Peugeot 207 vs Seat Ibiza – Spirit latin

vezi galeria foto
Seat Ibiza, ultima aparitie in clasa mica, o masina plina de sportivitate, se infrunta cu leul francez, Peugeot 207, pregatit de test cu eleganta si confortul specifice.

Clasa mica a avut intotdeauna un volum de vanzari foarte important, pentru ca orice producator auto sa incerce sa ofere o masina cat mai bine adaptata momentului si pietei. In acest test avem doua filosofii diferite asupra clasei mici si doua masini care vin cu atuuri distincte. Sportivitatea este principala caracteristica imprimata modelelor Seat, iar noua Ibiza nu face exceptie de la aceasta regula.


Peugeot 207 vine cu sarmul specific modelelor frantuzesti si spera sa lupte de la egal la egal in acest comparativ, in ciuda celor doi ani trecuti de la lansare. Odata cu prezentarea conceptului Bocanegra, ce a prefigurat Ibiza, Seat a imprimat in mintea tuturor o imagine sportiva, imagine ce a fost pastrata si pentru masina de serie. Farurile agresive, cele doua nervuri de pe capota, grila frontala, liniile laterale care pleaca ca prelungiri ale farului si ale stopului sunt doar cateva elemente ce intregesc aceasta imagine.


Din primul moment in care te-ai asezat in scaunul soferului, nu ai cum sa nu observi volanul in trei spite cu insertii metalice, cadranele de bord si schimbatorul de viteze elemente care te fac sa crezi ca esti intr-o masina din cu totul alta clasa. Scaunele fata asigura un confort bun, precum si o sustinere laterala potrivita. Spatiile de depozitare sunt suficiente, existand suport pentru pahare si buzunare in usile fata. Torpedoul lasa putin de dorit, avand o adancime mica, ce nu permite depozitarea unor obiecte prea voluminoase.


Volanul are reglaj atat in adancime, cat si in profunzime, ceea ce faciliteaza gasirea unei pozitii potrivite la volan pentru oricine. Amplasarea unor comenzi este destul de prost pozitionata, deoarece, in mers, butoane ca cel pentru luminile de avarie sau ESP sunt destul de greu de apasat. In general insa, ergonomia este corecta, avand o tenta sportiva, cu consola centrala indreptata spre sofer si blocul climatizarii si al sistemului audio bine pozitionate si usor de actionat. Vizibilitatea este buna, existand totusi ceva probleme din cauza montantilor spate grosi si a lunetei mici.


Daca ai peste 1,80 metri inaltime, vei avea dificultati in a calatori pe locurile din spate, atat din punct de vedere al spatiului pentru genunchi, cat si al celui de la nivelul capului. Porbagajul are spatii de depozitare in laterale, elastice care ajuta la prinderea obiectelor mici si ofera spatiu suficient pentru o familie tanara. Bancheta spate este, fractionabila 60/40, insa chiar si cu sezutul rabatat, nu creeaza o suprafata plana cu porbagajul – sistem regasit si la Peugeot 207.

Noua Ibiza a facut progrese in ceea ce priveste materialele interioare, insa exista cateva exceptii care puteau fi rezolvate fara costuri prea mari. Materialul moale care acopera bordul se regaseste doar in apropierea locurilor fata si continua cu un plastic tare spre parbriz, plastic folosit si pentru manerele usilor.


Sportivul din clasa mica
Dar sa lasam partea practica, pentru ca un Seat trebuie condus, si noua Ibiza nu face exceptie. Desi echipata cu un motor pe benzina de numai 1,4 l si 86 CP, masina ofera o reala placere la condus. Fanii marcii vor aprecia directia nu foarte asistata, cutia de viteze precisa si suspensia usor rigida pentru o masina din aceasta clasa. Motorul ofera un raspuns foarte bun, ajutat si de o etajare corecta a cutiei de viteze.

Pe virajele abordate in viteza, masina se comporta bine, avand un caracter corect, adica usor subvirator. Pedala de frana este dozata potrivit, iar interventia ABS-ului ajuta la obtinerea unor valori foarte bune pentru distantele de franare. Setarea sportiva a masinii are si o parte mai putin placuta, astfel ca in aglomeratia din oras suspensia rigida, directia si pedala de ambreiaj – care necesita o forta mai mare – pot deveni obositoare uneori.


Materiale interioare de calitate
Peugeot 207 are deja doi ani de cand a fost aruncat pe piata de producatorul francez si atrage inca priviri, datorita designului fluid, specific modelelor actuale ale producatorului din Sochaux. Datorita dimensiunilor mari atat pentru caroserie, cat si pentru ampatament, modelul francez castiga clar capitolul spatiu interior. Astfel, 207 are un torpedou foarte incapator, buzunare largi in usile fata si spate si spatii de depozitare pe tunelul dintre scaunele fata.

Singurul capitol unde pierde la dimensiuni interioare este portbagajul, care este mai mic decat in Ibiza si nici nu ofera spatii de depozitare sau de prindere ca in modelul spaniol. Exista totusi un carlig pentru a agata plase sau sacose, insa acesta se regaseste si la Ibiza. Nu ne-a placut nici reglajul pentru spatarul scaunului fata, care nu are sistemul clasic de reglare, si uneori este greu de gasit pozitia preferata. De asemenea, spatarul scaunelor nu este profilat tocmai bine, punand probleme la deplasarile mai lungi.

Pe locurile din spate se poate calatori mai bine decat in Ibiza, existand loc suficient la cap, dar si la genunchi. Comenzile amplasate in jurul soferului sunt mai bine pozitionate decat la modelul concurent, putand fi accesate cu mai mare usurinta. Desi diferentele la acceleratii si reprize fata de motorul de pe Ibiza nu sunt asa de mari pe hartie, propulsorul de 1,4 litri si 90 CP ni s-a parut prea lent in reactii. Acesta urca mai greu in turatii, indiferent de regimul de turatie, iar in gama de turatii mici sufera de o lipsa de cuplu.

Modelul francez se remarca prin usurinta exploatarii in oras. Servodirectia necesita forta minima pentru manevre la viteze mici si parcari, iar la viteze ridicate isi schimba comportamentul, nepunand probleme la mentinerea directiei, chiar daca se ruleaza pe autostrada.

Confortul suspensiei este de top
Setarea suspensiilor este potrivita pentru utilizarea urbana, amortizand foarte bine trecerile peste denivelari in conditiile unui zgomot redus. Vizibilitatea este mai buna ca la Ibiza, si daca treapta I si a II-a ale cutiei de viteze ar fi fost putin mai scurte pentru a favoriza acceleratiie rapide in trafic, 207 ar fi fost o masina ideala pentru utilizarea in mediul urban. Chiar si asa, masina reprezinta un compromis foarte bun intre o masina de oras si una pentru calatoriile scurte in afara orasului.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE