Peugeot 2008 facelift: #Lionking

vezi galeria foto

Într-o zi toridă de primăvară (#încălzireaglobalăereală) l-am dus pe micul leu, Peugeot 2008 GT, în vizită la căteva palate în jurul Bucureștiului, iar ce a ieșit vedeți în aceste pagini.


Așadar, am lansat leuțului provocarea de a fi fotomodel într-un decor istoric, scoțându-l din jungla de asfalt, din elementul său, și permițându-i să-și etaleze formele moderne, de curând ieșite de sub bisturiul designerilor francezi, în fața arhitecturii arhaice, tipic românești, și nu numai, a palatelor din jurul Capitalei.

La temperaturi de vară de 30 de grade, după nici două săptămâni de la un episod de iarnă cu doar 3, simpaticul Peugeot 2008 GT ne-a făcut pe plac, într-un tur de forță, bifând nu mai puțin de cinci locații.


Micul crossover se descurcă foarte bine pe străzile aglomerate ale Bucureștiului, așa că de ce n-ar face-o și în afara lui… Pentru asta, leuțul propune un design proaspăt, cu noua identitate vizuală Peugeot, marcată de blocurile optice subțiri (full LED la versiunea GT), DRL-urile sub forma zgârieturii ghearei de leu (în locul colților de până acum), masca frontală ce pare integrată în spoilerul redesenat datorită lipsei unei rame propriu-zise și, desigur, noua siglă Peugeot, de dimensiuni apreciabile și inscripția 2008 pe cozorocul îngust din partea superioară măștii. La partea posterioară avem stopurile subțiri cu o nouă semnătură luminoasă și același spoiler proeminent, iar din lateral, inscripția GT plasată pe un ornament integrat în fața ușilor frontale.


Avem și plafon de sticlă de mari dimensiuni, care se și deschide și un porbagaj destul de încăpător cu deschidere generoasă și inscripția Peugeot mare pe zona de plastic negru ce unește stopurile. La capitolul dotări, avem jante Evissa de 18 inchi, asistent parcare cu camere 360° și detecție unghi mort, Drive Assist Pack cu Stop & Go, toate făcând parte dintr-un pachet de opționale în valoare de 2.506 euro cu TVA, iar Trust Motors (importatorul oficial Peugeot în România) oferă și un discount de 3.103 euro, ceea ce face ca prețul final al vehiculului testat să ajungă la 28.703 euro cu TVA, o valoare foarte bună pentru ceea ce oferă.


La drum, mica felină oferă prestații bune, cei 130 CP ai bine-cunoscutului Puretech de 1,2 l, livrați prin intermediul transmisiei automate cu 8 rapoarte, își fac bine treaba, chiar și sub rezerva faptului că această cutie, de origine japoneză, are o personalitate cam rebelă în zona treptelor inferioare și uneori la retrogradări, astfel că induce un comportament nu tocmai liniar, dar nimic drastic. La accelerații puternice, sunetul baritonal al inimii de leu își face auzită prezența, dar nu deranjează, accentuând cumva feelingul de mașină sporty.


La interior, bordul cu afișaj tridimensional, tipic Peugeot, oferă trei setări ale graficii și tot tipicul volan mic, foarte ușor de manevrat, dar puțin ciudat din cauza formei aproape octogonale. La partea inferioară avem marcajul GT pe o zonă lucioasă, iar astfel de zone piano black, atât de blamate pentru că păstrează urme și amprente, abundă în zona consolei centrale. Ergonomia este foarte bună, claviatura centrală de la baza aeratoarelor este un excelent exemplu de design modern, perfect funcțional. Luminile ambientale LED și suprafața continuă, imitație de fibră de carbon, ce îmbracă bordul și fețele ușilor, precum și cusăturile mari verde aprins, completează atmosfera stil GT, iar scaunele cu reglaje manuale sunt bine configurate, poziția ideală fiind ușor de găsit pentru oricine.


Pentru cei care vor mai mult feeling sportiv, există posibilitatea conducerii manuale, prin alegerea modului M al cutiei și acționarea padelelor din spatele volanului.

Lansată în 2019, actuala generație 2008 a atins deja peste 700.000 de exemplare vândute, plasându-se mereu pe podium în zona segmentului B la categoria SUV, iar viitorul arată bine.

 

Prima impresie

Mic, dar voinic, SUV-ul francez vine cu un design ușor modificat, mai ales la partea frontală și cu performanțe decente. Cutia de viteze nu e cea mai reușită, smucind uneori.

 

Date tehnice

Motor L3, turbo, benzină – Putere 130 CP – Cuplu maxim 230 Nm/1750 rpm – Viteză maximă 203 km/h L/l/h 4304/1987/1550 mm – Ampatament 2605 mm – Masă proprie 1.205 kg – Portbagaj 434 lConsum WLTP 6 l/100 km – Preț vehicul testat cu discount 28.703 euro

 

Verdict

O mașină corectă cu un update de design foarte cool, Peugeot 2008 GT este un SUV/crossover de segment B care n-o să te dezamăgească. O să-ți găsești foarte ușor o poziție de condus confortabilă, chiar dacă toate reglajele sunt manuale, iar bordul o să îți devină familiar cât ai zice „Lion. Volanul mic este fun, dar forma sa aproape octogonală necesită obișnuință. Pe ansamblu, o să-ți placă pentru că e tineresc și sporty.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE