Poate că expresia „jocuri de putere’ vă duce cu gândul la politică și alte forme sociale de manifestare a preluării inițiativei de către un grup sau o persoană care urmărește să se impună asupra celorlalți, dar noi o considerăm la fel de potrivită pentru a descrie aptitudinile noii motorizări hybrid-G 150 4×4 care va intra în dotarea SUV-urilor Dacia Duster și Bigster.
Combinația respectivă de tehnologie hibridă, alimentare mixtă benzină/GPL și transmisie integrală fără ax cardanic reprezintă o premieră mondială. Motorul cu ardere internă e cuplat la o cutie de viteze cu dublu ambreiaj și 6 trepte, dotată cu padele de schimbare a vitezelor pe volan – premieră pentru marca Dacia. Motorul electric de pe puntea spate este asociat cu o cutie inovatoare cu două trepte,
Sistemul de propulsie hybrid-G 150 4×4 bi-fuel GPL oferă un echilibru optim între performanță, eficiență și versatilitate on/off-road. Acesta îmbină motorul termic 1.2 l mild-hybrid 48V de 103 kW (140 CP), amplasat pe puntea față, cu un motor electric montat la puntea din spate spate, capabil să livreze până la 23 kW (31 CP) în regim de vârf. Puterea maximă cu care este creditat sistemul ajunge la 113 kW (154 CP), cu un cuplu de 230 Nm pentru motorul termic și până la 87 Nm pentru cel electric.
Dacia Duster și Bigster hybrid-G 150 4×4 pot să ruleze în traficul urban până la 60% în regim strict electric. Faptul este posibil datorită bateriei Li-Ion de 48V cu o capacitate de 0,84 kWh, care se reîncarcă automat în fazele de decelerare și frânare, alimentând motorul electric din spate.
Cele două rezervoare – 50 litri pentru benzină și 50 litri pentru GPL – asigură o autonomie de până la 1500 km (ciclu WLTP, pentru Duster). Consumurile de benzină ale grupului motopropulsor hybrid-G 150 4×4 prezintă cifre medii demne de toată aprecierea: 7,1 l/100 km pentru Duster, respectiv 7,2 l/100 km pentru Bigster în cazul alimentării cu GPL, sau 5,5l/100 km pentru Duster, respectiv 5,6 l/100 km pentru Bigster, în cazul alimentării cu benzină.
Mai menționăm că oferta de motorizări a Daciei Duster beneficiază de o revizuire consistentă. Astfel, versiunea Hybrid 155 ia locul variantei Hybrid 140, sistemul de propulsie Mild Hybrid 140 înlocuiește versiunea Mild Hybrid 130 și noua motorizare Eco-G 120 înlocuiește versiunea Eco-G 100.