TEST COMPARATIV: Audi A4 Allroad vs VW Passat Alltrack vs Subaru Outback

vezi galeria foto
Combi cu tractiune integrala in ambalaj inselator sau achizitie inteligenta? Auto Bild iti spune care este adevarul despre aceste trei modele cu pretentii de SUV.

 Oare de ce toata lumea vrea sa circule cu SUV-uri? Noi nu umblam tot anul cu cizme si haine imblanite doar pentru ca iarna s-ar putea sa ninga. Pentru a avea o vizibilitate mai buna si sentimentul de superioritate care te pune in evidenta fata de multime sunt suficienti doar cativa centimetri. Pentru acest lucru ajunge doar un break suprainaltat, asa cum sunt Passat Alltrack, Audi A4 Allroad si Subaru Outback. Cele trei modele sunt niste combi-uri cu tractiune integrala in echipamentul unui muncitor forestier si au pretentia de a fi mai dinamice si mai economice decat un SUV. Totusi, ramane ideea ca nu sunt SUV-uri adevarate pana la capat. Mai mult, producatorii cer destul de multi bani pentru atat de putin off-road. Oare este oportuna o astfel de achizitie? Noi comparam argumentele a trei astfel de modele echipate cu motoare pe benzina.


Ce le spun doamnelor

Passat Alltrack se distinge din punct de vedere optic de versiunea civila, fara pretentii de off-road la munte, prin cei trei centimetri suplimentari la garda la sol, prin protectiile argintii plasate imprejurul masinii si prin scutul metalic ce protejeaza motorul de pietre si bolovani. La interior, consola centrala este si ea usor modificata. Toate acestea vor bate la ochi intr-un mod pozitiv pentru doamna Popescu de alaturi. Calitatile combi-ului sunt pastrate complet la Alltrack. Portbagajul este atat de mare si bine gandit (volum maxim de pana la 1716 litri), incat nici Touareg, marele SUV de la VW, nu are nicio sansa.


Insa Subaru Outback are. Pe bancheta spate extrem de spatioasa a acestuia se pot juca si copiii de-a v-ati ascunselea. Spatarele se pot rabata prin intermediul unei manete din portbagaj si ofera o suprafata plana de rabatare pentru bagajele voluminoase. Pozitia de conducere este mai inalta cu 10 cm fata de Passat Alltrack, iar Outback ofera cel mai mult senzatia de SUV atunci cand esti la volan. In interior gasim plastice destul de dure, dar rezistente, cu o ambianta destul de sobra, tipica pentru modelele japoneze. Cu un pret comparat de 38.614 euro, Outback este cel mai ieftin la acest capitol si totodata cel mai bine echipat, avand dotari precum faruri cu xenon sau scaune fata incalzite incluse in dotarea de serie.


Un asemenea pachet de lux face din Audi A4 Allroad cel mai scump model din test (pret comparat de 55.992 de euro). In schimb, acesta ne rasfata cu o prelucrare foarte buna, cu materiale placute si solide si cu o izolare fonica peste cea a concurentei din test. In paginile echipamentelor optionale gasim aproape orice, de la un tren de rulare sport pana la decorul de lemn in nuanta deschisa de la A7, dar nu si mai mult spatiu suplimentar pentru locurile din spate si portbagaj.


Ce le spun vecinilor

Motor pe benzina in loc de diesel? Cu placere, atunci cand acesta se comporta tot atat de rafinat si vivace ca propulsorul turbo de sub capota lui A4. Motorul cu patru cilindri impinge puternic (7,0 secunde pentru a atinge 100 km/h), ajunge pana la o turatie de 6700 rpm si se multumeste cu doar 8,5 l/100 km. Pentru acest combi inalt, motorul turbo este partenerul perfect si trebuie apreciata si cutia de viteze manuala cu 6 trepte, foarte precisa si corect etajata. In mod curios, desi directia este asistata, are nevoie de o mana puternica pentru a fi manevrata, mai ales la viteze mici, prin traficul din oras.  


A4 Allroad are un tren de rulare ferm, astfel incat reuseste sa treaca prin viraje foarte rapid, in ciuda centrului de greutate destul de ridicat. Oricum, chiar daca se depaseste limita, sistemul de franare este foarte eficient, iar cel de control al stabilitatii are o setare foarte sensibila si intervine rapid. 

VW Passat Alltrack foloseste acelasi propulsor de 2 litri, dar (ca si la GTI) fara admisia variabila existenta la Audi si cu un cuplu maxim redus la 280 Nm, fata de 350 Nm. Insa, diferentele aproape ca nu se simt, iar ele sunt atenuate si de cutia de viteze DSG cu dublu ambreiaj, care ajuta eficient motorul, dar care aduce si mult confort in utilizare. Trenul de rulare al lui Alltrack reuseste sa ofera mult confort si chiar isi rasfata pasagerii, ceea ce face ca acesta sa fie foarte agreabil. Am putea spune chiar ca nu este nevoie de trenul de rulare adaptiv DCC, deoarece setarea normala reprezinta calea de mijloc corecta in utilizare. 


Cele trei sisteme de tractiune integrala nu se diferentiaza prea mult in off-road. Mai degraba diferenta cea mai mare o face garda la sol. In acest caz, Outback are de castigat cu cei 195 mm ai sai, in fata celor 175 mm de la Audi A4 Allroad si a celor 165 mm de la Passat Alltrack. Acolo unde ultimii doi incep sa loveasca in pamant cu spoilerul fata, Subaru trece fara prea multe emotii si probleme. 

Cutia de viteze CVT de la Subaru necesita o perioada de acomodare si in mod clar nu este pentru cei cu valente sportive. Atunci cand se accelereaza puternic, raspunsul este un zgomot mai mare din partea motorului boxer, dar acceleratia nu impresioneaza si puterea parca vine cu intarziere. In plus, trebuie sa tinem cont ca Outback are un deficit de putere de 43 CP, ceea ce il face cel mai lent din test si nu puncteaza bine nici in materie de consum, avand o medie de 9,5 l/100 km in test. Nu ne-a placut nici modul in care lucreaza sistemul ESP, care are o intarziere considerabila, in special pe carosabil umed. Atunci cand drumul devine plin de noroi si din ce in ce mai greu, Subaru ajunge cel mai departe, deoarece el este pe jumatate SUV.

Ce ii spun bancii 

Cele trei breakuri cu tractiune integrala nu costa cu mult mai putin decat adevaratele SUV-uri integrale. Ele devin mai economice abia la utilizarea cotidiana, deoarece consuma mai putin, iar motoarele lor de doar doi litri beneficiaza de impozite mai mici (Audi si VW). VW ofera cea mai mare garantie din test (4 ani sau 120.000 km), ceea ce poate aduce avantaje financiare daca apar probleme in timp. Este interesant ca toate cele trei modele se depreciaza destul de greu, ceea ce nu poate decat sa insemne ca ele reprezinta o achizitie inteligenta.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE