În luna iulie 2025, față de aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor publicate de DGPCI:
Înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere cu +26.2%, față de iulie 2024;
Autoturismele electrificate’ au o creștere de +42.4%, realizând o cotă de piață de 54%, din care:
- Autoturismele mild-hibrid (MHEV) înregistrează o creștere de +29%, cu o cotă de piață de 23.5%;
- Autoturismele full-hibrid (FHEV) înregistrează o creștere de +69%, cu o cotă de piață de 20.9%;
- Autoturismele plug-in hibrid (PHEV) au o creștere de +87.8%, cu o cotă de piață de 6.3%;
- Autoturismele pur electrice (BEV) înregistrează o scădere de -17.8%, cu o cotă de piață de 3.2%;
Vehiculele comerciale ușoare plus minibus sunt în scădere cu -12.7%, iar cele grele plus bus sunt în scădere cu -5.9%, față de luna similară a anului 2024.
APIA reamintește de decizia asociației de a trata separat motorizările mild-hibrid, marcând un pas important în direcția unei raportări precise și transparente. Această inițiativă poziționează APIA drept pionier, în România, în ceea ce privește recunoașterea distinctă a tehnologiilor hibride ușoare în statisticile oficiale.
Declarația Președintelui APIA, Dan Vardie:
„Datele din luna iulie aduc, într-adevăr, o ușoară gură de aer pentru piața auto, însă nu trebuie să ne lăsăm înșelați de această revenire temporară. Creșterea înmatriculărilor de autoturisme noi cu peste +26% față de iulie 2024 este încurajatoare, dar, privită în contextul întregului an, piața rămâne în scădere accentuată — cu un recul de -15,3% după primele șapte luni. Cu alte cuvinte, iulie este doar o excepție într-o evoluție generală descendentă.
Mai mult, în pofida avansului segmentului electrificat — care a atins o cotă de 54% în iulie 2025 — înmatriculările de autoturisme 100% electrice sunt în scădere cu -17.8% în luna iulie si cu -41.3% în primele șapte luni ale anului față de aceeași perioada a anului trecut. Această tendință negativă ar trebui să fie un semnal de alarmă, mai ales în contextul în care România se află deja în zona de coadă a clasamentelor europene la electromobilitate.
Aceste evoluții sunt, în mare parte, consecința directă a suspendării și întârzierii fără precedent a Programului Rabla 2025. Lipsa de coerență și de acțiune din partea autorităților a generat blocaje majore în comportamentul de achiziție al consumatorilor și a destabilizat întregul lanț valoric din industrie.’
I. Autoturismele (care reprezintă aproximativ 86% din total piață) au înregistrat, în luna iulie 2025, un volum de 16.276 unități, cu +26.2% mai mult față de luna similară din 2024.
MARCA |
Iulie unități |
Var. luna sim. an anterior |
2025 unități |
Var. an anterior |
DACIA |
5106 |
41.2% |
22725 |
-23.4% |
TOYOTA |
1757 |
48.5% |
7564 |
-7.2% |
SKODA |
1259 |
97.6% |
6587 |
2.7% |
HYUNDAI |
1130 |
4.8% |
4546 |
-23.3% |
RENAULT |
976 |
41.9% |
4719 |
-19.3% |
Alte Mărci |
6048 |
34474 |
||
TOTAL |
16276 |
+26.2% |
80615 |
-15.3% |
MARCA |
MODEL |
Iulie unități |
Var. luna sim. An anterior |
2025 unități |
Var. an anterior |
DACIA |
LOGAN |
1723 |
33.4% |
7014 |
-27.1% |
DACIA |
DUSTER |
1473 |
30.1% |
7680 |
-24.6% |
DACIA |
SANDERO |
1116 |
70.1% |
4373 |
-17.7% |
TOYOTA |
COROLLA |
711 |
50% |
2359 |
3.2% |
SKODA |
OCTAVIA |
492 |
161.7% |
2803 |
4.5% |
Alte Modele |
10671 |
56386 |
|||
TOTAL |
16276 |
+26.2% |
80615 |
-15.3% |
Segmentarea pe clase: În luna iulie 2025, față de aceeași lună a anului trecut, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează:
Clasa A: -61.2%
Clasa B: +31.3%
Clasa C: +20.8%
Clasa D: -27.1%
Clasa E: -53.9%
Clasa F: -25.5%
SUV: +38.1%
În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 51.9% în creștere cu +38.1%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27.9%, în creștere cu +20.8% și Clasa B cu o cotă de 15.8%, în creștere cu +31.3% față de aceeași perioada a anului trecut.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iulie a acestui an, față de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de +15.5%, ajungând la o pondere de 39%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o scădere de -7.2%, ajungând la o pondere de 7%.
În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid, acestea înregistrează, în luna iulie 2025, o creștere de +29%, ajungând la o pondere de 23.5% din totalul pieței de autoturisme. Este de menționat că, din totalul motorizărilor mild-hibrid, 90% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 10% sunt motorizări pe motorină.
Pe de altă parte, autoturismele electrificate, respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate – BEV și PHEV), precum și cele mild-hibrid și full hibrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) dețin, în luna iulie a anului 2025, o cotă de piață de 54%, fiind cel mai important segment de pe piața românească, care depășește cu mult cota deținută împreună de motorizările pe benzină și motorină.
Autoturismele full electrice dețin o cotă de 3.2% din piață, în luna iulie a anului 2025, față de iulie 2024, când reprezentau 4.9%, în timp ce autoturismele plug-in hibrid dețin o cotă de piață de 6.3%, față de iulie 2024, când reprezentau 4.2%.
Top Mărci – ELECTRICE
În primele șapte ale anului 2025, primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring, cu 1160 unități și o scădere de -46.5% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 cu 221 unități și Tesla Model Y cu 197 unități.
MARCA |
2025 |
2024 |
var% |
|
DACIA |
1160 |
2168 |
-46.5% |
|
TESLA |
423 |
1695 |
-75% |
|
HYUNDAI |
257 |
386 |
-33.4% |
|
RENAULT |
234 |
271 |
-13.7% |
|
FORD |
231 |
67 |
+245% |
|
Alte Mărci |
1407 |
1732 |
||
Total |
3712 |
6319 |
-41.3% |
Top Mărci – PLUG-IN HYBRID
În ceea ce privește autoturismele Plug-In, top 3 modele din primele șapte luni ale anului 2025 este condus de: Ford Kuga cu 368 unități și o creștere de +15% față de aceeași perioadă a anului precedent, urmat de Toyota RAV4 cu 296 unități si Volkswagen Tiguan cu 274 unități.
MARCA |
2025 |
2024 |
var% |
|
MERCEDES-BENZ |
814 |
738 |
+10.3% |
|
VOLKSWAGEN |
628 |
83 |
+656% |
|
BMW |
560 |
424 |
+32% |
|
FORD |
409 |
339 |
+20.7% |
|
HYUNDAI |
375 |
138 |
+172% |
|
Alte Mărci |
1898 |
1738 |
||
Total |
4684 |
3460 |
+35.4% |
Top Mărci – FULL HYBRID
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3, în primele șapte luni din 2025: Toyota Corolla cu 2288 unități și o creștere de +6.7% față de aceeași perioadă a anului precedent, urmat de Dacia Duster cu 2003 unități și Toyota Yaris Cross cu 1448 unități.
MARCA |
2025 |
2024 |
var% |
TOYOTA |
6745 |
6991 |
-3.5% |
DACIA |
2681 |
629 |
+326% |
RENAULT |
1013 |
1099 |
-7.8% |
MG |
849 |
2 |
– |
KIA |
828 |
296 |
+180% |
Alte Mărci |
2329 |
3160 |
|
Total |
14445 |
12177 |
+18.6% |
Top Mărci – MILD HYBRID
Autoturismele mild hybrid au pe primul loc din top 3, în primele șapte luni din 2025: Dacia Duster cu 4128 unități, urmat de Hyundai Tucson cu 1138 unități și Suzuki S-Cross cu 973 unități.
MARCA |
2025 |
2024 |
var% |
DACIA |
4459 |
308 |
+1348% |
SUZUKI |
2288 |
2607 |
-12.2% |
BMW |
1889 |
1738 |
+8.7% |
MERCEDES-BENZ |
1789 |
1438 |
+24.4% |
HYUNDAI |
1491 |
1442 |
+3.4% |
Alte Mărci |
9153 |
11481 |
II. Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în iulie 2025, o scădere de -12.7% față de luna iulie 2024, din care vehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o scădere de -10.2%.
MARCA |
Iulie unități |
Var. luna sim. an anterior |
FORD |
380 |
30.1% |
VOLKSWAGEN |
280 |
100% |
RENAULT |
194 |
-51.1% |
IVECO |
191 |
-34.4% |
FIAT |
159 |
69.1% |
Alte Mărci |
376 |
|
TOTAL |
1580 |
-10.2% |
MODEL |
Iulie unități |
Var. luna sim. An anterior |
IVECO DAILY |
188 |
629.7% |
VOLKSWAGEN CADDY |
164 |
-60.8% |
FORD TRANSIT |
151 |
-27.1% |
RENAULT MASTER |
110 |
-38% |
FIAT DUCATO |
99 |
-67% |
Alte modele |
868 |
|
Total |
1580 |
-10.2%
|
Pe de altă parte, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în primele șapte luni anului 2025, un volum de 393 unități, față de 400 unități în aceeași perioadă a anului trecut.
II. Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează, în iulie 2025, o scădere de -5.9% față iulie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o scădere de -4%.
MARCA |
Iulie unități |
Var. luna sim. An anterior |
MERCEDES-BENZ |
184 |
43% |
VOLVO |
175 |
34% |
SCANIA |
88 |
96% |
MAN |
74 |
-19% |
IVECO |
43 |
-28% |
Alte Mărci |
112 |
|
Total |
676 |
-4% |
Sursă: Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), https://www.apia.ro.