Am condus noul Nissan Note: detalii si galerie foto completa

Nissan repozitioneaza Note in centrul segmentului B de automobile, pentru a concura direct cu Ford Fiesta si VW Polo. Odata cu lansarea noului model, Micra va acoperi zona inferioara a segmentului, urmand ca Juke sa fie pozitionat in zona superioara. 

Noul Note este construit in Marea Britanie, la Sunderland, fiind proiectat si testat la Nissan Technical Centre Europe, in Marea Britanie si Spania. Producatorul japonez impresioneaza prin oferirea unui pachet tehnologic unic in segment, odata cu debutul, pe Note, a tehnologiilor Nissan Safety Shield. Acesta consta in trei sisteme de asistenta – asistentul de banda, asistentul de unghi mort si sistemul Moving Objects Detection – care ridica nivelul de siguranta la un nou nivel. Safety Shield este completat de sistemul Arround View Monitor si de noul sistem de infotainment Nissan Connect cu sistem de navigatie compatibil cutehnologia  Google Send to Car, care permite trimiterea destinatiilior din Google Maps direct catre navigatia din masina.

Cu o lungime de 4,10 metri, Note are un ampatamentul lung, de 2,60 metri, ceea ce-i permite sa ofere unul dintre cele mai spatioase interioare din segment. Cu Bancheta impinsa la maximum spre spate, spatiul la genunchi pentru pasagerii din spate este imens, inginerii Nissan clamand chiar ca este mai mare decat cel oferit de un BMW Seria 7. In schimb, spatiul la cap este la limita pentru o persoana de 1,80 metri.

Flexibilitatea portbagajului este demna de un MPV, chiar daca Nissan nu pomeneste niciodata acest acronim cand vine vorba de Note. Sistemul Karakuri permite aranjarea podelei portbagajului pe doua niveluri, cu un compartiment generos sub podea. Bancheta poate fi deplasata longitudinal folosind un sistem identic cu cel de la Renault Captur. Volumul pentru bagaje este foarte bun pentru aceasta clasa, variind intre 325 de litri (295 cu roata de rezerva) si putand ajunge la 2.012 litri cu bancheta rabatata (pana la tavan).

Trei versiuni motorizare sunt disponibile pe Note, dintre care doua pe benzina (1,2 litri aspirat/80 CP si, respectiv, 1,2 litri supraalimentat cu compresor/98 CP) si un diesel (1.5 dCi/90 CP). Dintre acestea, am condus dieselul si unitatea supraalimentata, pe benzina. Acesta din urma are nevoie de turatii pentru o functionare optima, in zona inferioara de turatii fiind destul de anemic. Cutia cu etajare lunga contribuie la reducerea consumului, dar penalizeaza performantele dinamice. Mult mai placut in functionare este dieselul, care trage liniar pe o plaja larga de turatii si a consumat, pe parcursul primului drivetest din Austria/Slovacia cu aproiximativ 2,0 l/100 km mai putin.

Mai multe informatii despre noul Nissan Note puteti citi in numarul 14 al Auto Bild, pe piata din 25 iulie.

Adaugă un comentariu