Porsche Boxster de la 7.000 de euro: Reducerile de toamnă

vezi galeria foto

Boxster costă acum de la 7.000 de euro, dar prețul va crește. Iată de ce nu va fi mai niciodată mai ieftin să conduci un cabriolet Porsche.


Viața adună, adesea, multe oportunități ratate. Nu vrem să spuneți peste câțiva ani: „Dacă ne-ați fi scris despre asta… Așa că poftim pontul nostru pentru un automobil rulat: un Boxster, care acum este un adevărat chilipir de primăvară.

Pe internet, primele modele se găsesc acum la prețuri care pornesc de la 7.000 de euro. Cele mai multe cu rulaje astronomice, ruginite, cu acoperișul sfâșiat, motorul acoperit într-un strat de ulei. Și, da, multe au volanul pe partea greșită. Incredibil, dar multe exemplare de Porsche Boxster ajung în Germania venind din Marea Britanie. Dar cine dorește să stea într-un Porsche pe scaunul din dreapta?


Ideea de a aduce pe piață, în 1996, un model entry level aproape accesibil a fost îndrăzneață, mai ales că multe dintre componentele modelului roadster erau comune cu ale modelului 911 (996) lansat un an mai târziu. Noul model, cunoscut intern ca 986, a salvat producătorul Porsche din criză. Succesul său a fost atât de mare, încât era fabricat nu numai în Germania, ci și în Finlanda, la Valmet, în Uusikaupunki. Modelele pot fi identificate ușor, prin literele S sau U din seria de caroserie. Cunoscătorii apreciază unanim: modelele Boxster produse la Valmet sunt ceva mai bine finisate.


 

Toate au însă ceva în comun: la început au fost probleme. Unii clienți au fost să-și ridice mașina de la uzină și chiar pe drumul spre casă motorul a suferit o defecțiune capitală. Motivul: fie axul intermediar (antrenează pompa de ulei) s-a rupt, fie s-a produs o scurgere masivă de ulei din cauza unui simering de palier montat defectuos. Apoi, au mai fost scăpări la fabricația motoarelor. Toate acestea sunt însă de domeniul trecutului: cele mai multe dintre acestea au fost demult reparate. Acum, Boxster este o recomandare – în mod cert acestea nu se vor mai ieftini, iar inspectorii TüV nu au nicio obiecție. Niciun alt model din clasă nu este atât de fiabil la bătrânețe.


Mașina noastră de test  este gri, având un motor de 220 CP (din 2000) și ne așteaptă la un dealer de mașini rulate din Sindelfingen. Interiorul albastru Alcantara este curat, motorul este ușor umezit, dar nu e ceva grav. Mașina are un istoric de service verificabil, ceea ce este un lucru rar: la Porsche, ora de manoperă costă 175 de euro, iar multe Boxstere vechi sunt întreținute la service-uri independente. Nu e nicio problemă, dacă întreținerea s-a făcut corect. În caz contrar, povestea de primăvară se va sfârși fără așteptatul happy ending.


Porsche Boxster: Chiar și costurile de întreținere sunt sportive

Cea mai importantă problemă sunt pierderile de ulei. Dacă acestea apar direct pe motor, garniturile de etanșare trebuie schimbate. Pentru asta, însă, motorul boxer trebuie demontat. Dacă scurgerile apar între motor și transmisie, este vorba de simeringul arborelui cotit. În acest caz, demontarea cutiei de viteze este suficientă. Problematic este și când se rupe arborele intermediar (antrenează pompa de ulei). În acest caz, numai o reparație capitală rezolvă problema. Adesea trebuie schimbat și senzorul volumetric.


Motor
Pierderi masive de ulei la motor sau transmisie? E grav: reparația costă cel puțin 2.000 de euro.

 

Trenul de rulare
La TÜV apar rar probleme. Dacă apar, trebuie reglată și geometria direcției. Scump.

Lunetă
Până în 2002, a fost fabricată din plastic sensibil. Ulterior, s-a montat din sticlă.

Spoilerul față
Loviturile de pietre marchează estetic partea frontală. Pragurile înalte sunt adesea lovite la denivelări.

Caroserie
Chiar și tabla galvanizată poate rugini dacă stratul protector este distrus. Aici, rugina a apărut pe muchia ușii.

 

Acoperiș
Se uzează pe lateral. Un acoperiș nou costă în jur de 1.500 de euro cu tot cu montaj.

Verdict
Nu va trece mult până când ne vom aminti de primele Boxstere, murmurând: avea un motor cu șase cilindri! Prețul lor va crește în timp, astfel că mai bine cumpărați acum. Dar fiți atenți să fie un exemplar bine întreținut, cu istoric verificabil.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE