva mai mare la Sandero, dar modelul romanesc compenseaza prin costuri mai mici cu asigurarea CASCO, per ansamblu costurile celor doua modele fiind comparabile.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE